Mijn dochter is ook een echte buikslaper.. De 1e paar weken sliep ze vaak op haar buik, als ze op haar rug lag sloeg ze zichzelf wakker met armpjes en beentjes.. Maar het nadeel van buikslapen was dat ze dan niet zelf insliep. Dus wiegen en dan zachtjes in bed leggen op haar buik zonder dat ze wakker werd.. En als ze 's nachts wakker was zelfde probleem.. Hier was inbakeren wel de oplossing. Door het inbakeren kon ze eindelijk zelf inslapen, op haar rug, en veel langer doorslapen dan op haar buik. Afbouwen hebben wij ook gedaan met een afbouwdoek toen ze 5 maanden was (draaide ook snel).. Nu slaapt ze ook continue op haar buik, we leggen haar op haar rug in bed, en in haar slaap draait ze om. Gelukkig kan ze nu wel weer zelf in slaap vallen als ze wakker wordt.. Soms niet, maar dan draaien we haar op haar rug en slaapt ze weer in, om dan weer op haar buik te draaien Ik zou juist bij een 2e veel sneller inbakeren, omdat dat zoveel rust gaf bij mijn meisje, dat hadden wij juist veel eerder moeten doen.. En doordat ze heeft geleerd om zelf in slaap te vallen en door de regelmaat, gaat het nu ook stukken beter zonder inbakeren..
Mijn zoontje slaapt sinds hij 2 maanden is op zijn buikje. Als ik hem op zijn rug leg begint hij te huilen en op zijn buik slaapt hij zo. Tja, ze raden het af maar ik ga geen strijd ervan maken. Hij kan zijn hoofd al zelf optillen.
Beide kids hebben vanaf het begin op hun buik geslapen. Ze zijn sterk genoeg om hun hoofdje om te draaien dus dan is het goed. Heb verder ook geen aerosleep matrasjes of zo gebruikt. Is allemaal bull sh*t. Dure schijnveiligheid. Een kindje stikt niet als hij met zn neus in matrasje komt. Ze kunnen gdwoon adem halen en mochten ze adem tekort komen dan draaien ze uit refelx, zelf hun hoofdje naar de zijkant.