kun je dommer worden?

Discussie in 'De lounge' gestart door acire, 19 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. acire

acire Fanatiek lid

Ik heb het gevoel dat ik dommer en dommer word.
    Ik ben de laatste jaren heel verstrooid, moeite met dingen onthouden.
    Ook kan ik niet goed meer rekenen.
    "Vroeger" had ik mijn agenda niet nodig, onthield ik alles, was de beste in de klas met wiskunde.
    ik verspreek me nu steeds, zeg domme dingen. bijvoorbeeld noemde ik laatst Rusland russiƫ.
    eengisteren dacht ik dat het woensdag was en ik had een afspraak hier thuis, heb ik heel de dag gewacht en niemand kwam.
    gisteren dacht ik dat het donderdag was en ben even weg gegaan, toen kwam natuurlijk diegene met wie ik een afspraak had en stond voor een dichte deur :oops:
    verder gebruikt ik die en dat door elkaar, maar heb het idee dat dat door mijn vriend komt, hij is Iraans en haalt het zelf continue door elkaar en ik neem het over.

ik denk dat als ik een toets moest maken, het allemaal wel goed zou gaan.
    Maar zonder nadenken zeg ik de sufste dingen.
    Ik word een beetje gek van mezelf

2. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

herkenbaar acire! vooral het verspreken. neem bewust de tijd om je zin uit te spreken. ik was veel te gehaast, vooral als ik iets leuks wilde vertellen ofzo.

ik heb weleens vernomen dat dit te maken heeft met de nieuwe tijd die zich aankondigt. het zou kunnen betekenen dat je spiritueel enorm aan het groeien bent. herken je daar iets in?

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Nou, helaas heb ik het gevoel ook dat ik dommer word. Volgens mij komt het ook, omdat ik niet meer werk of opleidingen volg, waarbij ik mijn hersenpannetje nog even bezig moest houden.
    Mijn Nederlands wordt ook slechter, soms weet ik gewoon niet meer hoe ik een woord moet schrijven.
    Spirituele groei...nou, volgens mij groei ik alleen nog nog maar in de breedte momenteel :) !

4. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Hier ook last van, heeft niks met je vriend te maken, denk dat onze hersenen gewoon, even moe zijn ofzo.
    Nou moet ik heel eerlijk zeggen, mijn vriend is nederlandse, en ik ook maar ik ben toch zeker wel met taal 60 % aan het schrijven en praten in het engels.
    Voor mij is het continu overschakelen erg moeilijk maar het wil.

5. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Zeer zeker last van! :) Al sinds dat ik thuis zit en geen werk meer heb, verspreken is hier dagelijks! :)

Heb eindelijk werk gevonden nu (callcenter ook nog :confused: ), dus zal het binnenkort wel minder worden hoop ik toch :)

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.063
    113
    Ik lijk er ook last van te hebben. Ik maak de raarste versprekingen en soms weet ik helemaal niet meer de hoofdstad van een land te benoemen. Zo irritant.

7. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

ik heb er ook last van, vooral na dat ik zwanger ben geweest.
    het word niet erger gelukkig.

8. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Hoi!

Ik ben ook giga verstrooid! En verspreek me regelmatig, man wat voel ik me soms dom! Begon idd aan het eind van mn zwangerschap en daarna.
    Wij hadden een kraamverzorgster die wat stotterde (enorme schat trouwens). Na een paar dagen hadden mijn man en ik het beide wat overgenomen. Na een week of 3 zakte dat pas af :confused: Kan me dus best voorstellen dat je het gevoel hebt dat je het 'spraakgebrek' van je vriend overneemt.

9. valhalla

valhalla Niet meer actief

Dat heb ik ook. Als ik iets vraag, en iemand anders heeft het over een kameel, vraag ik gewoon of iemand zijn kameel even mag lenen in plaats van 'nietmachine', wat ik wilde vragen. Vorige week op werk ging ik faxen, fax ik naar het telefoonnummer van werk ('t kwam me al zo bekend voor). Ik vergeet erg simpele dingen. Vorige keer stond ik bij het Cb, wist zeker dat ik er om 9:15 moest zijn. Nee dus, drie kwartier later. Vind mezelf niet dommer maar vergeetachtiger (is niet het zelfde, toch? ;))

Maar ik kan me wel voorstellen dat je het van je vriend overneemt. Heb ook een collega gehad die praatte zo rustig als ik een dagje bij haar was praatte ik net zo relaxed. Dus dingen door de war gooien kan je misschien ook wel overnemen? Nou sterkte ermee, het komt wel weer goed!

10. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Sinds ik bevallen ben hier ook!
    Denk niet eens dat het dommer is, maar verstrooider!
    Was altijd een pietje precies, was overal te vroeg, had alles ruim van te voren klaar, en kon 20 dingen tegelijk!

En nu?
    - Doe alles op het laatste moment, plannen zit er niet meer in!
    - Kom bijna overal te laat!(behalve op mijn werk!)
    - Kan maar 1 ding tegelijk

Leef nu echt met een agenda en lijstjes! Anders komt het niet goed!
    Het was mijn man ook opgevallen, hij moet nu altijd op mij wachten! hahahahah

kus miek

11. acire

acire Fanatiek lid

al jullie verhalen zijn heel herkenbaar, vooral dat stukje van valhalla.

dat verstrooide is zo vervelend. ik moet een aantal zaken nodig regelen, dan denk ik: zo even opschrijven voordat ik het vergeet, maar eerst even iets anders doen.
    dan ben ik met iets anders bezig en als ik klaar ben is er wel weer iets anders, dan moet ik even uitrusten, dan moet sascha uit/in bed enz..
    op het eind van de dag kom ik er weer achter wat ik weer vergeten was.

dat met die of dat komt zeker van mijn vriend.
    hij weet het echt niet, in hun taal kennen ze geen mannelijke en vrouwlijke woorden.
    ik hoor het elke dag verkeerd en als ik er niet bij na denk doe ik het ook.
    ja ik weet bijv. dat het dat sokje is, maar zeg rustig die sokje.

hebben jullie dan ook dat je een beetje wegdroomd?
    dat gebeurd regelmatig bij mij en als iemand dan wat vraagt geef ik heel suf antwoord.
    bij de kassa bijvoorbeeld.

tja spirituele groei.. ik ben niet zo spiritueel geloof ik.
    zou niet precies weten wat je ermee bedoeld.
    ik denk ook wel dat het met kinderen hebben te maken heeft, mijn relaxte even is over en je moet heel de dag aan vanalles denken

het is ook wel grappig, maar ik word er zo moe van.
    al twee keer ben ik bij een pinautomaat weggelopen terwijl mijn geld er nog uithangt, gelukkig riep de tweede keer een vrouw mij terug, bij de kassa betaal ik en ga weg zonder boodschappen :)

vooral als ik ruzie heb met mijn vriend kom ik niet meer uit mijn woorden en verspreek ik me steeds.
    en dat is zo irritant! want ik wil de discussie winnen, maar ik weet dan gewoon niets 'slims' terug te zeggen of het komt er heel beroerd uit.
    op dat moment zeg ik dan op alles wat hij zegt, ja je bent een sukkel!
    normaal discussie voeren lukt me niet.
    ja na de ruzie bedenk ik me wat ik had moeten zeggen.

Deel Deze Pagina