weet het ff niet meer

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door nian, 23 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nian

nian Lid

22 apr 2007
    26
    0
    0
    drenthe
    Zoals de titel het al zegt ,
    Ik ben op,aan t einde en weet t ff niet meer allemaal..

Toen mijn dochtertje werd geboren , niets aan de hand alles ging goed en liep lekker.
    Toen ze 3 maanden en een week was begon de ellende, gillen krijssen en huilen
    Naar de dokter die beweerde buikgriep... t ging maar niet over en werd niet beter, weer naar de huisarts ,dokterspost, ik was overbezorgd en van alles en nog wat.

Doorgestuurd naar de kinderarts en de kinderarts weet het ook allemaal maar niet en het duurt maar en t duurt maar

Ondertussen gilt ze en schreeuwt ze soms helemaalhysterisch , niet stil te krijgen dan, van een rustig tevreden kind heb ik nu een kind dat niet alleen kan / wil zijn, niet veel slaapt of juist veel slaapt, heel snel overprikkeld en nergens kun je wat met dr beginnen behalve dan enigzins thuis.
    Ik geef bv ,maar de fles wil ze niet...
    Ik heb volgens mij al van alles geprobeerd maar weet t niet meer, ze sliep eerder door maar nu komt de 1 of 2 keer per nacht.
    IK sta dr alleen voor,zo voelt t in elk geval en ik ben op en heb geen ideeën meer wat het is en wat ik kan doen....

Herkend iemand het? Heeft iemand nog ideeën voor me?
    Hoe is het ritme van jullie kinderen overdag en met de slaapjes enz?
    Hoe doen jullie het als je weg moet en je neemt de kleine uk mee?
    Hebben jullie nog een idee hoe ik haar uit een flesje kan laten drinken weer?

Mijn meisje is 4 en een halve maand oud.
    Ik hoop dat jullie nog wat weten

groetjes Nian

2. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Heb je al eens BV geprobeerd in een flesje te geven?

En misschien eens een osteopaat opzoeken? Als het allemaal in het reguliere circuit niet wil lukken, zal ik dat eens proberen. Mogelijk dat er iets geblokkeerd is. Baat het niet dan schaadt het ook niet.

Poeh niet makkelijk hoor, veel sterkte!

3. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    erg meid.. :( ik kan me voorstellen dat je het even niet meer weet...
    Heb je het idee zelf dat ze pijn heeft? Het is misschien een heel goed idee om eens naar de osteopaat te gaan. Ik heb hier echt heel veel positieve verhalen over gehoord. Probeer het eens!

Verder is het belangrijk dat je dochtertje elke dag zo ongeveer een ritme heeft. Ze is nu al wel 4,5 maand, dus ze zal wel langer wakker zijn nu dan in het begin.

Het is misschien een tip om haar standaard een aantal keren per dag op bed te leggen. Meestal zijn ze tussen de voedingen door na het spelen moe en moeten even slapen. Je kunt het eens zo proberen

Je geeft je dochtertje BV - dan aandacht voor je kindje, kletsen, spelen, knuffelen - daarna laat je haar zelf spelen in de box of op een kleed. Als je ziet dat ze moe wordt dan bij je nemen en naar bed doen.

Zo doe je dat na elke voeding.

Ik lees dat ze snel overprikkeld is, dus dan is een ritme juist heel erg belangrijk! Je moet wel een keer wegkunnen maar houd er rekening mee dat ze daar dus overprikkeld van raakt. Als je een dag weg bent geweest zorg je dan dat je de volgende dag gewoon weer thuis bent en je eigen ritme doet.
    Als je met een nieuw ritme gaat beginnen, zoals bijv. bovenstaand, dan is het wel belangrijk om een weekje thuis te zijn. Dan kan ze eraan wennen en kun je goed kijken of het wel of niet werkt.

Wat betreft de fles.. tja.. gewoon blijven aanbieden! Ze moet er aan wennen en bij de een gaat dat makkelijker dan bij de andere baby. Gewoon blijven proberen. HEeft ze een speentje?

En.. als ze huilt en je denkt dat ze verdriet heeft.. gewoon lekker bij je nemen en knuffelen hoor! Met deze leeftijd is veiligheid nog heel erg belangrijk!

Ik hoop echt dat je hier wat aan hebt...
    en wat betreft het vele huilen... en je weet niet wat er is.. dan is denk ik de osteopaat wel iets om over na te denken hoor! Vaak wordt het ook nog in zn geheel of voor een groot gedeelte vergoed door je verzekering!

sterkte!

4. Setteke

Setteke Niet meer actief

Is het misschien zo dat ze een sterke voorkeurshouding heeft? Want dan zou ze last kunnen hebben van het Kiss-syndroom.

Kijk eens op www.kiss-kinderen.nl

Tymen had dit ook. Dan zit er iets vast in het nekje waardoor ze pijn hebben. Vaak openbaart zich dit al vrij vroeg, maar een enkele keer openbaart het zich pas na maanden.

Vind het erg naar voor je, hoop dat je af en toe toch nog een beetje van je kleintje kunt genietn.

5. nian

nian Lid

22 apr 2007
    26
    0
    0
    drenthe
    hoi ,

dank jullie wel voor t snelle antwoorden.

Ze groeit goed verder en ookin een flesje wil ze geen bv,maar heel zelden wil ze wel een fles pakken. Ze heeft veel zuigbehoefte en heeft heel veel de speen in dr mondje.

Als ik bijvoorbeeld bij mijn schoonouders ben en ze moet eten... kun je dat wel vergeten dat wil ze niet , niet gewoon bij mij en niet uit een fles , staat de tv aan, zijn er andere mensen in de buurt... dan wil ze niet en gilt ze alles bij elkaar.
    Ik moet boven gaan zitten gewoon thuis of als ik alleen thuis ben dan kan beneden ook nog wel maar anders gaat t niet tot zeer slecht.

Over het overprikkeld zijn en ritme, is indd heel belangrijk.
    Ik kijk heel erg naar haar , hou alles rustig en als ze tekenen van vermoeidheid vertoond dan gaat ze naar bed maar ook dat pikt ze niet altijd.
    Maar goed,ik moet ook wel eens naar de winkel.... dan dan gaat t al mis en ze is dan echt niet te troosten en dat hysterische krijssen houd gemiddeld wel 3 uur aan voordat ze uberhaupt een beetje te troosten is en wat je ook doet ,volgens mij heb ik alle trucjes al geprobeerd ,niets werkt

dus vandaar mijn , ik weet t niet meer....
    t genieten is er echt niet bij de laatste weken en ik kan niet veel meer hebben , ben moe...

Een echte sterke voorkeurshouding heeft ze niet echt , een beetje wel maar niet heel sterk,als ik lees over kiss syndroom komt het niet heel erg bekend over wel wat maar niet alles, het osteopaat verhaal komt me veel bekender voor en zoek nu indd een in drenthe...

Ik heb sinds gisteren gezien dat ze graag op dr zij ligt en dat ze dan beter slaapt... ?

Voor de rest alle suggesties zijn welkom en bedankt meiden voor het meedenken met me!

groetjes Nian

6. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    ik hoop dat het snel beter gaat met haar! Je bent wel heel goed bezig als ik dat zo lees. Luisteren naar je kindje is heel belangrijk. Het 3 uur huilen is echt wel veel. Laat ze zich niet troosten bij jou dan? Het kunnen ook wel eens sprongetjes zijn. dan denk je dat het goed gaat en dan ineens gaat ze weer meer huilen of mopperen en dan kan het zijn dat ze in een sprongetje zit. Heb je het boek Oei ik groei? Dat is vaak ook heel herkenbaar om te lezen. Vooral ook als je onzeker bent en als je even niet weet wat er zou kunnen zijn is het een aanrader om dat eens te lezen.

Laat je nog eens weten hoe het gaat? en wat je hebt gedaan, osteopaat of iets dergelijks?

Wat betreft het zijliggen.. Ze mogen alleen op de rug he, dat wordt aangeraden. Pas als ze zelf op haar buikje kan liggen, hoofdje kan optillen of kan omrollen is het minder eng of gevaarlijk om haar in een andere positie te leggen. Ik zou het gewoon nog op de rug proberen, maar als je je zelf er wel gerust bij voelt kan je het zijliggen wel doen, maar ja.. ik vind het altijd eng als het wordt afgeraden.

Succes meid. En geniet dubbel van die momenten als ze wel vrolijk is! Het blijft een heel klein mensje dat nog niet kan vertellen wat er is als ze huilt, jij bent degene die haar veiligheid kan bieden. Ik hoop dat het snel beter gaat!

7. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    je hebt ook safe T sleep. Ik weet niet tot welke leeftijd dat is, maar dan kunnen kindjes op hun zij slapen zonder dat ze door kunnen rollen.
    Misschien eens googlen.

En idd het boek Oei ik groei is ook wel wat.

En heb je een goed contact met familie? Misschien eens een dagje of nachtje onderbrengen bij oma ofzo? Dan kan je eventjes op adem komen.

8. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    als je een paar dagen geen zuivel gebruikt kijken hoe het dan met haar gaat? misschien heeft ze een allergie.

9. nian

nian Lid

22 apr 2007
    26
    0
    0
    drenthe
    Nou,ik ben dr helemaal door, na weer bijna 48 uur gillen kan ik vanmiddag om half 4 bij de osteopaat terecht.

Ik hoop dat die wat voor ons betekenen kan.

Ik ben vannacht geschrokken van mezelfikwas t zo zat ik heb haar in de woonkamer in de wandelwagen laten liggen gillen,ik kon t niet meer aanhoren, ze wou niet eten, niet te troosten.
    Ik heb nu dus van 8 to 9 vanmorgen ff geslapen , verder niet, hopelijk word het snel beter

groetjes nian

10. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    De hele nacht gegild? Jeee wat zul je moe zijn en wat naar voor je kindje ook.
    Ik hoop dat de osteopaat iets kan doen. Succes vanmiddag!

11. Annet73

Annet73 Actief lid

18 jan 2006
    294
    0
    16
    Wat sneu zeg voor zowel je kindje als voor jou.
    Heel veel sterkte vanmiddag bij de osteopaat!

12. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Als ik dit zo hoor denk ik dat je wel resultaat krijgt bij de osteopaat hoor!

13. mamabee

mamabee Actief lid

12 mrt 2007
    147
    0
    0
    wieringerwerf
    hoe was het bij de osteopaat?

14. nian

nian Lid

22 apr 2007
    26
    0
    0
    drenthe
    hoi hoi ,

Ik heb het boek Oei ik groei gekocht hoor , dus die is binnen en ben al druk aan het lezen. Dat was al een goeie tip.

Ik kon vanmiddag gelukkig al terecht bij osteopaat.
    Ze zijn wel anderhalf uur bezig geweest met haar,alles uigebreid bekeken en gevraagd.
    Ze had weer een vreselijke hysterische bui toen we daar waren, dus die man heeft goed kunnen observeren.

Toen hij met haar bezig was begon ze steeds harder en erger te huilen en op een gegeven moment zag je haar ontspannen en na een half uur begon ze te keuvelen en te lachen zelfs.

Het blijkt dus voor zover we nu kunnen zien ,(als ze verder kan ontspannen kun ze steeds beter bekijken wat er nu precies is) dat ze iets in haar nekje en hoofdje vast heeft zitten wat ook zijn invloed heeft op haar buikje en darmpjes.
    Ze was ook wat a-symmetrisch naar links en dat was vrij uniek want meestal was dit dus naar rechts.

Maar goed om een lang verhaal kort te maken,ze heeft de namiddag lachend doorgebracht en vanavond moeite met inslapen, even lekker in bad gegaan en ze is in een diepe slaap gevallen.
    Ben heeeeel benieuwd hoe de nacht gaat verlopen en de komende dagen. En dan staat er weer een afspraak voor over 2 weken.

Ik hoop echt heel erg dat dit is wat haar dwars zit en dat ze weer snel mijn mooie vrolijke meisje word.
    Afwachten maar weer, maar ja je wil alles proberen!

Ik houd jullie op de hoogte, bedankt voor het meedenken en meeleven!

groetjes Nian

15. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Nou dat klinkt positief. Ik hoop dat het doorzet en dat je snel een vrolijk meiske hebt. Ik duim voor je!

16. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    Wat fijn om te lezen dat het beter ging na het bezoek van de osteopaat! :D Super dat hij wat kon doen en wonderlijk om te lezen hoe ze tijdens de behandeling zo veranderde! Geweldig werk dus!

Ik hoop zo dat de osteopaat het hulpmiddel is! Lekker joh dat ze nu in een diepe slaap is. En dat ze maar lekker door mag slapen vannacht, dan kan jij ook weer even op krachten komen!

Je moet wel helemaal op zijn... het is erg he om je meisje zo ze zien huilen en je weet niet wat er is :( Maar hou vol en blijf moed houden. Het lijkt heel waarschijnlijk dat ze baat heeft bij de hulp van de osteopaat. Super ook dat je er zo snel terecht kon zeg!

Goed boek he Oei ik groei :) daar kan je heel veel dingen uithalen! Ik heb er veel baat bij gehad. Straks als ze wat ouder is kan je veel beter herkennen wat er is als ze huilt.

Ik ben heel benieuwd hoe het verder gaat met je dochtertje!
    slaap lekker!

17. nian

nian Lid

22 apr 2007
    26
    0
    0
    drenthe
    Ja dank jullie wel hoor!

Tis echt vreselijk als ze zo huilt en gilt indd en als je an ook nog niets kan doen en je niet weet wat er is.... niets is frustrerder voor haar en mij..

Ik hoop indd dat de osteopaat het wondermiddel is voor ons en dat het weer helemaal mijn "oude" meisje word.

Nu duimen dat ze vannacht lekker blijft doorslapen en ik ook lekker kan slapen , daar ben ik echt wel aan toe ja , hahaha

bedankt!
    groetjes Nian

18. Setteke

Setteke Niet meer actief

Dat is volgens mij toch het Kiss-syndroom, want dit heeft Tymen namelijk ook (gehad).

Wat fijn dat dit nu al zo geholpen heeft. Heerlijk he? Ik hoop dat jullie een fijne nachtrust hebben en dat jullie morgen weer zo van jullie meisje mogen genieten als vanmiddag.

Groetjes Lisette.

19. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    en hoe ging het vannacht?

20. nian

nian Lid

22 apr 2007
    26
    0
    0
    drenthe
    Hoi allemaal ,

woensdag nacht is ze 2 keer wakker geweest ,1 keer de speen en een keer voeden , niet gegild en heerlijk verder in slaap gesukkeld, ik heb geslapen als een blok!

Gisternacht was wat minder, toen werd ze heel veel wakker , om t uur en dan iedere keer een paar slokken drinken bij me en dan viel ze weer in slaap , niet gegild dus ook best wel goed

vandaag heeft ze heel weinig geslapen maar niet gegild ofzo maar nu is ze nog wakker ,zodra je haar naar bed brengt begint ze , ze wil dus niet slapen , nu ligt ze nog in de box maar zo gaat ze toch echt naar bed

ik hoop dat ze t vannacht ook weer goed gaat doen!

groetjes Nian

Deel Deze Pagina