Mijn zoontje is nu 2,5 maand en wil zooooo graag duimen maar het lijkt hem motorisch gezien nog niet goed om de duim in zijn mond te plaatsen of dan binnen te houden. Vanaf wanneer kunnen kindjes dit gemiddeld?
mijn meisje loopt al weken te zoeken en te mopperen, soms heeft ze hem bij toeval maar meestal lukt het nog niet
Bij ons zoog hij al heel snel op zijn vingers, ik denk al bij 2 maanden. Hij was verder ook heel vroeg met het pakken van dingetjes die met de babygym boven hem in de box hingen. Het zal wel per kindje verschillen hoe snel ze dit kunnen.
bij 2 maanden handen gevonden en nu sinds 3 dagen echt duimen. maar zo erg dat ze een wondje heeft. ze zuigt hem kapot.
damian is pas week oud en zit ook hevig naar zn duim te zoeken ik wil niet dat hij gaat duimen, van mij krijgt hij dan een speen. hij zuigt zó ontzettend hard dat zn vingertje (wijs vinger die hij wel kan vinden) helemaal rood word. heb liever de speen dan zn duim. kan je makkelijker afleren straks. maar daar zijn meningen heel erg over verdeeld
Thijs stopt zijn hele hand in zijn mond. Hopelijk wordt dat snel zijn duim, want het past niet helemaal goed. @Vanesje: ik zie dat Thijs net zo oud is als jouw zoontje
Met ongeveer 3 maanden weet ze hem heel goed te vinden en in te houden! Nieuw trucje hier ook, op haar zij rollen en dan blijft haar duimpje beter in haar mondje als ze in slaap valt! zakt ie nml niet langzaam eruit, hihi.
Zo ongeveer vanaf nu moet dat komen. Onze dochter begon met een week of zes te duimen maar het duurt even voor ze het echt onder de knie hebben hoor. Komt vanzelf