Baby 5 weken van slag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Oudje37, 15 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Sinds gister is onze kleine jongen behoorlijk van slag. Hij is donderdag 5 weken. Sinds vrijdag geven we 4 flessen Omneo comfort 1, hiervoor gaven we HA 1. De andere 2 voedingen krijgt hij afgekolfde melk. We bouwen de bv af. Sinds gister lijkt hij onverzadigbaar. Hij valt na de voeding op schoot welzijn slaap maar bij naar bed brengen wordt hij weer wakker en gaat dan niet meer slapen. Vannacht een paar uurtjes en vanochtend een paar. De rest vd dag was hij wakker. Veel huilen en kreunen. Voeden geeft even rust maar na een uur komt hij weer. Wat kan er aan de hand zijn?!

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.812
    5.949
    113
    Vrouw
    Regeldagen/clusteren?

3. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Misschien kramp?
    Mijn vk zei ook dat mijn dochtertje erge kramp zou kunnen krijgen.
    Ik kolfde de eerste tijd en had in het begin nog niet genoeg voor een voeding. Ze kreeg dus flesvoeding en borstvoeding door elkaar.
    Ze adviseren om 1 soort voeding te geven.

4. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Clusteren zou inderdaad ook kunnen.
    Of misschien blijft hij erge zuigbehoefte houden? Gebruiken jullie een speen?

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Volgens mij heb je rond de 5-6 weken weer een serie regeldagen.

6. Danie1991

Danie1991 Actief lid

18 aug 2014
    449
    0
    0
    regeldagen misschien of krampjes? als je wisselt van voeding kan dat nog wel eens gebeuren. te weinig voeding misschien? of juist te veel. maar dat lijkt me sterk. hoeveel voeding geef je nu?

7. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    #7 Oudje37, 15 dec 2015
    Laatst bewerkt: 15 dec 2015
    Hij heeft al sinds zijn geboorte krampjes. Dit lijkt echter op honger, hij maait met zijn armpjes en trappelt met zijn beentjes en hapt naar mijn vinger en smakt. Met krampjes overstrekt en/of kreunt hij eigenlijk altijd. Vandaag heeft hij al 800cc op en hij wil nu nog meer!!!

Ik dacht dat regeldagen op 10 dagen oud en 6 weken waren? Hij is 4,5 week.

8. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Wat is de reden dat je comfort voeding geeft? Echt vanwege de krampjes of spuugt hij er ook veel bij?
    In comfort voeding zit namelijk Johannes Broodpitmeel en dit kan juist voor ergere krampen zorgen.
    Hoeveel flessen geef je nu gemiddeld per dag en hoe lang doet hij over een fles? Welke fles gebruik je? En hoe maak je de fles klaar?
    Om goed verzadigd te kunnen zijn is het belangrijk dat ze minimaal 15 minuten over een flesje doen, maar liever nog wat langer.

Hier overigens ook veel kramp tijdens de combi borst/flesvoeding, maar of dat echt aan de voeding lag weet ik niet, dit was ook in de eerste weken, dus sowieso een bekende krampjesperiode. Toen we hier helemaal over gingen op flesvoeding werd hij een stuk rustiger, de combinatie was hier gewoon geen succes.

9. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Hij zit op 6 flessen van 120-135cc per keer. Behalve gister en eergister dus, toen kreeg hij 2-3x 30-50cc tussendoor omdat hij na een uur weer honger leek te hebben.

Omneo bevat zetmeel, geen jbpm volgens mij. We geven het vanwege krampjes. Ook geeft hij regelmatig voeding terug, ook langere tijd na het drinken.

We gebruiken de dr Brown's fles en soms tussendoor de Diffrax S, beide met kleinste speen. Hij doet zo'n 20-30 min over een fles.

Ik verwarm water met sab simplex druppels erin in de magnetron (40sec 600W, de temp is dan ong 38C), voeg dan de omneo toe en schud. Ik weet dat je niet moet schudden maar de fles is zo hoog dat ik er niet in kan roeren. Eerst deed ik voeding in een lage beker klaar maken en roeren en dan overgieten en dat lijkt niet beter te gaan.

Jouw opmerking over de combi van fles en bv vind ik interessant. Ik vraag me ook al 2 weken af of ik niet gewoon helemaal over moet op kv in 1x. Nu moet hij bij elke wijziging weer wennen, dan heeft hij dus veel langer last. Bij overstap in 1x misschien meer last maar wel korter. Op hoeveel weken/maanden zaten jullie op volledig kv, kan het ook met de periode te maken hebben dat jullie kindje toen geen krampjes meer had?

10. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Wat betreft de voeding kan je misschien nog proberen water te nemen dat net van de kook komt. Ik deed dat als volgt voor een fles van 120+4: 50cc water dat net van de kook kwam, hier de 4 schepjes voeding bij doen en doorroeren, dit dan overgieten in de fles en dan aanvullen tot 135cc met koud water uit de kraan en dan de fles nog een keer rustig zwenken om het warme met het koude te mengen.
    Voor de lucht in de voeding is het wel echt bete om de voeding te roeren i.p.v. te schudden.
    De duur e.d. lijkt me verder prima inderdaad.
    Qua voeding was ik even in de war, ik dacht dat je Comfort voeding (van Hero baby) gebruikte... Hoe het precies met de Nutrilon zit weet ik niet.

Ja de eerste weken staan bekend om de vele krampjes, met tegen de 6 weken een piek. Hier was dat ook echt zo, ons zoontje sliep in het begin weinig en had veel krampjes. Dit is in de loop van de tijd beter geworden.
    Wat hij hier fijn vond was om met zijn buikje op onze onderarm te liggen met zijn hoofd in onze elleboogplooi en onze hand onder de billetjes zeg maar.
    Hier gingen we met 4 weken volgens mij over op volledige flesvoeding na 2 weken een combi te hebben gegeven. De eerste week dronk hij aan de borst, de 2e week alleen gekolfde melk en de 3e en 4e week volgens mij een combi, maar dit was niet echt een succes en toen de 4e week volledig over op flesvoeding en ben ik het kolven ook echt af gaan bouwen. Met 6 weken was de borstvoeding helemaal op.

11. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    op mijn arm vind ie niks, fietsen met de beentjes en draagdoek ook niets. Arm ventje.

Er zit duidelijk veel lucht in zijn buikje. Is dat altijd de reden van krampjes? We hebben al de fles, speen en voeding aangepast, en gebruiken sab simplex. Als ik nu ook nog roer ipv schud,wat kunnen we dan in hemelsnaam nog meer doen om minder lucht in zijn buikje te krijgen?!

Daarnaast valt het me op dat ons mannetje soms echt kokhalsbewgingen maakt voor hij melk teruggeeft na de voeding (soms tot lang na de voeding). Is dat normaal? ik dacht dat het er altijd gewoon uitstroomde, niet dat ze kokhalsen.

12. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.812
    5.949
    113
    Vrouw
    Hoe ging het drinken aan de borst?
    Had ie toen ook al last van krampjes?

13. Robynn

Robynn Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.139
    0
    36
    Ik denk honger in combi met clusteren.. komt mij heel bekend voor..
    Overgestapt op Forte en een heel ander kind!

14. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Hij heeft maar heel kort (paar dagen) aan de borst gedronken, het lukte niet met aanhappen (ook niet met tepelhoedje).

15. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Lijkt me in ons geval, ivm de krampen, niet zo'n goed idee, de Forte.

16. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.812
    5.949
    113
    Vrouw
    #16 Zoe123, 16 dec 2015
    Laatst bewerkt: 16 dec 2015
    Heeft de lactatiekundige toen ook gekeken naar het tong/lipbandje?
    Ook drinken uit de fles kan dan moeilijk gaan..

17. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Verloskundige heeft er naar gekeken, was niet afwijkend.

18. Elmo

Elmo Niet meer actief

laat je hem wel goed boeren??

Kan ook reflux zijn, Dan misschien voeding wat indikken met johannesbroodpitmeel hoeft niet veel te zijn. Bedje schuin. ect ect bij buikkramp rondjes maken op buikje de kramp weg masseren.

19. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Je moet nutrilon omneo comfort naar mijn mening niet meer indikken met jbpm iig. Het kan en mag wel, maar het wordt dan net zo dik als behanglijm. Been there, done that.... Ons zoontje dronk het wel op, maar had daarna moeite met boeren niet te kort....

De flesspenen van difrax passen ook op de dr browns en andersom, ik zou het wel bij 1 vorm flesspeen houden.

Volgens mij had ons zoontje ook regeldagen rond die tijd... Ik weet niet hoe groot hij is maar hij mag een paar dagen best meer drinken dan aanbevolen. Gaat vanzelf voorbij (het is een fase of sprongetje).

Heb je al gekeken of hij (verborgen) reflux heeft misschien? Er staan veel filmpjes op internet en was voor mij 1 grote herkenning

20. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Net met vpk van cb gebeld en die denkt ook aan reflux. Advies is daarom om niet eerder te geven dan om de 2h. Komt hij sneller moet ik hem proberen te troosten maar hij mag niet drinken. Om niet in een cirkel te komen. Omneo nog even aankijken, als het zo blijft evt kinderarts. Leefregels reflux passen we al toe.

Deel Deze Pagina