Kan iemand mij helpen?

Discussion in 'Zwangerschap' started by MissJahjah, Mar 31, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MissJahjah

Mar 31, 2009
    6
    0
    0
    Het zit namelijk zo, ik ben ongeveer 2 maanden geleden bij een nieuwe baan begonnen en nu ben ik ongeveer een maandje zwanger, maar ziek. Ik ben bij mijn eerste zwangerschap ook ziek geweest (9 maanden) en nu vroeg ik me dus af of ik een uitkering krijg nadat mijn contract afloopt, aangezien ze die niet zullen verlengen over 4 maanden, omdat ik waarschijnlijk ziek thuis zit. en kunnen ze me wat maken ook al ben ik kots en kots misselijk dat ik nog geen uvw uitkering krijg?

thnx alvast

2. Aurin

Aurin VIP lid

Oct 10, 2008
    8,337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    als jou contract afloopt tijdens je verlof, dan mogen ze dat pas stop zetten als je uit je verlof bent. Is het voor je verlof, maar ben je ziek vanwege zwangerschap weet ik niet of ze je contract mogen stop zetten (neem aan dat je half jaar contract hebt?)

Zowiezo als je werkgever je contract niet verlengt heb je recht op een uitkering.

3. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    In principe mogen ze je niet ontslaan omdat je zwanger bent maar voor vele is dit wel het geval.
    Probleem is dat je in je proeftijd zit en nu al niet kan werken dus functioneer je niet naar behoren.
    Het enige wat je zou kunnen doen is praten met je leidinggevende en het uitleggen.

Verder weet ik niet hoe het werkt met uitkeringen enzo.
    Geen ervaring mee (knock on wood)

4. MissJahjah

Mar 31, 2009
    6
    0
    0
    ik zit niet meer in mijn proeftijd, die duurde 1 maand. en het is ook werk waar ik heel de tijd moest staan enzo

5. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik zou me wel een beetje genept voelen als baas, net proeftijd uit, meteen ziekmelden e.d. maar goed je hebt nu eenmaal je "rechten" als werknemer, ik zou alleen geen referenties verwachten van dit adres....

6. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    woehoe nee dat is even minder zeg.

Heel eerlijk antwoord............gewoon vertellen wat er aan de hand is zodat hij/zij hier in mee kan leven/denken.
    Misschien is er tijdelijk wel iets anders te doen voor je waar je kan zitten.

7. noa307

noa307 Fanatiek lid

Aug 12, 2008
    2,787
    0
    0
    als je contract afloopt tijdens je zwangerschap heb je recht op uwv uitkering je baas hoeft hem niet te verlengen als die gewoon aflooot, ik ben zelf ook al 5 weken in de ziekete wet en mij contract kan niet worden verlengt en ik wordt overgenomen door uwv mijn baas heb me daar aangemeld.

8. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

als je een tijdelijk contract hebt zal die niet verlengt worden, ze zullen de reden zwangerschap altijd achterwege laten maar staan altijd in hun recht om een contract niet te verlengen, zwanger of niet, alleen bij een vast contract mag je niet ontslagen worden tijdens zwangerschap en verlof.

je krijgt wel een uitkering van het UWV als je contract afloopt omdat je niet zelf ontslag hebt genomen. alleen als je zelf ontslag neemt krijg je geen ww uitkering.

9. noa307

noa307 Fanatiek lid

Aug 12, 2008
    2,787
    0
    0
    bij mij was het vanwge de bezuineging (zorg) dus ja ze wouden me dolgraag houden van alles geprobeerd, zelfs over geplaatst maar kon helaas niet. we gingen dan ook met ze 5 weg.

10. mummy2b

mummy2b Lid

Nov 27, 2008
    67
    0
    0
    Als je contract afloopt tijdens je zwangerschapsverlof wordt je salaris door het uwv doorbetaald (tot het maximum dagloon) t/m het einde van je zwangerschapsverlof. Daarna ga je de ww in, als dat voor jou van toepassing is. WW moet je wel aanvragen zodra je weet dat je contract niet verlengd wordt.

Share This Page