Start IVF augustus/september 2014

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Ruth2014, 12 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ruth2014

Ruth2014 Lid

12 sep 2014
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,
    ik ben Ruth, 31 jaar en volgende week beginnen mijn vriend en ik aan onze eerste ivf poging. Wij zijn inmiddels bijna 3 jaar bezig met onze kinderwens. Ik heb pcos en heb maanden van clomid slikken, fostimon spuiten, een leo ingreep, wederom clomid slikken, gonal f spuiten en 6 IUI pogingen achter de rug. Alles helaas niet met het gewenste resultaat. Volgende week dus het begin van ons ivf traject. We hebben alle intakes en voorlichtingen al geruime tijd geleden achter de rug en woensdag mag ik beginnen met de eerste injectie Decapeptyl. Dit moet ik 10 dagen injecteren en daarna mag ik Gonal F erbij gaan spuiten. 3 oktober heb ik de eerste echo en dan dus richting de punctie. Heel spannend allemaal. Ik kijk er wel echt naar uit, want ik had bij IUI altijd het gevoel dat het niet ging lukken en nu bij IVF heb ik een veel positiever gevoel.
    Zijn hier nog meer meiden die pas zijn begonnen met ivf of die binnenkort beginnen. Het is allemaal nieuw voor mij dus het lijkt me wel fijn om ervaringen te delen!

Groetjes Ruth

2. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hi Ruth, ik ben vandaag begonnen met onze eerste ivf poging! :) vandaag de eerste decapeptyl gezet en ga vanaf morgen gonal f erbij spuiten (heb kort protocol). Vanmorgen ook de uitgangsecho gehad en ze zag veel eiblaasjes klaarliggen. Vandaar dat ze de dosis wat naar beneden heeft gebracht naar 125 (had eerst 150 voorgeschreven).
    Ik heb endometriose, mijn eileiders zijn verkleefd, vandaar dat het niet lukte. Er zat op mijn rechtereierstok ook een cyste. Ben in juli geopereerd dus die is nu weg en mn buik klaar voor de ivf.
    Vind het ook super spannend allemaal en ben heel benieuwd hoe mijn lichaam gaat reageren om het stimuleren. Heb hiervoor 6 maanden aan de lucrin gezeten (kunstmatige overgang), om cyclus plat te leggen dus ben wel een beetje bekend met injecties maar dat deed mijn vriend altijd. Vanmorgen is me geleerd het zelf te doen, echt een eitje! Ik had hier veel gelezen over dat deca een rot prik is, maar het viel mij alles mee moet ik zeggen!

Jullie hebben ook al een behoorlijk traject achter de rug! Wij zijn nu 1,5 jaar bezig. Begin dit jaar erachter gekomen dat ik endometriose heb. Fijn dat je er nu een positief gevoel over hebt! Heb ik ook! Wij hebben nl nog eigenlijk helemaal geen kans gehad omdat alles dus verkleefd bleek :)

Leuk om zo ervaringen uit te wisselen!

3. Ruth2014

Ruth2014 Lid

12 sep 2014
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Willeke,
    wat spannend dat je vandaag bent begonnen zeg. En voor jou dus het korte protocol. Ik heb pcos en snel last van overstimulatie dus dat zal wel de reden zijn dat ik eerst 10 dagen aan de Decapeptyl mag voordat ik met Gonal F mag beginnen.
    Waarom heb jij 6 maanden Lucrin gebruikt eigenlijk? Moest je dat elke dag spuiten? Ik heb helaas veel spuitervaring, maar het voordeel daarvan is dat ik er geen moeite mee heb.
    Spannend is het allemaal he. Ik ben zo benieuwd of, en hoe ik ga reageren op de hormonen. Ik heb er nooit zoveel last van gehad, maar Decapeptyl schijnt behoorlijk heftig te kunnen zijn.
    Dus jullie eerste echte kans gaat nu pas komen. Wat raar is dat eigenlijk he. Je bent al zo lang bezig maar nog nooit een echte kans gehad. Wij waren in de eerste instantie ook een jaar verder voordat mijn cyclus op de rit was en wij uberhaupt een kans hadden. Helaas gaat ook het zwanger worden voor ons niet makkelijk.
    Maar nu nieuwe ronde nieuwe kansen:)
    Ben benieuwd hoe het jou de komende tijd vergaat!
    Groetjes Ruth

4. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Niet in hetzelfde schuitje maar wil jullie allemaal veel sterkte en kracht toewensen!

5. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik ben deze week begonnen met het spuiten va decapeptyl voor onze tweede poging.Mag ik hier ook mee schrijven?

Nu een beetje moe om uitgebreid te schrijven. Morgen misschien.

6. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Princes gezellig dat je meeschrijft!

Ruth, hoeveel eh gonal f ga jij spuiten? Ik spuitte lucrin om cyclus plat te leggen. Hierdoor komt de endo tot rust. Het is een goede uitgangspositie om te starten met ivf. Maar pfff wat duurde die maanden lang! En ook wel weer niet want nu het zover is is dat ook wel een beetje gek! Lucrin spuitte ik 1 x per 4 weken.
    Ik loop in het vu in Amsterdam. Gisteravond zijn we ook naar de info avond gegaan. Wel bizar om te zien hoeveel stellen dus met ivf willen gaan starten, ook confronterend, gewoon stellen net zoals wij! Wel 'fijn' om ook dat werkelijk te zien dat je niet de enige bent. Dat weet je natuurlijk wel omdat je dat leest maar dat is toch anders...

Nephtis Dank je lief van je . Zie dat jij bevallen bent! Gefeliciteerd! !

7. Suzanne87

Suzanne87 Actief lid

10 sep 2014
    116
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haihai Ruth,

Wij zijn ook pas begonnen met onze eerste IVF.. We hebben vandaag de punctie gehad en dinsdag hebben we de TP.. Super spannend..!

We hadden 27 eicelletjes (17 goeie), en 20.000 goeie zaadcellen, dus ik heb goeie hoop!..

Is 't al dinsdag..? hahahaha

8. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Suzanne wauw dat zijn er een hoop!! Hebben jullie dan icsi of ivf? Waarom zitten jullie in dit traject? Spannend hoor snap dat je graag wilt dat het al dinsdag is!!
    Wat heb jij gespoten?

9. Suzanne87

Suzanne87 Actief lid

10 sep 2014
    116
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij doen IVF.. We hebben hiervoor IUI gedaan maar dat lukte ook niet, dus zijn we doorgestuurd voor IVF.. We doen dit omdat ik een heel onregelmatige menstruatie heb, en dus niet te pijlen is wanneer ik een eisprong krijg.. Dmv de IVF gaan ze je hele huishouding stil leggen en opnieuw starten waardoor je dus een soort van gemaakte eisprong krijgt, en hopen dat dit werkt..

Ja 17 zijn er een hele hoop! Dus ik (we) hebben goeie hoop!..
    Heeeeel spannend nu allemaal..

Euh wat ik gespoten heb, ik ben begonnen met Decapeptyl, toen kwam de Gonal-F erbij. Daarna moest ik eigenlijk 2dagen voor de punctie Pregnyl spuiten maar die is helemaal fout gegaan, toen heb ik Ovitrell gekregen en deze is wel gelukt, en vandaag dus de punctie gehad (1dag later dan éígenlijk geplant was).. Héél pijnlijk pff Maar ja 't is voor 'n goed doel hé!

10. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik ben afgelopen dinsdag met de decapeptyl begonnen. De tweede ivf poging. De eerste ivf poging hadden we 8 eicellen bij de punctie, alle 8 bevrucht, 4 van a kwaliteit, 1 terug geplaatst en 3 cryo's. Helaas niet zwanger en de cryo's zijn niet goed ontdooit.
    We hebben al een zoon van 6, waarvan uiteindelijk spontaan zwanger geraakt na 14 maanden. Nu dus al 5 jaar aan het proberen, 7 IUI gehad, en 1 IVF, helaas geen resultaat. Geen oorzaak gevonden ook.
    Een hele rollercoaster van emoties af en toe.

Afgelopen december trouwens wel zwanger geweest van een IUI, maar dat liep helaas niet goed uit.

Succes en sterkte allemaal!

11. Suzanne87

Suzanne87 Actief lid

10 sep 2014
    116
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohh spannend! Heb je al bijwerkingen van de deca?
    Ik heb ze nauwelijks gehad..!!

Hopen dat 't nu een keer goed gaat bij je!

Suces!

12. Ruth2014

Ruth2014 Lid

12 sep 2014
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Suzanne wat super spannend zeg! 17 eicellen jemig. Daar moet toch wel een mooi aantal bevrucht van raken. Word je daar morgen over gebeld of is geen nieuws goed nieuws? Dinsdag de terugplaatsing dus. Wat spannend allemaal zeg. Zo'n eerste keer is alles nieuw en je hebt geen idee wat je te wachten staat. De punctie viel je dus wel tegen qua pijn? Lijkt mij ook echt vreselijk, maar wat moet dat moet he!
    Ik mag woensdag eindelijk beginnen met de decapeptyl. Ben het wachten nu wel zat dus kom maar op. Na 10 dagen spuiten moet ik met Gonal F 150 beginnen. Bij mij is m'n cyclus ook al bijna 3 jaar een probleem. Dus ik ben ook heel benieuwd hoe het stimuleren met deze hogere dosering gaat. Bij mij is het vaak alles of niets qua stimulatie dus ze gaan me ook extra goed in de gaten houden.

Prinses jee jullie zijn ook alweer lang bezig zeg voor een tweede. En wat superklote dat er geen enkele cryo goed ontdooid is. Dat is toch wel een enorme tegenvaller bij 3 cryo's ofniet?! Heb je wel weer vertrouwen in deze volgende poging?
    En hoe zijn de bijwerkingen bij jou van de Deca? Ik hoor er zoveel verschillende verhalen over!

Willeke die 6 maanden afwachten lijkt me inderdaad vreselijk lang zeg. Is zo frustrerend dat wachten. Maar je bent nu in ieder geval begonnen:) Hoe gaat het tot nu toe? Last van bijwerkingen of nog niet?Wanneer heb je je eerste echo?

13. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ruth jaaa ik herken dat hoor! Kom maar op met die spuiten! Dan dóe je tenminste wat! Spuiten zetten valt me alles mee! Voel nog niet heel veel eigenlijk, alleen soms beetje opvliegers maar zou dat door de deca komen? Misschien nog een laatste restje lucrin..? Heb as zaterdag (pas) weer een echo dus eerst ff een weekje spuiten (vliegt voorbij hoor)

Wanneer begonnen jullie wat van het groeien te voelen in je buik?

14. Ruth2014

Ruth2014 Lid

12 sep 2014
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Opvliegers is wel echt een bijwerking van de Deca dacht ik.
    Spannend lijkt me dat zo'n eerste echo.

Nog 3 dagen en dan mag ik ook eindelijk beginnen!!

Weet jullie omgeving eigenlijk allemaal dat jullie hiermee bezig zijn?

15. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Oké wist ik niet. Ben wel wat gewend vd lucrin dus dacht daar eindelijk vanaf te zijn ;)
    Fijn dat je eindelijk ook mag starten, lopen nagenoeg gelijk op.

Bij mij weten mij ouders en zusje ervan en mn schoonvader en 2 vriendinnetjes. Verder niemand. Hadden vandaag verjaardag van mn vriend en mn schoonzussen en zwagers weten bijv van niets, das wel gek hoor. Normaal ben ik een open boek maar nu leven we al bijna een jaar met een geheim.. en bij jou?

16. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Mag ik ook meekletsen? Sinds 25 aug aan de decapeptyl, 8 sept gonal f erbij.
    Morgen eerste fm

17 eicellen goed resultaat!

17. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Idd een enorme tegenvaller. Zowel de embryoloog en de gynaecoloog konden het niet verklaren. Zeker niet omdat ze alle drie van A-kwalitiet waren. Ze gooien het op domme pech, maar mijn vertrouwen is wel behoorlijk afgenomen. Wij hebben het geluk dat we al een prachtige zoon hebben rondlopen. Dat maakt een hoop goed.

Ik heb wel last van de deca. Hoofdpijn vooral. Afgelopen donderdag ook rillingen, buikpijn en misselijk. Maar dat kan ook best wel een 'griepje' geweest zijn. Ik ben in ieder geval wel opvliegend en soms mezelf niet. O ja opvliegers heb ik ook. Dinsdag mag ik voor de uitgangsecho naar het ziekenhuis. Ik hoop dat ik snel de gonal mag gaan spuiten, dat vind ik prettiger.

Mijn omgeving weet er van af. Ik doe er niet meer geheim over. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het een stuk makkelijk vind dat men er vanaf weet. Ik kan soms spuien, en dat heb ik echt nodig soms.
    Af en toe hebben mijn man en ik wat spanningen onderling. Hij begrijpt soms niet wat ik voel. ;) En dat vinden ik en mijn hormonen niet prettig.:D

Suzanne, 17 eicellen, wat veel en wat fijn. Het was bij jou dus heel pijnlijk. Vervelend zeg. Bij mij deed de eerste keer ook zeer hoor, maar door de medicijnen was het te doen. Ik vond vooral daarna wat onprettig. Manlief moest weg om de eicellen en zijn zaadcellen weg te brengen, en toen lag ik daar echt een tijd alleen. Dat vond ik eigenlijk het ergste van alles....

18. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Meisje 1977, succes morgen!

19. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Die hoofdpijn bij de deca herken ik ook .Nu met gonal f erbij is het beter te doen

Dank je prinses!

20. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik heb kort protocol dus ben zowel deca en gonal f tegelijk gaan spuiten. Ik voel in mn buik nog niets eigenlijk. Maar misschien wat te vroeg nog?

Meisje succes morgen met de fm! Spannend hoor!

Deel Deze Pagina