Ik zou toch voor de WW gaan! Oke, het kost geld maar toen ik bij de WW zat kreeg ik veel terug van mijn zorgverzekering (dit kun je nakijken). Het voordeel van de WW is dat je door iemand anders gewogen wordt, was voor mij een goede stok achter de deur. Als ik zelf aan het lijnen was dan dacht ik; "volgende week weer verder". Verder vond ik de cursussen erg leerzaam, je leert een andere leefstijl aan met je gewone dagelijkse bezigheden (feestjes, werk enz). Waar je tegen aan loopt kun je bespreken en ik vond het ook erg gezellig . Ik ben 25 kg afgevallen en er zijn er na 6 jaar nog steeds 20 af. Nu wil ik de vijf kg toch graag weer afvallen en ik heb nu al een poosje een "lijnclubje" met een paar buurvrouwen. Elke week op woensdagavond met elkaar wegen (die stok achter de deur heb ik nodig, heel kinderachtig). Dat gaat eigenlijk erg goed. Wel hebben we allemaal op de WW gezeten dus goed op de hoogte van het programma (alleen is er nu een nieuw programma volgens mij dus we doen het nog op de "ouderwetse" manier). Groetjes Senna
vreselijk openbaar wegen is niets voor mij, dat zou teveel worden, ik zelf ben namelijk mijn grootste kritiek en als ook nog een ander dat zou worden dan ga ik te weinig eten ben ik bang.. Ik zal mijn schema van vandaag eens laten zien wat ik allemaal mag met WW Vanmorgen gegeten 3 volkoren knackebrod crackers 15 gram linera grillworst (jummie!!) 5 gram chocopasta met plakjes banaan 15 gram sandwichspread 5 gram boter *rest* banaan Tussendoor? B'tween Free reep (choco) en 20 druiven Lunch: 2 bruine boterhammen 1 gekookt eitje 1 plak lightlife kaas kop cup a soup extra (fussili tomaat) Tussendoor? Snelle Jelle (minder suiker) Vanavond: Chicken Tonight circa 330 gram (meer mag ook maar houd dit even als richtlijn voor punten aan) Tussendoor? 300 gram magere yoghurt (en nog een appel ofzo) en een stroopwafel en dan heb ik nog een punt over hihi Uiteraard mag ik nog best veel punten (hangt af van je lengte, leeftijd, gewicht e.d.) maar ik kan nu langzaam naar minder punten toeleven en dat is voor mij best prettig!
bij mij heeft de dietiste goed geholpen. in totaal van vorig jaar mei tot nu 10kg kwijt. ik doe het op mijn eigen tempo en kan daardoor ook af en toe wat lekkers nemen. wat ik echt heb geleerd is inzicht krijgen, vooral of/of. als je bv naar een verjaardag gaat en een stuk taart eet het daarbij laten.
ik heb ook al van alles gedaan en ik ben een echte jojo helaas Maar nu ben ik bij de dietiste en ga ik leren gezonder te eten... Mijn man is sinds gisteren aan sonja bakker begonnen, dus deze weken doe ik een beetje met hem mee. Mijn probleem is het avondeten, vooral de groenten daar geef ik helemaal niks om, en ik lust bijna niks. Maar om nu eens een keer verantwoordt af te vallen moet ik het toch gaan leren. Ik stel mezelf geen tijd en kilo limiet meer, ik ga gewoon gezonder leven, en elke kilo die ik er mee afval is meegenomen, En de dietiste daar ga ik 1 keer in de 4 weken heen, en daar laat ik me dan wegen, en thuis kom ik niet op de weegschaal...
Niet dieten, maar je levensstijl aanpassen. Hierdoor raak je zeker kilo's kwijt. Eet vijfmaal per dag: ontbijt - tussendoor - lunch - tussendoor - avondeten. Eet gevarieerd door de schijf van vijf te gebruiken. Blijf af van sinas- cola - 7up. Geen suiker nemen door koffie/thee. Drink overdag regelmatig een glas water. Zorg dat je iedere dag beweging krijgt. Laat de auto staan en pak de fiets. Wandel een paar keer per week en ga twee keer per week intensief sporten. Wees er bewust van wat goed eten en slecht eten is. Wit brood vult de maag voor even, maar na een uur heb je alweer honger. Als je dit allemaal doet dan weet ik zeker dat je kilo's gaat afvallen.
Eet je wel gevarieerd? Je lichaam kan ook lui worden als je steeds hetzelfde eet. Ik eet echt iedere dag iets anders als ontbijt, lunch enz dat is belangrijk om de verbranding op gang te houden en zorgt ervoor dat je alle voedingsstoffen binnen krijgt. Ik ben er niet voor om een bepaald dieet te volgen waarbij je van alles weg laat, eet gewoon alles maar met mate. Maar ook niet te weinig, je lichaam heeft calorieën nodig om aan de gang te blijven en gezond te blijven. Ook houd je het makkelijker vol als je af en toe wat lekkers eet! Eet zo min mogelijk "loze" calorieën, als kant en klaar producten en dingen waar veel suiker in zit. Ik hou nooit bij hoeveel calorieën ik eet per dag, maar zorg wel dat ik gezonde keuzes maak. Producten met veel eiwitten geven sowieso lang een verzadigd gevoel en houden je bloedsuikerspiegel stabiel zodat je geen trek krijgt om te snaaien, dus neem als tussendoortje eens 2 stuks fruit met een handje noten als walnoten of amandelen dat geeft bij mij lang een vol gevoel en fruit en noten zitten boordevol moet goede voedingsstoffen! Van Maandag tot en met Vrijdag eet ik heel gezond, maar in het weekend neem ik iets extra's. Zo ben ik vorig jaar al 22 kilo afgevallen en hoop ik de laatste paar kilo's dit jaar ook nog kwijt te kunnen.
dr blijft altijd wat aardappels en groente voor 1 persoon over mijn portie dus. Ik vind het gewoon niet lekker. En dat is waar het mis gaat, doordat ik niet genoeg binnenkrijg, daarvan ga ik allerlei dingen eten die niet goed zijn, en dan niet persee snacks of snoep, maar gewoon een paar lekkere sneetjes brood met kaas, of een pizzabroodje, of een saucijsenbroodje Maar nu heb ik tegen mezelf gezegd, je bent nu moeder van 2 kinderen, ga eens fatsoenlijk groente eten Ook voor het goede voorbeeld Want de oudste heeft al zo iets van, ik moet het wel en jij hoeft het niet.. pfffff debedoeling is in ieder geval goed
dietiste is duurder dan ww.... ww-en je dat je ook kunt ww en online.... dat kost 14,95 per maand..... ik doe ww.... het bevalt mij prima.... en je jan het er lang op volhouden omdat je gewoon zelf kan kiezen wat je eet!zolang het maar binnen je punten is, s6
ik betaal 25 euro per keer bij de dietiste nu ga ik 1 x per maand, maar je kan ook kiezen voor 1 x per 6 weken dus je kan zelf kiezen hoe duur je het maakt... ww online is misschien goedkoper, maar heb je geen persoonlijke controle en ik heb dat juist nodig, en ik denk dat de wekelijkse cursus duurder is per maand dan de dietiste
ik zeg weightwatchers. Werkt bij mij en bij veel anderen die ik ken perfect. Je mag alles eten maar je moet je aan een puntentotaal houden. Je kan het ook alleen online volgen. Hier ook nog een kilo of 25 te gaan. Maar ik wordt niet gek als ik er aan denk. Elke kilo er af is gewoon lekker en elke maat minder geweldig.
openbaar wegen gebeurd niet bij ww. Alleen jij en je coach zien het gewicht. En je krijgt geen commentaar van je coach. Alleen tips en complimenten!
met openbaar bedoel ik met een ander persoon erbij, ik doe het liever in mijn eigen badkamer als ik dan het niet leuk vind dan jank ik even of juist andersom ik gil even dan kan ik meer mezelf zijn hihi Voor de stok achter de deur forum ik erover (vind ik prettig) en vertel andere mensen (als ze er maar niet bijzijn dat voelt als een soort inbreuk) ik ben raar ik weet het maar iedereen heeft zo zijn tikjes
je hoeft niet perse elke week, je kan ook gewoon een los les nemen...is meen ik ca 10 euro.... een combi pas, dus wekelijks cursus en online kost 39,95 pm
ik heb die stok niet nodig.... als ik niet eerlijk ben tegen over mezelf lieg ik mezelf alleen maar voor, koop ik niks voor.... en ik wil zelf afvallen dus.... ben mijn eigen stok.... maar das voor iedereen anders..... heb in het verleden wel de cursus gevolgt, maar we hebben daar een vast groepje en we motiveren elkaar... is prettig en ongedwongen....
pas wel op met dieetiste is wel veranderd in je verzekeringspakket , ik loop met mijn kleine meisje ook bij de dieetiste ( die is te licht) en ik krijg nog maar 4 uur in het jaar vergoedt .