Bang in maxicosi en van de trap

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mamagisa, Sep 19, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

Jul 1, 2011
    1,397
    0
    0
    Hallo,

Onze zoon van 11 weekjes oud vind het volgens mij eng als hij in de maxicosi wordt opgetild, ook al doen wij het nog zo voorzichtig.. Hij heeft dit soms ook als wij met hem de trap aflopen, maakt niet uit hoe we hem dragen.

Wat hij doet:

- heel stevig vastpakken
    - vuistjes maken
    - helemaal verkrampen
    - rood aanlopen

We hebben echt geen idee waar dit vandaan komt.

Herkent iemand dit, zoja wat hebben jullie hieraan gedaan?
    En is dit nu omdat hij het eng vind of denken jullie dat het iets anders is?

2. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

Jul 1, 2011
    1,397
    0
    0
    Hij heeft het trouwens niet altijd..met periodes. Vandaag heel erg, en morgen bijvoorbeeld weer helemaal niet.

3. margreet78

margreet78 Bekend lid

Mar 14, 2008
    882
    0
    0
    Heee... vervelend voor jou, maar eindelijk lees ik een keer dat een ander kindje dit ook heeft! Onze jongste heeft nl. exact hetzelfde (5 weken ouder dan jouw kindje). Ik kan je helaas niet helpen want ik heb echt geen flauw idee wat dit is, ken het totaal niet van mijn andere kinderen en heb het ook nooit bij andere baby's gezien. (heb in het verleden met baby's gewerkt).

Ze heeft het al vanaf haar geboorte, toen had ze het bijv. ook als je haar rechtop voor je had en ze kwam met haar kinnetje naar haar borst, dat vond ze kennelijk ook heel erg vervelend.
    Dat is nu over omdat ze haar hoofd inmiddels uiteraard gewoon overeind kan houden, maar inderdaad, op de trap en in de auto heeft ze het ook heel vaak. Soms maar 1 of 2x op een dag en soms wel 15x. Ik heb zelf niet het idee dat het met "eng vinden" te maken heeft maar meer met een bepaalde houding/beweging die deze reactie uitlokt. Maar ja, waarom dan de ene keer wel en de andere keer niet... geen idee! Laatst had ze het overigens ook wel 5x in 2 minuten toen ze het benauwd had omdat ze vreselijk verkouden was, terwijl ik toen gewoon rustig met haar rondliep (ook rechtop tegen schouder overigens). En vandaag moest ik even met haar in de auto (ze gaat nog niet veel in de auto), sjonge, het was weer flink bingo, bijna continu in een paar minuten tijd dat ze weer zo'n "aanval" heeft, wel een keer of 10 achter elkaar. Rotondes, stoplichten en drempels zijn dan helemaal een ramp. Houdt jouw zoontje dan ook z'n adem een poosje vast?

Ik heb het al zowel aan de CB-arts als de CB-vpk voorgelegd, maar beiden hadden geen idee. CB-arts dacht dat het wellicht iets met neurologische onrijpheid te maken had, maar hoe en wat, dat kon ze ook niet invullen. Verder ontwikkelt mijn meisje zich uitstekend dus in die zin maak ik me weinig zorgen, maar raar is het wel. Ben erg benieuwd of zich nog meer mensen melden en of iemand wel weet wat dit is!

4. margreet78

margreet78 Bekend lid

Mar 14, 2008
    882
    0
    0
    San, ik was nog even aan het kijken naar andere berichten van je en kom iets tegen over refluxklachten bij je zoontje. Heeft hij dit inderdaad? Ik vraag me af of het dan wellicht daar iets mee te maken zou kunnen hebben? Mijn dochter heeft nl. ook een vrij hevige verborgen reflux, inmiddels goed onder controle met medicatie, maar wellicht dat het nog getriggerd wordt bij bepaalde bewegingen ofzo? Klinkt niet echt heel voor de hand liggend en ik ken ook geen andere verhalen van reflux-kinderen die dit hebben, maar ben zo benieuwd.

5. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

Jul 1, 2011
    1,397
    0
    0
    Hoi margreet, nee geen reflux vastgesteld, wel soms wat klachten die erop lijken maar geen medicijnen oid.
    Hij houdt inderdaad zijn adem even vast, en wordt ontzettend rood!
    Alleen heeft mijn zoontje het telkens maar even, en dan echt alleen bij lopen/optillen maxicosi of van de trap naar beneden lopen.
    Niet zoals bij jou kleintje ook in de auto ofzo bijvoorbeeld.

Ik ben benieuwd of er nog meer reacties gaan komen. Ik moet de 27e naar het cb, zal het daar ook eens navragen.

6. mm7

mm7 Fanatiek lid

Feb 9, 2010
    2,801
    28
    48
    He mijn tweeling had dit ook, en mijn jongstedochter ook, precies zoals jullie omschrijven, hier wist de ka en cb arts ook niet wat het is en hoe het komt, ze hoorden het wel vaker zeiden ze beide!

7. margreet78

margreet78 Bekend lid

Mar 14, 2008
    882
    0
    0
    San bij mijn dochtertje duurt het ook steeds maar even hoor, maar ze kan het dan dus wel 10x achter elkaar hebben. (Dan spant ze helemaal aan, houdt alles vast, ontspant weer met een diepe zucht maar een paar seconden later doet ze het weer).

Mm7 is dit volledig overgegaan bij jouw kinderen? Weet je nog wanneer dat ongeveer was?

8. mamavanmuisje

mamavanmuisje Niet meer actief

Mijn kinderen hebben het beiden ook gehad, vanaf de geboorte tot zeker een tigtal maanden.
    Op de arm of in de maxi-cosi de trap af (wonen in een flat), of met de maxi-cosi aan de hand als je een stukje moest lopen naar de auto toe.
    Het komt bij mij zo over net of je zelf in een lift zit of een atractie op de kermis, dat gevoel wat je in je maag hebt dan.
    Je kunt er weinig mee, wij liepen altijd wat sneller van de trap met tussenpauzes, erg zielig is dat als ze het hebben maar het kan geen kwaad hoor.
    Ik weet niet of het van belang is hoor maar mijn kinderen hebben wel alle twee reflux en medicijnen gehad.
    Kan miss zijn dat de reflux het gevoel wat meer opwekt...

Share This Page