Bij Sam komt echt alles eruit wat erin gaat: eten, drinken... echt alles. Nu zei mijn moeder dat je hem dan beter geen melk kan geven. Nu drinkt hij 's avonds normaal gesproken een flesje warme melk. Maar zou dat nu dan slecht zijn als ik hem dat dadelijk geef. Ik wil toch eigenlijk wel proberen dat hij nog wat binnenkrijgt voor de nacht. Of hebben jullie nog andere tips... voel me echt een machteloze mamma... zo'n zielig propje .
Je kunt het altijd proberen, maar dan iets minder..? Bij mijzelf is melk meestal het enige dat erin blijft (al weet ik dat dat bij veel andere mensen anders is). Proberen kan altijd. Je hebt trouwens ook kans dat hij het niet eens wil als het niet lekker valt. Dat is bij mijn zoon namelijk vaak zo (die is net zo oud als Sam)
Goed in de gaten houden. Volgens mij is ieder vocht prima, maar zeker weten doe ik het niet. Als hij wat langer over blijft geven, kun je hem evt. ORS geven. En de dokter bellen als het een paar dagen aan blijft houden, je moet er neit aan denken dat het een RS-virus is oid. Sterkte!
Ik vind het alleen zo raar dat ie rond de middag op leek te knappen en nu alleen maar wil slapen. Hij slaapt nu al sinds 13.00 uur. Om 17.00 uur hebben we hem er uitgehaald om even op te zijn en toch mee aan tafel te gaan (probeerde ook een beetje het ritme aan te houden), maar hij zat aan tafel gewoon te slapen en wilde helemaal niks. Dus mopperen, mopperen dat ie niet mocht slapen. Dus toch maar teruggelegd om 17.50 uur. En nu slaapt ie nog . Tussen de middag leek ie echt weer op te knappen. Gisterenavond rond 23.00 uur begon het. Huilen in zijn bedje terwijl hij dat nooit doet. Toen we op z'n kamer kwamen lag ie (sorry voor de onsmakelijke details) in zijn eigen poep, zo erg was hij doorgelekt en had hij last van diarree. Dus meteen uit bed gehaald en toen kwam al zijn eten van boven er ook uit. Met golven, ook door zijn neusje. Zo zielig! Meteen in bad gezet dus (en dat wilde ik zo toch ook nog even doen) en daarna ging ie toch ook weer goed slapen. Om 7 uur vanmorgen meldde hij zich weer, maar toen hij zijn eerste slok melk kreeg kwam die er achterstevoren weer uit. Toen wilde hij ook geen brood. Alleen maar slapen. Rond 9 uur weer naar bedje en om 10.30 uur weer eruit. Toen was ie echt goed te hebben en heeft ie een bakje fruit op en driekwart boterhammetje. Dat is er vooralsnog ook gewoon ingebleven. Ik ga nu maar eens kijken of hij wakker wil worden...
ik zou hem wel gewoon melk geven, er zullen vast dingen zijn die beter zijn, maar hij moet gewoon echt vocht binnenkrijgen. Mocht het echt erger worden met spugen en diarree, dan zou ik ook ORS geven.
Moeilijk, hoor, als ze zo ziek zijn Maar slapen is op zich wel heel goed, natuurlijk. Ik laat mijn zoon altijd maar gewoon slapen. Hij zal het dan wel nodig hebben. Drinken zou ik wel proberen, maar als hij niets wil of binnenhoudt, doe je daar vooralsnog niet veel tegen. Als het morgenochtend nog zo is, zou ik wel voor de zekerheid vast de HA even bellen om advies. Beterschap voor je kleine man.
Hier zegt de huisarts altijd "gewoon eten geven, alles wat er in komt is toch weer meegenomen". Dus ik zou ook proberen gewoon melk te geven. Is vocht en voedt misschien toch ook een beetje. Wat is het zielig hé, zo'n hoopje kind dat je dan in je armen hebt. Arme stakker. Veel beterschap ermee!
Dank jullie wel! We hebben het mannetje net uit bedje gelicht en toch even gebadderd. Hij was op z'n zachtst gezegd not amused. Maar goed... hij had vandaag al een paar keer gespuugd, dus wat mij betreft moest het toch maar even gebeuren. Toen ie eenmaal in bad zat vond ie het wel lekker, maar hij zat er maar heel stilletjes. Afdrogen en de ellende erna was natuurlijk geen succes. Toen naar beneden, maar alleen al bij de aanblik van een beker, fles, fruit of een soepstengel begon hij heel hard te huilen. Toch maar even de HAP gebeld en die zeggen ook: tot morgenvroeg aankijken en laat hem maar slapen. Dan maar zonder drinken. Het eten is, zoals ik zelf ook al dacht, niet belangrijk. Drinken wel, maar dwingen kan je hem toch niet. Zij adviseerden trouwens ook geen melk. Heldere vloeistoffen zoals thee, appelsap, bouillon of water. Dat was het beste zeiden ze. Maar goed... dat wil ie dus ook niet. Inmiddels was ie bij mij op schoot beneden weer in slaap gevallen, dus we hebben hem maar teruggelegd. Geprobeerd, maar helaas... . Ik hoop dat ie met het slapen goed kan uitzieken. In je bedje ben je toch het beste af dan... Thanks voor jullie hulp en lieve beterschapswensen! Josien
zielig Ik zou ook aan thee denken inderdaad, dat is wat neutraler en minder zwaar op de maag? Hoop dattie beetje opknapt vannacht!!
Ons zoontje is wel iets jonger als jou mannetje, maar wij hebben twee weken geleden ongeveer hetzelfde gehad.Hij had diarree en ook bijna alles wat hij at, spuugde hij weer uit. Ook in hele golven en door zijn neus. Echt zielig Uiteindelijk ben ik op dag 5 naar de huisarts gegaan en zij constateerde buikgriep ze zei dat dit bij zo'n kleintje soms best een week tot anderhalve week kon duren. Wij hebben hem deze periode wel iedere keer eten aangeboden, maar als hij niet wilde niet 'gedwongen' tot eten. Wij boden hem overdag vaker drinken aan, maar dan in kleine hoeveelheden en we hebben soms 2x per dag pap gegeven. Vooral de pap leek hij redelijk binnen te kunnen houden en hierdoor kreeg hij toch vezels en dergelijke binnen. Uiteindelijk hield het overgeven op dag 6 op en de diarree op dag 8.
Als ik het niet vertrouw doe ik dat zeker! Over dat kleine beetjes drinken: dat zei de HAP ook. Ik kon beter niet een heel bekertje ineens geven. Dat kon blijkbaar nogal slecht vallen.
Hij heeft zonder een kik te geven de hele nacht doorgeslapen en vanmorgen moesten we hem wakker maken. Je snapt niet waar zo'n kind de slaap nog vandaan haalt . Vanmorgen heeft ie een paar slokjes water gedronken en een halve boterham gegeten. Zojuist had ik mijn man aan de lijn. Net als vanmorgen heeft ie ook een beetje gedronken en een half boterhammetje gegeten. Maar dat is zeg maar ook de tijd dat hij wakker is. Zodra hij in de box gezet wordt, gaat hij daar liggen slapen en als hij op de grond gaat spelen, wil hij alleen maar weer terug de bank op om daar te slapen. Dan toch maar weer terug in bedje... blijkbaar heeft hij het nog nodig. Moet zeggen dat ik nu wel heel vervelend op mijn werk zit. Nog nooit gehad dat ie ziek is en eigenlijk wil je gewoon niets liever dan er voor hem zijn .
nou jij ook sterkte dan vandaag!! Gelukkig heeft hij wat gegeten, en slapen is echt goed hoor als ze zich zo voelen. Dat ziek zijn is zo vermoeiend, mijn moeder zei vroeger ook al: "slapend wordt je beter".
vocht is idd erg belangrijk, ik kreeg toen als tip waterijsjes.... meestal gaat dat er wel in, en is ook vocht... en gepureerd zacht fruit lekker koud (ik deed er dan nog een heel klein beetje pap doorheen). Kan zijn dat hij door t overgeven pijn in zijn keel heeft en daardoor minder goed eet en drinkt. Heeft hij ook koorts/verhoging? geef m dan een zetpilletje, vaak als ze zich daardoor wat beter voelen gaat t eten en drinken vaak ook beter.... succes..
Mijn zoontje heeft precies datzelfde virus gehad: 6 dagen al het drinken uitspugen (behalve de borstvoeding, daar had ik dan wel mazzel mee) en daardoor hoefde hij net niet opgenomen te worden. Hij sliep 16 a 17 uur per dag. De ha zei dat kleine slokjes lauw water al opgenomen worden door de slokdarm, dus ieder uur een slokje water. Misschien lust jouw zoontje wel ors. Daarna nog 1,5 dag diarree, het was me het weekje wel! Beterschap!
jeetje hij heeft het goed te pakken Hou je hem wel goed in de gaten dat hij niet uitdroogt, al geef je maar iedere half uur een theelepeltje water, of limo gemengt met ors, Goed zijn huidje, luiers en tranen in de gaten houden, en zijn allertheid. Misschien langevingers, lekker laten sabbelen, ijsje, en kleine beetjes drinken, grote plensen is een bom op de maag bij buikgriep. Beterschap met de zieke en jullie ook sterkte
Ik hou hem zo goed mogelijk in de gaten. Vanmiddag/vanavond is hij voor het eerst weer 2,5 uur opgeweest (of althans iets wat daar voor door moet gaan ). Hij heeft zelfs een paar hapjes gegeten. Verder kleine slokjes drinken gegeven. Ik hoop dat dit er nu in blijft. Maar hij is verre van zichzelf. De hele dag slapen en als ie op is wil ie alleen maar op de bank liggen of, zodra ik thuis was, bij mamma op schoot. En dat terwijl hij anders nooit op schoot wil. Ik hoop dat ie vannacht weer net zo goed slaapt als gisteren. Inderdaad... slapend wordt ie als het goed is beter. ORS heb ik trouwens niet in huis. Maar omdat hij nu weer (al is het maar kleine) slokjes drinkt, hoop ik dat we het ook niet nodig gaan hebben. Jammer is ook wel dat ie niet van 'zoet' houdt dus waterijsjes gaan er ook niet in. Vind ie echt niet lekker. Fruit (uit een potje) ging wel goed. Bedankt voor jullie lieve beterschapswensen!
Probeer eens Kamille thee ipv melk (of mét een scheutje melk). Melk is nogal zwaar op de maag, dus dat spuugt hij sneller uit dan water/thee. Maarrr, ik zou ook niet te lang wachten met ORS, als ik het zo hoor!