dreumes aan de zware kant

Discussion in 'Baby en dreumes' started by guppie81, Apr 3, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Mijn dochter kwam al als Hollands glorie ter wereld en dat is altijd zo gebleven. Nu ben ik zelf altijd al te zwaar geweest, dus het zit ws in haar genen. Heb het gisteren op het cb besproken en de arts gaf ook aan dat ze aan de zware kant is.
    Ik hou er al een hele tijd rekening mee, maar ik merk dat anderen (mijn ouders, vrienden) haar wel snel een koekje geven en willen verwennen.
    Hoe ga je hiermee om?
    En qua beweging? Ze loopt al en ik heb de tip gekregen haar zoveel mogelijk te laten lopen.
    Ze is overigens 10,5 kg bij 74 cm. Ik weet dat het nog goed kan komen hoor, maar ik wil liever nu er hard aan werken ipv als ze het zelf al goed doorheeft.
    Avondeten blieft mevrouw al een tijdje niet meer, en ik ga proberen ook een boterham minder te geven (ze eet er 2), maar verder weet ik niet wat ik haar nog minder kan geven hoor...
    Ze eet crackers tussendoor en krijgt 2 bekers sap half verdund met water.

2. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,063
    3,858
    113
    Moeilijk hoor.
    Als mensen haar koekjes willen geven en ik wil dat niet hebben, zeg ik dat gewoon. Vaak al van tevoren bij binnenkomst, dan zeg ik dat ze net een boterham op heeft en voorlopig niets hoeft. Ik lieg niet hoor, zo is het gewoon, maar anders staan ze opeens met een stroopwafel of weet ik wat voor haar neus en dan is de teleurstelling wel erg groot als ze hem vervolgens weer ziet verdwijnen.
    Verder zit mijn dochtertje gewoon op de gemiddelde lijn en is enorm beweeglijk, altijd geweest, dus ik heb weinig adviezen. Ze liep pas met 16 maanden, maar viel toen opeens echt niet harder af ofzo, kruipen en klimmen in een hoog tempo kost ook genoeg energie, dus ik heb geen verschil gemerkt.
    Mijn dochtertje is trouwens ook dol op tomaten of komkommer, dus dat is wel een gezond snackje. Lust zij dat soort dingen ook?

3. Judi

Judi Actief lid

Mar 27, 2008
    236
    0
    0
    Jij bepaald ... niet de ander mensen, hoe goed of leuk ze het denken te doen en of te vinden.
    Meteen duidelijk maken, dus zeggen. En daar moeten zij respect voor hebben! Denk aan jezelf én aan je dochter.

Succes hoor, want er zijn altijd oeerr eigenwijze mensen.
    Sta er boven.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Dat valt toch nog wel mee? Ze zit misschien aan de bovenrand qua verhouding, maar mijn zoontje woog en mat hetzelfde met 9 maanden.. En daar heb ik ook nooit gezeur over gehad. Terwijl hij toen wel even boven de lijntjes zat.

Qua normaal eten zou ik niet minderen. Dus geen boterham minder, maar misschien wel met mager broodbeleg, zoals kipfilet.

Alleen overdadige tussendoortje kun je wel vermijden. Mijn zoontje komt eens per maand bij oma en opa, dan mag hij best eens extra snoepen. Maar als hij er 3 keer per week zou komen, dan zullen ze zich toch meer aan onze regels moeten houden. Laat ze dan rozijntjes in huis halen (niet teveel geven, want er zit genoeg suiker in), of soepstengels. Of rijstewafels.
    En ook opletten met het drinken tussendoor. Ons zoontje kreeg redelijk wat diksap/roosvicee binnen. En in melk zitten ook genoeg suikers. We houden het nu op max 300cc melk, en 300cc zoete dranken. En de rest hebben we nu vervangen door thee of water. Dat helpt ook weer iets.

Mijn zoontje loopt nu net 3 weken, en hij was een week geleden bij het CB nog steeds aan de bovenkant van de curve. En zwaar gebouwd. Maar zolang het maar continu blijft is dat niet zo erg.

Als ze verder gezond eet, en dan niet teveel tussendoor snoept, zou ik me er niet te druk om maken. Je kunt er dan niks aan doen. En zal het gewoon de bouw zijn.

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    als de mensen zo graag wat lekkers geven meld dan van te voren dat je liever hebt dat ze een cracker geven of een soepstengel. een stuk gezonder dan koekje of snoepje

wat je verder kunt doen is inderdaad laten lopen maar goed dat doet ze blijkbaar al.

heb niet het idee dat je meisje veel krijgt, mijn dochter eet 2 a 3 boterhammen, 3 tussendoortjes en avondeten met een toetje dus echt eten weg laten is ook geen optie krijgen ze alleen maar trek van en eten dan alles wat ze te pakken krijgen

tussendoortjes vervangen voor komkomertjes ofzo misschien een optie

mijn dochter is altijd precies op gelopen met gewicht en lengte dus kan je niet echt helpen

6. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

Jan 6, 2008
    1,275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Volgens mij toch niet zo extreem qua gewicht/lengte verhouding?
    Patrick is met 7,5 maand nou 9,5 kg en 71 cm lang. Prima verhouding en inderdaad een lekkere bolle toet, maar verder een heel tevreden mannetje (we hebben geen kind aan hem :D ).
    Als je kindje het gewoon lekker doet, leuk speelt en tevreden is dan zou ik gewoon zo doorgaan als je nu doet.

7. Fiene

Fiene Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    2,432
    0
    0
    10,5 kilo en 74 cm? Hoe oud is ze? Die van mij woog al 10 kilo met 9 maanden, en was toen ook 74 cm, en ja, die was stevig, maar nu niet meer, nu is hij gewoon in verhouding.

8. debs

debs Actief lid

Nov 19, 2006
    271
    0
    0
    Barendrecht
    vind het best meevallen hoor!
    Liam was bij de laatste "keuring" 9,92 kilo en 75 cm (14 mnd)
    vonden ze best aan de lichte kant. Hij zit op de -1 curve (altijd eigenlijk al)

9. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    mijn zoontje woog met 11 maanden 10 kilo en was toen 78 cm.
    na het eerste jaar groeien ze niet meer zo hard, en is ze is zelf al minder gaan eten, ze wil geen avondeten. dan lijkt mij dat wat ze wel eet, ze echt wel nodig heeft. ik zou geen boterham minder geven. ik vind het qua lengte/gewicht best wel meevallen, en met wat babyvet is toch niks mis?

mijn zoontje krijgt gewoon wat hij nodig heeft, het is een flinke eter, ik denk nu rond de 11 kilo en heel beweeglijk. hij is prima in verhouding en tevreden. hij drinkt overdag trouwens allen water.

ik zou het lekker zo laten, vind persoonlijk dat het veel te vroeg is om nu al over 'dieten' (sorry dat ik het zo omschrijf) te denken. als je dochter nu echt veel te dik was, ok.

als je niet wilt dat je dochter koekjes krijgt bij een ander, moet je dat gewoon zeggen hoor, of je neemt wat mee wat ze wel mag.

groetjes, Miranda

10. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Dames jullie noemen allemaal gewichten van jongetjes, meisjes zijn toch anders hoor!
    En het is niet extreem idd, en ik had ook geen gezeur. Ik gaf het zelf aan en de cbarts was het wel met me eens dat het een dame is waar je mee moet op passen. Tegenwoordig zijn zoveel peuters te zwaar...

Groente als tussendoortje wil ze niet, liever ook geen fruit. Wat doe ik dan, alleen aanbieden en als je niet wil heb je pech? Nu krijgt ze 1 keer fruit en 1 keer een crackotte tussendoor, das toch niet zo gek veel? Verder eet ze pap en 2 boterhammen. Avondeten eet ze niet altijd op. Daarna krijgt ze geen pap meer hoor. Ze krijgt ook geen brood ofzo als ze niet wil eten.

Beweeglijk is ze wel en ik heb ondekt dat ze veel sneller loopt op blote voeten en dat ze ook wel op blote voeten in de tuin wil. Dan maar op blote voeten, toch?

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn zoontje is nog geen 8 maanden en weeg 9940 gram en is 73 cm... Alles +1 op de curve.. niets mis mee, gewoon in verhouding. Aan de grote kant maar niet dik.

Guppie, hoe oud is je dochtertje (ik kan het niet vinden..) en krijgt ze nog opvolg of peutermelk?

12. Fiene

Fiene Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    2,432
    0
    0
    Nou ja, mijn nichtje was net zo groot en zwaar als mijn zoon op 9 maanden, en ook dat was prima.

Ik vind dat ze toch weinig eet hoor, maargoed, die van mij is net een bodemloze put, die eet letterlijk alles, maar is nu dus niet dik of stevig, gewoon prima.

13. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Ymke is 14 maanden.
    Ze drinkt gewone melk en krijgt 300 ml per dag. Soms minder als ze haar toetje niet wil.

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,275
    113
    Female
    Brabant
    Ik denk dat je niet veel moet veranderen. Ik weet niet wat voor melk ze krijgt (ik lees het net, gewone melk dus), maar dat zou je kunnen vervangen door magere melk. En de sap zou ik ook weglaten, dat zijn alleen maar nutteloze suikers (tenzij ze anders te weinig drinkt, maar als ze echt dorst heeft drinkt ze wel en dus ook wel water).
    Als je pap in de fles geeft, zou ik dat gaan lepelen of weglaten en daar een boterham met bekertje melk voor in de plaats doen. Pap uit een fles eet wel heel makkelijk en snel weg.
    Die boterham zou ik trouwens niet weglaten, dat is gewoon gezond.

Verder geen tips of ervaringen, Eva is 3 cm langer dan Ymke, maar meer dan een kilo lichter. Ik ben juist blij dat ze eindelijk weer aankomt ;) en ben haar voor mijn gevoel echt aan het volproppen :(.

15. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

Feb 2, 2008
    4,378
    0
    0
    Ik snap het wel ik ben ook een beetje onzeker over mijn dochtertje. Die woog drie weken geleden 10020 en was 74 cm. Ze zaten erg te hameren op de drie flessen van 200cc, vonden ze echt veelste veel. Maar ze is dol op haar flessen, drinkt alles op en laat nooit 1 druppel staan. Verder vertikt ze om ook maar iets anders te drinken, de middag fles moet er af. :rolleyes: Ik let wel op, geef alleen af en toe een kaakje maar ze is nog wat jonger dan gaat het op verjaardagen nog wat makkelijker. Maar mijn schoonmoeder wilde ze vorige week een frikandel op brood geven(volgens mij krijgt ze dat nooit weg) :( en mijn eigen moeder basterdsuiker, nou doe dat maar niet hoor.
    Ik krijg allemaal reactie van zooooo die is flink :rolleyes: en uiteraard lijkt ze op mij omdat ik zelf ook te zwaar ben.
    Nou hopelijk gaat ze flink groeien in de lengte, dan ga je de spekkies nog missen. :D

16. Phemme

Phemme Actief lid

Aug 29, 2007
    452
    0
    0
    Ik heb niet alle antwoorden gelezen... maar ik vind het helemaal niet veel!

Mijn oudste dochter was met 14 maanden ongeveer 11,5 kg bij 76cm,
    en de jongste woog met 8 maanden al ruim 9 kg bij 71 cm... Hollands welvaren, maar toch zeker niet dik!

17. Dushi

Dushi Niet meer actief

Volgens mij zit ze dan u in een periode dat ze minder gaan eten en meer gaan bewegen. Al het babyvet zal dus verdwijnen. Onze dame is in die periode tot nu nauwelijks iets aangekomen.

Ze is nu dan wel 11 kilo en is 81 centimeter, maar zij is als grote baby (4,5 kg en 52 cm) ter wereld gekomen.

Kindjes zoeken hun eigen lijn qua groei en als je geen vette dingen of teveel suiker aan haar geeft gaat het toch goed !

18. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    er zit idd verschil tussen jongens en meisjes, maar ik vind echt niet dat ze teveel eet. je kunt doen wat snoopy zegt en magere producten geven, maar ze hebben de vettten wel nodig. als je de tussendoortjes in de gaten houdt, is het toch prima. ze eet niet meer dan ze nodig heeft, anders zou ze haar avondeten ook wel opeten.

als ik dan zie wat mijn zoontje allemaal eet. ik zou het lekker zo laten.

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,275
    113
    Female
    Brabant
    Dat is wel zo, dat ze ook genoeg vetten moeten binnenkrijgen...

En Eva begon ook heel groot, met 4350 gram en 53 cm. En is nu dus maar net in gewicht verdubbeld en maar een mager dingetje ;).

Guppie, het kan best zijn doordat je zelf altijd te zwaar bent geweest, je daardoor bang bent dat Ymke dat ook altijd zal zijn. Maar het kan nog heel goed gewoon haar babyvet zijn, dat gaat vanzelf een keer weg.

20. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Dominique woog met 14 maanden 11 kilo... maar was ook langer, 79 cm.. Ik denk dat wat je doet dat dat prima is.. Minder zou ik zeker niet geven! Ik snap dat je niet wil dat ze dik wordt, maar probeer het ook een beetje los te laten... Ze trekt echt wel bij... En ze eet geen gekke dingen, dus wees niet bang dat ze te dik wordt. Straks gaat ze bewegen, veel meer dan nu en dan komt het echt wel goed.

Share This Page