slecht drinken maar wel goed eten

Discussie in 'Voeding' gestart door JustNice, 23 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JustNice

JustNice Bekend lid

3 jul 2008
    908
    140
    43
    Zuid Holland
    hoi dames,

mijn kleine dametje drinkt haar flessen melk zooo slecht, bij 100cc stopt ze ermee. ik geef trouwens 4x180/6 en bij de laatste nog 3 schepjes rijstebloem. de laatste 100 doe ik dan in etapes maar dat lukt ook niet helemaal tot op de bodem.
    maar haar potjes groente en fruit eet ze helemaal leeg. daarnaast krijgt ze ook water of thee maar dat is een paar slokjes en dan is het ook over.

krijg het gevoel alsof ze de zuigelingvoeding helemaal niet meer lekker vindt (alsof er geen smaak aan zit, maar de laatste met rijstebloem gaat OP tot de bodem) en misschien toe is aan opvolgmelk en misschien dan ook overgaat naar 3 flessen

wat denken jullie?

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik ben met 6 maanden overgegaan naar 3 flessen, ook omdat de groenten en dfruit noemenswaardig veel gingen worden (2 stuks fruit en ca 20o gram groenten).
    Dit was toen mijn schema:
    7:30: 180+6 opvolgmelk+ bambix
    12: 180+6
    15:00: 2 stuks fruit
    18:00 200 gram groenten
    19:30: 180+6

Misschien als je de flessen verminderd dat ze ze dan weer leeg gaat drinken? Misschien zit ze te vol van de huidige hoeveelheden met groenten en fruit erbij?
    Opvolgmelk verzadigd trouwens wel meer dan de zuigelingenmelk nummer 1...

3. Nadia77

Nadia77 Actief lid

24 dec 2007
    286
    0
    0
    Ze is nu zo goed als 6 maanden dus zou ik inderdaad overgaan op opvolgmelk en zoals Druif zegt gewoon 3 flesjes geven en steeds meer fruit en groenten. Mocht ze toch nog behoefte hebben aan meer melk dan meldt ze zich vanzelf wel denk ik...

4. JustNice

JustNice Bekend lid

3 jul 2008
    908
    140
    43
    Zuid Holland
    heb het schema van druif gisteren gevolgd, ging prima! m'n kleine meid heeft al haar flessen (3x) op!
    maar ben nog niet over op opvolgmelk, eerst nog mijn pak opmaken, dan ga ik maar eens over.

gisteren ook nog even naar cb geweest, ze groeit goed, dus dat is het probleem niet. maar zij zeggen dat ik pas over ongeveer 2 wk over moet gaan op opvolgmelk.

5. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Een of 2 weken eerder of later over op opvolgmelk is echt geen probleem! Hier ook 2 weken eerder overgegaan, wij gingen op vakantie en dan zou ze 6 maanden zijn, ik wilde vooraf zeker weten of ze opvolgmelk goed zou verdragen/drinken. En verder inderdaad: 1 fles laten vervallen en dan gaat het stukken beter maar dat heb je al ervaren :D

Deel Deze Pagina