omdat plurk ziek is al een paar dagen ( flinke verkoudheid, hoesten etc) heb ik ze gisteravond om kwart over 7 een zetpil gegegeven. om half 12 toen ik naar bed ging was ze wakker en weer huilen etc. heb ik er nog 1 gegeven. nu lees ik op de bijsluiter dat er eigenlijk 6 uur tussen moet zitten. en het was dus maar ruim 4 uur. zou dit heel erg zijn??? omdat er op de bijsluiter staat dat je er heel makkelijk bij overdosering iets aan je lever van kan krijgen. bah ben normala al niet snel van de paracetamol geven en nu dit. maar het arme kind had al drie nachten niet geslapen
Dat is echt niet erg voor een keer, het moet alleen niet te vaak gebeuren. Maak je geen zorgen, je hebt het goed gedaan hoor. Veel beterschap voor je kleintje!!
Dat heb ik ook wel eens gehad, dat ik hem te snel weer een zetpil gaf. Maar maak je niet druk joh... volgens mij kan zoiets echt geen kwaad. Ja, als je dat meerdere keren achter elkaar zou doen misschien, maar niet als het een keertje gebeurt.
Nee hoor, is echt niet erg. Ik heb zlef ook wel eens om de 4 uur een paracetamol moeten geven, ook op advies van de huisarts. Het moet zoals gezelgd alleen niet te vaak gebeuren. Maar vaak slapen ze net wat beter met een zetpilletje. Hoop dat je kindje snel opknapt!
ja ze heeft er eindelijk weer een keer goed opgeslapen. arme schaap was doodop. gaat al weer wat beter als gister gelukkig
volgens mij is de richtlijn meer dat je er niet meer dan 4 in 24 uur geeft, of eigenlijk dus 1 per 6 uur. Mocht je je kindje 2 dg lang pcm willen geven dan kun je je beter daaraan houden. MAar als de koorts hardnekkig is merk je dat die na 3/4 uur alweer de kop op kan steken. Ik had hetzelfde gedaan denk ik hoor... En nu gewoon weer even zonder pcm. Beterschap!
Ik heb t ook aan de dokter gevraagd, want ik had er 5 per 24 uur gegeven. Maar de dokter vertelde dat je het niet zo nauw met die richtlijnen moest nemen, want als je kindje pijn heeft en zo wel slaapt is het goed mijn dochter had oorontsteking en schreeuwde het anders uit
Ik denk niet dat het kwaad kan voor een keertje, blijkbaar had haar lijfje het ook erg moeilijk. Het hangt ook een beetje van het gewicht van je kleintje af. Op het doosje staan leeftijden, maar eigen moet je pcm doseren op het gewicht. Dat is standaard 60 mg/kg/dag.
Ik zou me er ook niet zoveel zorgen over maken. Ben laatste met Jasmine bij de kinderarts geweest en zij kreeg daar 360mg paracetamol in een dosis (omdat ze al 1 week lnag aanhoudend erg hoge koorts had en niet meer wilde drinken/eten) Ik vroeg toen ook of dit geen kwaad kon, maar zij verzekerde mij dat dit niet het geval was. Ik moest Jasmine daarna zelfs 3dd 240 mg gaan geven (Jamsine is nog geen jaar oud) De kinderartsvertelde wel dat je het niet te vaak en te lang door moet geven. Als klachten niet afnemen kan je beter naar een arts gaan om de situatie te laten beoordelen