Hallo, Graag zou ik willen weten hoe jullie baby slaapt als hij/zij 1 maand en 1 week oud is? Ik krijg mijn ouders op bezoek en na zijn voeding wil ik hem na een half uurtje in bed leggen omdat hij dan slaap begint te krijgen maar dan zeggen ze tegen mij dat ik hem altijd laat slapen en dat hij veel slaapt?? Onze dag ziet er zo uit: 05:00 voeding, verschonen, knuffelen spelen in box 06:00 slapen 9:00 voeding, verschonen, knuffelen spelen in box 10/11:00 slapen 12/13:00 voeding, verschonen, knuffelen spelen in box 14:00 slapen 17:00 voeding, verschonen, knuffelen spelen in box 18:00 slapen 21:00 voeding, verschonen, knuffelen spelen in box 22:00 slapen En soms is het zo dat ik hem nog om 23:00 de laatste voeding geef als hij om 20:0 uur had gedronken en dan slaapt hij door tot 05:00 uur. Dit is op zich toch een normaal schema? Mensen kijken me echt raar aan als ik zeg dt hij naar bed moet dan zeggen ze dat hij pas wakker is.... Groetjes, Cigdem
Volgens mij is dat een heel normaal schema! Trek je maar niks aan van alle goed bedoelde adviezen! Je merkt zelf heel goed aan je kindje wat zijn ritme is. En als hij lekker gaat slapen na een voeding en wat spelen; lekker laten slapen! Hij pas een maandje oud! Ze hebben dat gewoon nodig en geleidelijk wordt dat vanzelf minder Liefs, Debora
Hoi Cigdem, Mijn zoontje is 6 weken oud en ik heb ongeveer eenzelfde schema. Ongeveer om de drie uur meld hij zich voor voeding (ik geef borstvoeding) Er is altijd een slaapje per dag dat hij langer dan drie uur doorslaapt ongeveer 4,5 uur, meestal is dat na de voeding van ongeveer 19:00 uur.. ik zit eraan te denken om te proberen dit slaapje op proberen te schuiven naar later op de avond.. Benjamin slaapt de nachten namelijk nog niet door! Ik merk ook dat na het voeden, verschonen en knuffelen/spelen Benjamin begint te gapen, dan breng ik hem naar zijn bedje.. Ik denk niet dat je schema raar is hoor! en zo ja, dan is de mijne het ook hihi Bij mij klaagt het bezoek ook wel eens..aahh breng je hem nu al weer naar bed? of ahh slaapt ie? maak je hem niet even wakker voor ons? NEE! als jullie aapjes willen kijken ga je maar naar de dierentuin
Zo ben best blij om te horen dat ik een normaal schema heb.. soms slaapt hij hier ook wel langer door hoor ik heb hem vandaag om 17 uur voeding gegeven en om 18:00 sliep hij.. en hij slaapt nog steeds! Denk dat hij zometeen wakker wordt maar dan wil hij helaas zijn laatste voeding niet meer.. maar goed hij wordt dan rond 4:00 uur weer wakker denk ik. En op zich krijgt hij toch 5 voedingen van 150 cc per dag en ik hoorde dat het wel goed is. Bedankt voor de reacties
Laat je niet van de wijs brengen door anderen!! Je hebt een prima schema, zeker voor een kindje van die leeftijd. Straks krijgt hij door dat hij na het slapen te eten krijgt, en dan zal hij ook pas wakker worden als hij echt honger heeft. Je zult zien dat hij vanzelf meer wakker gaat zijn. Alex is nu ongeveer 1,5 a 2 uur wakker na de voeding. Daarna slaapt hij ook 2 a 2,5 uur.
Het is heel normaal dat ze maar een uurtje rond de voeding wakker zijn. Mijn zoontje was dat o0ok, maar mijn neefje maar een half uur. Dat wordt nu bij 8 weken wat langer. Normaal slapen hele jonge babies makkelijk 18 uur per dag. Daar kom je waarschijnlijk wel aan. En wat men zegt: als kindjes slapen hebben ze alle tijd om te groeien!
Toen mijn kind 5 weken oud was lag ze nog helemaal niet in de box. Als ze de fles op had was ze al weer zo moe dat ze naar bed ging en vier uur sliep. Natuurlijk is niet elk kind hetzelfde, maar kijk goed naar je kindje. Als die moe is lekker in bed stoppen. Mijn dochter heeft tot 3 weken terug 's ochtends, 's middags en de namiddag/avond 4 uur geslapen tussen de voedingen door. Als ze het nodig hebben moet je het ze gewoon geven.
ach joh hier krijg ik ook hetzelfde als reactie. Goh slaapt ze nou weer? Elke keer als ik haar zie slaapt ze. Jaaa duh ik geef bv en dat die ik niet openbaar. DAarna gaat ze meestal gewoon lekker slapen. Ja dan is het niet gek ik had haar niet wakker porren hoor. Wat een gezeik. Mensen komen er pas achter als ze zelf een kindje hebben hoor.