met ons zoontje van 5,5 maand hebben we het probleem als we hem na zijn laatste fles (ongeveer 7 uur) op bed leggen dat hij niet wil slapen hij is dan echt helemaal in paniek. Als je hem er dan uit haalt is het over en als je hem dan bij je legt gaat hij omzich heen liggen kijken en na een klein half uurtje kunnen we hem dan zonder problemen in bed leggen en dan gaat hij wel slapen. als we hem na de fles gelijk een half uurtje nog bij ons laat liggen en dan op bed legt hebben we het zelfde probleem. Iemand tips? Ook moeten we hem nog steeds inbakeren anders slaapt hij zoiezo niet (ook niet overdag) daar moeten we eigenlijk ook vanaf
Even navragen, dus je legt hem om 7 uur op bed, dit lukt niet. Je haalt hem eruit en neem je hem dan mee naar beneden? Ik begrijp even het verschil niet met gelijk een half uur na de fles bij je houden.
ja klopt. ik geef hem op zijn kamer de fles. en leg hem dan gelijk in zijn bed (voor de fles zijn slaapzak aan) maar dan is hij echt helemaal in paniek. En als ik hem er dan uithaal en ff half uurtje bij me houd kan ik hem daarna zonder problemen in zijn bed leggen Als ik hem na zijn fles eerst nog een half uur bij me houd en dan pas in bed leg krijst hij ook heel de boel bij elkaar in bed. en als ik hem er dan uithaal en even later weer in bed leg dan gaat hij gewoon slapen
En als je hem dan gewoon beneden de fles geeft en dan als hij moe is naar bed? Moet hij misschien even het flesje laten zakken?
ja daar zit ik me nu ineens ook te bedenken.misschien dat hij dan wel last krijgt van zijn fles ofzo. (hij heeft kma en daardoor reflux) Moe is hij wel.hij heeft na de fles echt kleine oogjes.
hihi wij hebben hetzelfde. eerst in bed en dan doet hij het niet dan even eruit halen en weer terug leggen doet hij het wel. een half uur langer ophouden en dan naar bed idd werkt niet. ik denk dat het toch een soort van geruststelling is wat ze willen hebben. ik stoorde me er ook aan. maar later dacht ik ach wat maakt het ook uit. zal vanzelf een xtje overgaan. en het kan geen kwaad ( ons kindje heeft trouwens met 4 maanden 1 week in het ziekenhuis gelegen voor slaaptherapie toen sliep hij hele dagen niet dus dat van savonds neem ik voor lief
En als het niet werkt, tja lastig, als hij toch snel weer wel in slaap valt is dat misschien niet zo erg en heeft hij dit misschien gewoon nodig.
ja maar wil hem niet aanleren dat als hij huilt hij weer uit bed mag! En vanavond is het helemaal drama. hij wil echt niet slapen gewoon
Misschien nog niet moe na de fles van 7uur? Of even overeind houden ivm de reflux en daarna rustig wegleggen. wbt afbouwen inbakeren: ik legde mijn dochter in een badcape en die omgewikkeld. Op een gegeven moment sliep ze er wat losjes in en toen ben ik gaan afbouwen. Met 1 arm er uit en dat steeds om en om zodat ze "leerde" dat ze niet wakker hoefde te worden als ze bewoog. wat voor inbakerdoek heb je?
ik baker nu in met een grote hydrofiel luier. moe is hij meestal wel maar hij gunt zichzelf die rust gewoon niet om te gaan slapen
Hier ook nog onze dochter ingebakerd. Wil ook afbouwen. Heb nu dreamswaddle. Dus helemaal ingepakt armpjes ook redelijk vast. Kwebbel:haalde jij haar armpje eruit terwijl ze sliep?
Nee klopt. Dat is ook weer zo. Maar dit is alleen in de avond? Valt ze overdag wel zo in slaap? Geef je altijd het flesje voor het slapen?
overdag moet ik ook inbakeren.sochtends slaapt hij altijd vrij makkelijk rest van de dag wat moeilijker. ja eerst gaven we om 10 uur nog een fles en dan sliep hij altijd zonder problemen gelijk. maar willen hem nu niet meer wakker maken voor die laatste fles
Nee, ik had een Pacco doek met ritsen aan de zijkant. Ik haalde steeds 1 arm er uit en legde haar toen in bed. Het heeft zo verschrikkelijk veel tijd en moeite gekost om haar uit te bakeren. Ze is best actief en zit geen minuut stil overdag. Zelfs haar is het gelukt
Hier bakeren we ook de hele dag in. In de ochtend slaapt ze ook bet beste. Wij proberen dit ritme. Wakker, even spelen, fles, spelen en knuffelen en dan slapen. Zo heeft ze even tijd om goed wakker te worden en na haar fles om de fles te laten zakken. Om 19 uur gaat ze naar bed en rond 22.30 krijgt ze nog een droo voeding. Omm 19 uur duurt het vaak ook wat langer voordat ze slaapt en gaat het iets moeilijker, denk ook dat ze de dag moeten verwerken. Wij maken haar ook niet echt wakker voor de laatste voeding, ze slaapt half en valt ook meteen weer in haar slaap na het flesje. Is hij gisteravond nog lang wakker gebleven?
Nou ik heb hier ook een puckababy te leen. Haar net om kwart oor 8 erin gelegd. In slaap vallen duurde iets langer omdat ze hierin meer vrijheid heeft dan in de swaddle. Ze sliep, net wakker en kwam niet meer zelf in slaap. Heb het even aangehoord maar toen toch weer haar eigen doek gepakt.....nog even wakker maar ze slaapt nu weer......gaat dit nog goed komen....ze had nog geeneens een arm eruit. Wel probeerde ze haar armpjes omhoog te duwen door de doek.
Hoe lang heeft het bij jou geduurd? Eerst overdag geprobeerd? Steds een slaapje per dag? Sorry TS dat ik even inbreek in je topic.......
we hebben hem om kwart voor 10 nog een klein flesje gegeven en toen ging hij gelijk slapen. Hij werd om 11 uur echt krijsend en in paniek wakker. moest hem er echt uithalen om hem te kalmeren. was helemaal over de rooien toen weer in bed gelegd en toen werd hij pas om 6 uur wakker. en toen speen gegeven en tot half 8 door geslapen.
hij wilde net ook niet slapen terwijl dat nooit een probleem was. dus heb hem eruit gehaald en in zijn wipper gezet en hij had het reuze naar zijn zin. net fruithap gegeten en daarna in bed gelegd zonder problemen! nu heb ik het vermoeden dat hij inderdaad gewoon niet moe genoeg is. Zins vrijdag middag zit hij aan de neocate (tegen koemelk allergie) en zins zaterdag nacht slaapt hij zoveel beter! kwam eerst echt om de 1,5 / 2 uur en nu eigenlijk nog maar 1 keer. soms 2 keer. dus slaapt stuk beter dus overdag minder moe denk ik dan. Ga zijn schema maar is onder de loep nemen dus
Ja het kan goed dat hij nov niet moe is. Misschien wat langer beneden houden na de fles? Succes Ps. Ik open zelf even een topic over het afbouwen....kan hier gewoon gerageerd worden op jouw vragen.