Goedemorgen allemaal! Ik ben gister bij een voorlichting van het ziekenhuis geweest waarbij het ook ging over borstvoeding. Ik wil heel graag borstvoeding geven, maar ik heb kleine tepels... Hiermee bedoel ik echt de nippel, het zuiggedeelte zeg maar. Het is ongeveer zo groot al een doperwt en als ik erg mijn best doe ongeveer een fietsbanddopje... Nu hoorde de ik dat dat best een probleem kan zijn straks omdat de tepel helemaal acter in het mondje moet om te kunnen zuigen. Ze zei dat je kan beginnen met die spieren al een beetke op te rekken door een ringetje of dit zelf doen Nou, gister dus een beetje getrokken en nu dus hele zere tepels! Hoop dat iemand hiet ervaring mee heeft, zit er best mee en heb er niet lekker door geslapen, wil zo graag borstvoeding geven. Liefs Lady
Ik heb dat ook hoor, mijn zoontje drinkt dan wel met een tepelhoedje.. (ik heb heb ook ingetrokken tepels) maar tepel gaat daardoor ook echt achter in zijn keeltje. Ze kunnen hard zuigen hoor hahahhaa Ik zou zeker aanraden een lactatiekundige in te schakelen wanneer het aanleggen niet lukt.
Ik heb ook kleine tepels, maar hier gaat de bv prima hoor (al ruim 6 maanden ). Ik ben nooit naar zo'n voorlichtingsavond geweest, dus ik wist geen eens dat het voor problemen zou kunnen zorgen . De baby neemt echt niet alleen de tepel in z'n mond, maar ook dat hele gedeelte eromheen, dus dan zit de tepel automatisch verder achter in z'n mond. Dat oprekken lijkt mij, eerlijk gezegd, een beetje nutteloos. Wel super dat je zo gemotiveerd bent om bv te geven!
bedankt voor de reacties! Geeft weer hoop. Vind zelf dat trekken ook een beetje nutteloos en vooral pijnlijk Hoe kom ik eventueel straks in contact met een lactatiekundige? Gaat dat via de kraamhulp of moet je dit zelf regelen?
Dit kan misschien via de kraamhulp, maar ligt er denk ik aan of hun er een hebben die bij de kraamzorg'stichting' hoort. Maar hieronder een link daar kan je lactatiekundige bij je in de buurt opzoeken. Hoe kan ik een lactatiekundige bereiken?
Hoi Lady, wat goed dat je naar een infoavond bent geweest! En het is idd zoals Linda zegt: je baby neemt niet alleen de tepel, maar ook (het grootste gedeelte van) de tepelhof in zijn mondje. Komt goed! Meer info over hulp bij borstvoeding kun je vinden op www.borstvoeding.com Succes met de laatste weken van je zwangerschap en straks met voeden. Groetjes!
Hoi Lady, wat goed dat je naar een infoavond bent geweest! En het is idd zoals Linda zegt: je baby neemt niet alleen de tepel, maar ook (het grootste gedeelte van) de tepelhof in zijn mondje. Komt goed! Meer info over hulp bij borstvoeding kun je vinden op www.borstvoeding.com Succes met de laatste weken van je zwangerschap en straks met voeden. Groetjes!
hallo, Ik had van te voren ook niet bedacht dat m'n tepels wel eens klein/ ingetrokken zouden kunnen zijn. Ik voed nu ook met een tepelhoedje. Dit werkt opzich prima. Het enigste nadeel vind ik het lekken als m'n zoon stopt met drinken en er nog melk in het tepelhoedje zit.
ik had ook doperwtjes formaat tepels maar mijn zoontje kan gewoon goed drinken hoor! heb in het begin wel erg gevoelige tepels gehad maar of het kwam omdat ze vrij klein zijn weet ik ook niet eigenlijk... Geef nu nog steeds bv en het gaat al die tijd goed!
Nou ik geef ook bordtvoeding met een tepelhoedje, ze kan het anders echt niet, maar goed er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden en dit is er eentje en bij mij werkt het perfect! Succes strakkies!