Douchen met dreumes / peuter geperfectioneerd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tupp, 16 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.772
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Bij onze oudste heb ik heel wat verschillende "douche en bad strategieën" uitgeprobeerd. Het best bevalt me eigenlijk om hem in bad te zetten terwijl ik douche (We hebben de luxe van een apart bad en douche.) Maar dat kon natuurlijk toen hij nog heel klein was niet. Dus toen zette ik altijd zijn babybadje in de douchebak en dan stond ik daar gewoon naast. Ging best hoor, maar ik vond het wel onhandig staan, zo krap. En nu ik weer gewend ben mijn kont te kunnen keren in de douchecabine, had ik eigenlijk geen zin om dat straks bij de jongste ook weer zo te doen. Bovendien ben ik dat babybadje in de badkamer inmiddels ook wel spuugzat.

Ik heb ooit ook wel een emmer op het afvoerputje gezet om gewoon een badje van de douchebak te maken (we hebben geen stop) Maar dan bleef ik bezig met die emmer weer eraf halen als het dreigde te overstromen en dan weer terugzetten.

Dus nu heb ik eindelijk iets gemaakt wat ik al langer wilde hebben: een verhoogde afvoer voor de douchebak. Gewoon simpel pvc buisje (even doorsnede van putje meten + hoogte van de douchebak) Pijpje op maar zagen, paar cm lager dan de hoogte van je douchebak in verband met golfslagbad, rubbertje er omheen en klaar is klara. Mooi peuterbadje dat niet kan overstromen.

Ik heb het al uitgeprobeerd met de oudste. Hij was enthousiast (Al kan hij inmiddels ook prima staan, hij vind lekker zitten en spelen toch fijner). Ik kan niet wachten tot de jongste zelfstandig kan zitten. Grote zoon in het grote bad, kleine zoon bij mij onder de douche.

Er zijn vast meer mensen die zoiets gemaakt of gekocht hebben, maar ik dacht: ik deel hem toch even. Wie weet breng het nog iemand op een idee.

2. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Ik douche in bad,dus voor mij niet van toepassing, maar handige tip!

3. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    ik heb gewoon een heel klein opblaasbaar badje.

4. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik heb van Opla een badje.
    Geweldig ding, hij kan er zelf in zitten dus ik heb mooi mijn handen vrij.

5. Jekil

Jekil Actief lid

29 sep 2012
    392
    1
    16
    Leerkracht VSO
    Rotterdam
    Ik zit op een krukje (ikea 4€) in de douche met de baby. Is heel handig als ze nog niet zelf kunnen zitten. Met haartjes wassen ligtie languit op m'n benen.

6. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    wij doen het gewoon apart. kleine in het grote bad, vind douche met hem echt zwaar onhandig!
    en ik douche of badder gewoon alleen.

7. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een grote douchecabine, voor de kleine zet ik een plastic Ikea bak neer zodat hij lekker kan badderen terwijl ik douche. Gaat al heel lang prima.

8. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Dus jij staat recht in de douche, jezelf wassen, terwijl je kindje op de grond zit?

Krijgt je kindje dan geen zeep enzo in zen oogjes?

Ik doe dochter altijd savonds in het grote bad, ik of VL zitten er dan naast. (niet in het bad)

Douchen doe ik zelf sochtends.

9. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.932
    113
    Wij hebben zo'n ligsteuntje waar ze in kunnen liggen, daarna een badring waar ze in kunnen zitten, kunnen peuter (die inmiddels gewoon los in bad zit/zwemt) en baby straks gezellig samen in bad.
    Ondertussen zelf nog douchen vind ik een te grote uitdaging hoor, vooral het afdrogen en aankleden na de tijd met een rondspringende peuter en dan een baby die je vast moet houden én zelf nog nat... Nee ik douche wel als ze slapen ofzo.
    Dochter gaat wel eens samen met haar vader douchen, maar dan droog ik haar af terwijl vader nog even echt doucht ;)

10. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Toptip voor hier thx!
    Wij hebben alleen een douche.
    Ondertussen gaan de mannen hier met zn 3 badderen.
    Oudste speelt met zn speelgoed op de grond papa heeft de jongste vast en wast hem lekker.
    Ik pak daarna de jongste over en kleed hem aan.
    Ondertussen wast papa de oudste en droogt hem globaal af.
    Die pakt dan de jongste weer van de commode af zodat ik de oudste in zn pyjama kan doen.

11. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik douche de kinderen om en om en ga zelf 's avonds als de kinderen slapen uitgebreid onder de douche.

toen ze nog met zn 2en in de douchebak pasten, deed ik gewoon een washandje in het putje. Zeef erover en klaar :)

12. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Hier gaan beide meiden altijd samen in het grote bad.
    Toen de jongste nog niet zelfstandig kon zitten zat ze in zo'n badsteuntje, daarna in een badring. Ik vind het ideaal zo.

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.772
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben ook zo'n badsteuntje maar daar blijft die kleine doerrak van ons echt niet in liggen hoor.

Het is hier een hele routine, ik trek er zo'n beetje een halve ochtend voor uit. Maar dat vind ik ook wel lekker. Straks als ik werk zal het wel weer anders zijn, maar in de maanden dat ik thuisblijfmoeder was, zat ik altijd wel verlegen om activiteiten om de dag te vullen, haha.

Ik laat het bad vollopen terwijl de oudste badspeeltjes uitzoekt en zich uitkleedt. Ondertussen zorg ik dat er voldoende handdoeken klaarliggen en kleed ik mezelf ook uit. De jongste lag voorheen braaf op een aankleedkussen toe te kijken, maar hangt inmiddels ergens aan de wc-pot ofzo ;) Die wil niks anders dan staan. Ik til de oudste in bad en was zijn haar. Dan kleed ik de jongste uit en stap met hem onder de douche. Nu nog wat onhandig met vasthouden enzo, maar straks kan hij dus zitten. Als ik mezelf en de baby gewassen heb, kan ik straks de baby nog even in het voetenbadje in de douchecabine laten zitten (lekker warm) terwijl ik mezelf afdroog. En dan om de beurt de kinderen afdrogen. Zal in het begin wil meestal eerst de jongste zijn.

Heel soms douche ik wel als de kinderen op bed lig. Maar soms wordt onze zoon er toch wakker van. Dus dat is eigenlijk niet handig. Bovendien heb ik daar vaak helemaal geen zin meer in, als ik overdag al uitgebreid met hun bezig ben geweest in de badkamer. Dan doe ik liever iedereen in één keer.
    Nu moet ik er wel bij zeggen dat we niet iedere dag douchen / in bad gaan. Dat vind ik niet nodig. Wij gaan twee keer per week. Tenzij zoon zich echt vies heeft gemaakt. In het zandbakseizoen spoelen we hem elke dag wel even schoon.

14. Didi5

Didi5 Actief lid

17 nov 2012
    297
    44
    28
    Rotterdam
    Ons kleine meid ging altijd met papa onder de douche. Ik zeepte haar in en met een bekertje spoelde ik alles weg. En als ik alleen thuis was, deed ik haar in badje en zelf douchen deed ik als zij sliep. Later hebben we een biba badje via mp aangeschaft! Wat een super ding is dat! Klaar met douchen stop eruit en inklappen maar. En met het lekkere weer in juli uitgeklapt in de tuin en dochtertje heerlijk in gespeeld. En laatst waren 2 nichtjes komen logeren. Toen hebben ze alle 3 in het biba badje gezeten! Ging super goed en de meisjes vonden het super leuk. Een voor een afdrogen en ik was zo klaar.

15. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Ik had altijd zo'n goedkope ikea kinderstoel in de douchecabine staan. Ideaal. Je hebt zelf je handen vrij. Gaan we met zoonlief weer doen wanneer hij in een kinderstoel kan.

16. Prinsessa

Prinsessa Niet meer actief

Hier hetzelfde! :D

17. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.301
    10.271
    113
    Goede tip! Jammer dat we geen douchebak hebben. Bedankt voor je uitleg blijf het onthouden

Deel Deze Pagina