O ja, zelf thuis doen werkt niet voor mij, dan gebeurt er dus niks. Ik heb wel de stok achter de deur van een vaste afspraak nodig.
Ik ben bij de 1ste wel geweest, qua cursus niks aan gehad, maar vond het wel leuk om andere meiden te leren kennen die ook een kindje kregen. En nu ruim 4 jaar later ken ik die meiden nog en het is gewoon een vriendenclubje geworden.2 keer per jaar uiteten met alleen meiden, 2 keer per jaar met de kids iets leuks doen en dan 1 keer per jaar met kids en mannen wat doen.Ben blij dat ik dat gedaan heb. Nu ga ik niet, vind het zonde van me geld eigenlijk.
Ik heb ook getwijfeld of ik het zou gaan doen. Maar heb besloten toch een cursus te gaan volgen. Het wordt toch vergoed, en ik leer er altijd wel iets van hoop ik. Nu nog de brief op de post doen.
Voor mij hoefde een puf cursus ook niet maar aangezien man lief het misschien wel handig vind dacht ik aan de cursus samen bevallen. Nou lekkere vette pech want de dame die dit doet bij ons in de buurt doet voor de zomer geen nieuwe cursussen meer. Afijn dat wordt dus geen puf cursus voor hem lol. Ik ben zwangerschapsyoga gaan doen omdat ik altijd al iets aan yoga wilde gaan doen en ik dit wel een mooie kans vond om in te stromen. Na de bevalling wil ik het op de gewone yoga over laten gaan. Alle dingen die ik niet wil horen daar die filter ik er toch uit
@ be happy, bij de zwangerschapsyoga cursus die ik doe gaat de partner 1 keer mee. Hij kan/mag dus niet alle keren mee. Maar dat vind ik persoonlijk niet erg hoor. Het is ook niet echt wat voor hem. We gaan afwachten of ik er echt wat aan heb!
Nou hier ook niet hoor, zag me echt niet tussen al die dozen (haha, sorry, dat was mijn benaming toen, niemand hoeft zich aangevallen te voelen) te gaan zitten proefpuffen. Had er vertrouwen in, dat mijn vk mij kon helpen en dat heeft ze perfect gedaan. Heb het ook niet nodig gehad.
Ik heb een dvd besteld die ik waarschijnlijk vandaag thuis krijg. Zo kan ik op mijn eigen manier en op mijn eigen plekje informatie opdoen.
Heb het ook niet gedaan. Waarom niet? Niets voor mij! Eveneens met zwemmen, massages en al dat gedoe. Is gewoon niet mijn ding. Het komt heus wel goed. Vrouwen hebben door de eeuwen heen gebaard en ik denk niet dat ze altijd al van die cursussen hadden.
Zo, het maakt nogal wat los zo te lezen! Iemand schreef dat 'het niet zo werkt in de gezondheidszorg' dat je zomaar naar een fysiotherapeut kunt voor wat ontspanningsoefeningen. Nou, volgens mij werkt dat wèl zo want je kunt zonder verwijzing naar de fysio. En, in ieder geval als je aanvullend verzekerd bent, kun je dat gewoon vergoed krijgen hoor. Sommigen van jullie schrijven over dvd's om informatie op te doen, welke dvd's bedoelen jullie precies? Misschien is het ook wat voor mij
Ik twijfelde heel erg of ik ook naar zo'n ''clubje'' moest gaan. Pufles of gym zag ik al helemaal niet zitten. Ik ben met zwangerschapsyoga begonnen en het bevalt me goed. Lekker ontspannend, even een uurtje met jezelf en de baby bezig. En ik moet zeggen dat we weinig praten tijdens de les, dus geen geklets over kwaaltjes enzo hoor. Ook geeft de lerares wel goed tips, ook al weet je sommige dingen al, elke tip extra is meegnomen. Ook al twijfel ik er niet aan dat je het zonder puf/gym of yogales het makkelijk kan hoor, ik moet ook nog maar zien of ik er straks wat aan heb. Ik vind het vooral nu voor mezelf erg lekker ontspannend dat ene uurtje in de week. En bij ons is er 1 partnerles in de 3 maanden geloof ik, ik moet hem nog krijgen.
ik ben wel naar zwangerschapsgym gegaan bij de eerste en nu weer. Maar de fysio die het geeft is een tof mens! Heel nuchter, niet lullen maar gewoon doen. Bevallen doet nu eenmaal pijn maar hier zijn wat handvaten om er mee om te gaan. En er wordt nog best flink gesport, je conditie wordt er toch echt beter van en veel gelachen en af en toe een beetje geklaagd Er wordt wel een heel negatief, zweverig beeld geschetst van zo'n cursus. Zal er best vaak zweverig zijn maar dus niet allemaal
hier ook niet aan mee gedaan. een vriendin van mij wel die is door het puffen wat ze geleerd had gaan hyperen. ik had dan wel een eigen adem techniek en die keurde ze ook niet af.ik was juist heel erg rustig
2x geweest en afgemeld, veel praten over zwangerschap...de groep werd ook steeds kleiner. Ik kan mijn tijd wel beter besteden eigenlijk...
Ik had ook echt geen zin in een pufcursus. Maar ik heb wel een cursus zwangerschapszwemmen van 10 weken gedaan. Daar zag ik erg tegenop, maar het bleek echt mee te vallen. In het water voel je je toch een stuk lichter en beweeglijker en het contact met andere meiden ( bijna allemaal ook van dezelfde leeftijd, rond de 30) was achteraf gezien ook best fijn. Maar dat puffen.... Nee. Ik vertrouw erop, dat ze me wel door de bevalling heenslepen. En het meeste vertrouw ik op mezelf, want ik geloof ook, dat je automatisch wel juist ademt ( mocht je niet in paniek raken ofzo..) Maar ze helpen je ook wel..
Briljant, degene die heeft uitgevonden dat je voor het zeggen van pf pf pf pf pfffff een cursus een weet ik veel hoeveel euro's nodig hebt. Of om te bedenken dat je weeën minder voelt als je bijv. op handen en knieën zit. Alsof je dat zelf niet bedenkt... Op het moment dat je aan het bevallen bent, hebben ze dat je in een paar seconden uitgelegd en je gaat echt wel uit jezelf op die manier liggen waarop het het 'minste' pijn doet... Moet er ook niet aan denken om in een zaaltje nu eens lekker met een stel andere zwangere mutsen te gaan zitten puffen en babbelen over zwanger zijn (voor dat laatste is dit forum een goed alternatief)... Maar kan me ook wel voorstellen dat het misschien een mentale steun kan zijn voor sommige mensen, dit is gewoon hoe ik het zelf zie...
Ik ga ook geen curcus doen. Ik doe 2 keer in de week begleid fitness en mijn therapeut zei dat als ik zou willen bij hem wel wat oefeningen kan doen. Ik heb ook echt geen zin om iedere keer die verplichting te hebben om daar heen te gaan. Mijn zus had yoga gedaan, en na 3 lessen was het alweer beu.
Hoi, toevallig hierover vorige week nog kort gebabbeld met mijn VK. Ze gaf al aan dat je zo een cursus echt niet nodig hebt om te leren puffen. "Dat krijg je op dat moment snel genoeg door, hoor", zei ze. Ze gaf aan dat het voornamelijk ervaringen uitwisselen was met zwangeren en contacten opdoen. Nou, laat maar zitten dus!
Ook hier geen cursus gevolgt hoor. Hier in de straat waren nog 4 zwangere dames, dus praten over de zwangerschap deed ik al wel genoeg. Voor het puffen alleen vind ik het bedrag echt veel te hoog voor zo'n cursus. En wat hier ook al werd gezegt. Op het moment dat je aan het bevallen bent gaat alles automatisch. En op het moment dat je niet goed aan het puffen bent, dan zorgt de verloskundige er wel weer voor dat je in het ritme komt. Ik was ook "verkeerd' aan het puffen tijdens de bevalling (dit ging dan ook wel erg snel allemaal), maar de verloskundige corrigeerde me steeds en vertelde precies wat ik moest doen.