Wil mijn man zo graag helpen maar hoe...!?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mammz, 21 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

22 nov 2011
    1.068
    0
    0
    Mag ik zeggen dat ik jou heel lief en geduldig vind?
    Ik herken veel van je verhaal bij mijn man. En ik moet zeggen dat ik niet altijd zo lief en geduldig ben. Ik zeg er soms wat van en werd/word soms ook wel boos op hem.
    Hij heeft een paar jaar terug een forse burn out gehad en heeft nu soms nog last van de naweeën. De komst van onze dochter heeft bij hem een behoorlijke impact gehad. Uiteraard voornamelijk positief omdat ze zo'n geweldig meisje is, maar hij kon niet met het huilen omgaan. Hij verkrampte daar helemaal van en durfde de eerste maanden daarom niet met haar alleen te zijn.
    Onzin, want ik vertrouw hem 100% en als je hem zou kennen zou je weten dat hij de liefste en zachtaardigste persoon ter wereld is. Hij heeft wel, op mijn aandringen, hulp gezocht en dat gaat nu goed. Hij heeft nu oefeningen die hij doet wanneer ze een huilbui heeft.
    Maar ik herken het dus, en het komt goed.

Lijkt nu net of mijn dochter vaak huilt, maar afgezien van de krampjes periode huilt ze echt nauwelijks.

2. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Vervelend....
    Hier ook eerst huilbaby en nu zo drukke alerte mensje van bujna 7 mnd.. Ze is echt niet te stoppen dus ze heeft echt rust en regelmaat hier. Tja je zegt tandjes komen en is anders moet je nagaan dat hier merk ik tandjes eb sprongetjes niet eens hihi het is gewoon euwige 24/7 tandjes doorkoom hihi...
    Ze heeft ook tot nu toe slecht geslapen.. Nachtflesje tot 6mnd en korte slaapjes. Steeds wakker.
    We hebben aantal dingen aangepaakt waardoor ze nu beter slaapt waaronder:
    - slaapzak ergo puch 3.5 tog in kamer 20 graden snachts en warme dekentje over( ze heeft het altijd te koud). Zo slaapt ze zonder wakker worden 21.30-06.30. Daarna ze is gewoon wakker voordat mijn man werk ga legt hij haar in bed bij mij. Zo slapen we tot 09.00..
    Tussen 4 en 6 maanden ze was in bed bij ons altijd midden nacht omdat ze steeds wakker werd 10 keer per nacht. In bed leg ik haat op zij en gaat ze niet draaien.
    Dus miss dat proberen? Gewoon in bed als het wat lastiger is door tandjes of iets anders?

Mijn man reageert ok hij staat ook elke nacht op voor haar in te stoppen etc. Maar hij houd niet van huilen ook hij wordt ook dan stressvol en gaat niet goed. Hij weet niet wat haar mankeeet dan en probeert haar in bed te stoppen maar gaat niet etc..
    Dus ik begrijp je verhaal ook.
    Belaangrijk is rustig te blijven.. En miss kan je man wat rustgevende thee drinken voor slapen gaan of glaasje wijn :)

Voor tandjes kan je ook verkoelende gel smeren.

Hihi ik zeg altijd mijn man als hij in stress schit dat het nog pas het begin dan er nog meer tandjes komen en meer slapeloze nachten

3. mammz

mammz Fanatiek lid

25 mrt 2013
    1.845
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel... Tja ik werd de eerste keer ook boos en toen stonde we snachts een beetje ruzie te maken.. Dus ik laat t nu ff zakken en dan is er niks aan de hand, ik weet dat hij het niet expres doet maar zit in zijn systeem..

Ik heb gister goed gepraat, hij denkt ook echt dat het door de begin periode komt.. Maar echt met iemand gaan praten wil hij (nog) niet hij wil het samen zelf proberen op te lossen. We hebben oordoppen gekocht en hopelijk geeft dat wat rust...

4. mammz

mammz Fanatiek lid

25 mrt 2013
    1.845
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klink alsof jullie ook niet veel nachtrust hebben....

In bed leggen doen we alleen in het weekend (smorgens) en willen we hem liever niet aanleren, ben bang dat hij anders straks gewoon elke keer langs ons wil liggen.

Ben al blij dat ik hoor dat het veel meer voor komt! Mijn man vond dat ook fijn om te horen, voelde hij zich minder "slecht"
    Iets rustgevendst.. Tja... Hij heeft overdag nergens last vn en als we gaan slapen is hij ook volkomen rustig maar als ons zoontje een geluidje maakt snachts dan ist paniek... Ligt hij wakker van hij zal toch niet weer gaan huilen.... Nu oordoppen proberen en hopelijk geeft dat rust.

En anders misschien paar x in de week op zolder slapen...

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Herken het wel wat. Hier vertrekt hij dan naar de oudste haar kamer. Daar ligt een matras.
    Dat werkt voor ons het beste.

6. Danilo

Danilo Actief lid

17 nov 2011
    161
    0
    0
    Waterdeep
    Wat vervelend voor jullie! Ik denk dat de meeste tips hier wel gegeven zijn, maar wilde toch nog even melden dat bij ons Gengigel heel goed werkt bij de doorkomende kiezen (beter dan dentinox).

7. mammz

mammz Fanatiek lid

25 mrt 2013
    1.845
    0
    0
    NULL
    NULL
    2 kiezen zijn door! Nu de onderste nog!

Maar ik twijfel nu of het niet samen ging met een flinke sprong want.... Sinds gister loopt hij ineens! En hoe! Hij rent af en toe gewoon :O

Mijn man zet hem even langs zijn fiets, om hem in de schuur te zetten na het fietsen samen, hij ziet de glijbaan staan aan de andere kant van de tuin en loopt er gewoon heen... Haha mijn man keek zijn ogen uit! Baal dat ik er niet bij was! Maar ik kom thuis en loopt naar mij toe, zo mooi om te zien maar wat is ie nu ineens groot :O

En ik weet niet of het kan en misschien toeval is maar gister lag hij om half 8 in bed, om 9 uur ff wat hoesten en mopperen maar minimaal en vanmorgen om 8 uur moest ik hem wakker maken :O....??
    Hoop dat hij nu weer goed slaapt!

Mijn man heeft dus vanacht met oordopjes geslapen zegt hij vanmorgen, oh heb echt heerlijk geslapen ik merk er zo niks van! Ik hahahaha scheeld dat hij ook niet wakker is geweest misschien haha

Kan het ook frustratie zijn geweest van het willen lopen maar niet durven? Hij loopt namelijk al ruim 2 maanden 3 stapjes en weer door de knieën om te kruipen...
    In combi met de kiezen want luier uitslag, zure poep enz zijn ook aanwezig!

Deel Deze Pagina