op je buik slapen

Discussion in 'Zwangerschap' started by happymama, Mar 26, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. happymama

happymama Niet meer actief

hoi dames
    heb even een vraagje
    ik betrap me smorgens ooit dat als ik me omdraai dat ik dan even op me buik lig en dan denk ik oooowww jah ik ben zwanger miss beter dat ik gewoon op mijn zij lig.
    wat ik in mijn slaap doe weet ik niet maar ik val wel in slaap op mijn zij.
    maar is het nou eigenlijk slecht als ik op mijn buik lig of kan dat nu nog wel gewoon ?

2. tascha

tascha Fanatiek lid

Apr 8, 2006
    4,180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Je kunt nu nog wel op je buik slapen, geen probleem. Je merkt vanzelf wanneer het niet meer prettig is.

3. Jazzie

Jazzie Bekend lid

Dec 6, 2008
    787
    0
    0
    kan gewoon buik slapen!
    doe ik ook gewoon.. kijk maar naar de banner ;)
    kind zoek wel een ander plekje.
    (al moet ik bekennen dat het nu moeilijker wordt:D)

liefs Jazzie

4. z0nnetje76

z0nnetje76 Niet meer actief

idd, zolang jij nog lekker ligt op je buik gewoon lekker op je buik slapen hoor.

5. sistabigbones

sistabigbones Actief lid

Mar 15, 2009
    380
    0
    0
    rotterdam
    nou dames ik ben 33 weken en heb een behorlijke buik maar ik kan nog steeds op mijn buik slapen als ik maar een been omhoog trek en ik slaap zo heerlijk ik wilde dat eerst ook niet maar ik kan niet anders slapen!

6. DesireeK

DesireeK Actief lid

Oct 26, 2008
    483
    0
    0
    Den Haag
    Ik slaap ook heerlijk op mijn buik met 1 been opgetrokken... Ik merk wel dat de beeb als ik bv met mijn rechterbeen opgetrokken lig helemaal recht zit. Het zoekt inderdaad het meest geschikte plaatsje op...

7. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    hier ook op mijn buik hoor
    met 1 been opgetrokken dan wel
    bj kyana ook gedaan... no worrietjessss hihi

8. wendelaa

wendelaa VIP lid

Nov 30, 2008
    8,641
    0
    36
    Noord Brabant
    Hier ook een buikslaper, zolang dat t prettig ligt blijf ik dat dus ook gewoon doen!
    Kan totaal geen kwaad.

Resulteerde hier de vorige keer zelfs in een buikslapend kind;)

9. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    kyana ook idd een buikslaper
    in het ziekenhuis mocht dat nouja en hoe moet het dan thuis niet mogen he...

10. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik slaap ook altijd op mijn buik, maar ik slaap wel op een waterbed. Dat ligt wel iets comfortabeler als een gewoon bed, vind ik. (op vakantie kon ik niet op mijn buik slapen op een gewone matras) En als je baby het niet fijn vind, voel je het wel.. :) Ik wel in elk geval, dat gaat hij/zij net zolang zitten duwen en schoppen tot ik weer op mijn zij lig... :)

Ik mocht van de Vk de vorige zwangerschap juist niet meer op mijn rug slapen en liggen omdat de baby dan op de placenta lag en die weer op mijn ruggegraat en dus de aders dichtdrukte. Dan daalt de hartslag van je baby en dat is niet goed. Maar het is dat dit toevallig gebeurde tijdens de controle bij de vk, anders had ik het niet geweten en dan had ik gewoon op mijn rug gelegen. Overigens was dit pas een probleem rond de 33/34 weken omdat dan het gewicht van je kindje ook mee gaat spelen. Jouw kindje is nu nog zo klein, die zit lekker vertsopt achter je schaambot en heeft daar helemaal geen last van.

11. Marieken

Marieken Fanatiek lid

Jan 11, 2009
    3,278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    ik heb altijd al in de zwangerschapspositie geslapen (1 been op getrokken) en slaap er nog steeds heerlijk in.

12. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

Dec 20, 2005
    3,152
    0
    36
    hier ook tot een week of 20 a 22 op mijn buik geslapen; daarna haldf op mijn buik/zij...maakt echt niet uit hoor

en nu sjaaaa moet ik toch echt op mijn zij liggen ; buik of rug is niks meer

13. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

Nov 7, 2007
    2,717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ikkk sliep ook altijd lekker op mijn buik maar ik wordt er erg misselijk van dus ik lig nu op mijn zij. idd zolang het lekker ligt waarom niet lekker op je buik bijven liggen

14. Rabia

Rabia Bekend lid

Apr 19, 2006
    576
    0
    0
    huisvrouw
    spanje
    Nou ik word ook gewoon in de ochtend wakker terwijl ik op mijn buik lig, ik slaap dus ook gewoon nog op mijn buik. Zolang ik geen pijn heb kan het nog .......ik weet dat het binnenkort slapen met een voedingskussen tussen mijn benen wordt. Geeft ook bijna dat heerlijke gevoel maar ja
    kan er niet aan tippen,buikslapen is zoooo lekker!

15. cjpt

cjpt Fanatiek lid

Jul 16, 2008
    2,447
    1
    0
    Zuid Holland
    Hier nog een buikslaper maar wel 1 met een probleem haha. Op zich lig ik heerlijk op mijn buik maar merk de laatste 2 weken wel dat mijn baarmoeder flink is gegroeid en mijn blaas in de verdrukking komt als ik op mijn buik lig. Word nu dus 3 a 4 keer per nacht wakker omdat ik moet plassen ;o)
    Binnenkort toch maar gaan slapen met dat voedingskussen, jammer want op mijn buik slaap ik toch echt het lekkerst haha

16. carolina

carolina Actief lid

Nov 20, 2008
    207
    0
    0
    clientbegeleider gehandicaptenzorg
    bergen op zoom
    gewoon lekker doen, zolang je het kan. Ben zelf ook een buikslaper en ik wordt vanzelf wakker doordat die kleine schopt, omdat ik dan te ver doordraai naar mijn buik!

17. Krissa

Krissa Bekend lid

May 16, 2007
    585
    0
    0
    Sittard-Geleen
    Hier nog eentje die het liefste op haar buik slaapt.
    Alleen de laatse week is de kleine het er niet meer mee eens, hij begint steeds te schoppen en heeft helaas een voorliefde voor mijn blaas.
    Nu dus maar half op de zij en tegen een voedingskussen aan. Niet ideaal. Maar het ligt beter dan op mijn zij.

Maar voor jou zou ik zeggen, geniet ervan zolang als dat jij het kunt en begin dan te denken aan wat voor jou een goed alternatief is, niet dat je zoals ik er een week over doet om dit te ontdekken.

heel veel goede nachten en geniet van je zwangerschap.

krissa

18. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Ik heb bij mn 1e tot 25 weken op mn buik gelegen en bij de 2e tot 34 weken zelfs.
    Nu betrapte ik mezelf erop dat ik vannacht nog op mn buik lag hahahaha en ik ben zelfs 4 dagen overtijd!
    Kreeg geen protest overigens van de kleine hahaha

19. dib

dib Fanatiek lid

Sep 11, 2007
    2,153
    1
    0
    Nederland
    Ik slaap nog steeds half op mijn buik, merk nu dat het wat minder soepel gaat, vooral omdraaien ;)

De beeb heeft er nauwelijks last van, anders gaat hij wel protesteren. (dat doet hij bij mij altijd als ik op mijn rug lig)

Lekker op je buik slapen dus... zolang het nog kan ;)

20. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

Jul 9, 2008
    822
    19
    18
    Hier ook eentje die gewoon op haar buik slaapt..Als kleine het niet meer fijn vindt laat ie duidelijk merken hoor...

Share This Page