Ik ben mega trots op mijn lijf! Ik wilde zo graag dat de b.v. zou gaan lukken toen ik zwanger was.... Vandaag even op het consutatiebureau gaan wegen, en mijn ventje zat vandaag exact een kilo boven zijn geboortegewicht! Ik wist niet dat hij zo goed aankwam van mijn melk!
Ik schrok ook hoor toen ik voor het eerst naar het cb ging. Met 4 weken was hij ongeveer 1200 gram aangekomen.
heerlijk he... als je de fles zou geven zou je gaan twijfelen of je niet te veel zou geven, of juist te weinig...bv is gewoon altijd genoeg en precies goed. En wat fijn dat het lukt, als je het heel graag wilt wil dat nog niet zeggen dat het ook echt gaat lukken, dus gefeliciteerd, en nu doorgaan!
Leuk al die reacties! En als je dan ziet hoe fijn ie het vind aan de borst! Ik hoef hem niet eens meer te helpen, huppa hij hapt gelijk goed! En dan die handjes onder het voeden, zo lief aan het bewegen en aan het kroelen echt zo schattig en fijn! Hij valt ook vaak in slaap met zijn neus ertegenaan. Ik hoop het nog lang vol te houden Nu het kolven nog leren straks...
Ik ben altijd een beetje jaloers (niet in negatieve zin hoor....) als ik lees dat andere kindjes zo goed aan de borst drinken. Bij mij ging de borstvoeding echt niet goed en moest over op FV....Daar wordt mijn kindje ook wel groot en gezond van maar had graag BV gegeven, in ieder geval de eerste 3 á 6 maanden....maarja het is niet anders... Fijn dat jouw kindje het zo goed doet op je BV! Geniet maar van de mooie voedingsmomenten!
Dit had bij mijn eerste zoontje, en er altijd een gevoel van "jammer" aan over gehouden. Vandaar dat ik zo blij ben dat het nu wel lukt! Wie weet misschien ooit nog eens...
Hey Dot, Jaaaa, hartstikke goed en wat voelt het geweldig om te zien dat je baby het er zo goed op doet! (ik zat me vaak te verbazen dat mijn dochtertje zo goed groeide op dat "beetje" melk) Smelt, smelt.... Dat je er nog maar heel lang van mag genieten!
Zo zeg, dat is super! Fijn hoor, om zo bevestiging te krijgen. Kindjes die veel minder aankomen kunnen ook echte bv-kindjes zijn .
Lekker om die bevestiging te zien dat je kindje het goed doet op je melk hè?! Mijn zoontje zat na 4 weken ook al 1,4 kilo boven zijn geboortegewicht (1,7 kilo boven zijn laatste gewicht). Ik weet nog dat ik supertrots was!
Super idd, als ze zo goed op mama's melk groeien. Ik heb net even onze groeicurve erbij gepakt, en Milan was met 5 weken 4990 gram, met z'n geboorte woog 'ie "maar" 3360 gram.