Wil niet in slaapzak... duodeken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mamoon, 18 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamoon

Mamoon Lid

21 jun 2013
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is een enorme draaikont in bed en vindt slapen in een slaapzak vreselijk. Hij draait zo veel dat het klem komt te zitten bij de mouwtjes of gaat trekken bij zijn nek. Niet fijn dus.
    Nu wilde ik kijken naar een duo deken, gewoon met een dekbedovertrekje. En zie veel verschillende (en verschillende prijzen).
    Vellux
    Jolein
    prenatal...

Is het aan te raden een duo deken? En is die vellux nou echt zo veel beter dan die anderen?
    Ervaringen graag :D

2. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Dan lijkt me een deken juist niets als hij zoveel draait, ik zou doodsbang zijn dat hij eronder terecht zou komen.

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Gewoon een los donsdeken? Op die leeftijd is dat toch echt ok. Wij hebben onze dochter vanaf een jaar een Hé Bamboo donsdeken gegeven.

4. Mamoon

Mamoon Lid

21 jun 2013
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou een donsdeken lijkt me dus juist niks omdat hij zo veel draait. Daarom zou ik kiezen voor een katoenen deken die ademt, maar wel in een dekbedovertrek. Hij ligt nu met een laken en een dekentje, maar dat ligt op een gegeven moment overal (lakentje houdt ie meestal in een propje vast) Ik denk dat het toch zo'n vellux duo deken wordt. Heb me al om laten praten over de veiligheid e.d.

5. Domiej

Domiej Actief lid

15 mrt 2013
    314
    20
    18
    NULL
    NULL
    Wij hebben naast de slaapzak in de winter het jollein duo deken. Dat is een wit deken waar we een deken overtrek omheen doen. Top deken!

Zon dekentje is altijd handig.

Succes

6. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Dan zou ik proberen zonder slaapzak. Gewoon ervoor zorgen dat zijn pyama warm genoeg is. Er zijn echt warme pyama's te koop, je kan er zelfs één met voetjes aan kiezen.

Die kleintjes hebben vaak nog niet het besef dat ze onder hun deken moeten blijven liggen.

Ik zou dus ook geen deken in het bed leggen, ik vind dat echt doodeng bij onze dochter...
    Ze kruipt heel het bed door in haar slaap.

7. Mamoon

Mamoon Lid

21 jun 2013
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt Fritsie! Dat lijkt me de ideale oplossing voor deze winter. En volgend zomer wordt hij natuurlijk alweer twee, daarna kunnen we kiezen voor een donsdekbed.

8. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Hier ook een kleintje van 1,5 en zij draait en kruipt ook het hele bed door, maar wij gebruiken gewoon een mouwloze slaapzak.

Deel Deze Pagina