Wat te doen tijdens zwangerschapsverlof?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door marciaatje, 11 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marciaatje

marciaatje Actief lid

6 feb 2009
    145
    0
    16
    Omg. R'dam
    Wat gaan jullie allemaal doen in jullie zwangerschapsverlof (voordat de baby er is)?

Ik ga een hoop poetsen en klaarzetten, maar wat kun je verder allemaal doen? Iemand leuke/handige tips?

Groetjes

2. MHMW

MHMW Niet meer actief

nog even genieten van het feit dat je 'zomaar' even weg kan gaan
    zomaar even naar maastricht
    even lekker lunchen met een vriendin
    etc, maar ook een goed boek lezen
    en vooral veel, heel veel uitwassen, strijken en vouwen

3. Anta

Anta Actief lid

10 aug 2009
    208
    1
    0
    NULL
    NULL
    -lezen
    -afspreken met vrienden
    - bios
    - uit eten
    - sporten
    - dvd's kijken
    -spelletjes doen op de pc of met vrienden
    - dit forum lezen
    - proefabonnement nemen op een leuk tijdschrift (viva mama nu 15 euro)
    -elke dag (als het kan) een dutje doen
    - nieuwe recepten uitproberen
    - digitale foto's uitprinten en inplakken

4. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    foto's inplakken en papieren uitzoeken..

5. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Oh ja, enveloppen schrijven voor de geboortekaartjes. Weet niet of je aan kraambedankjes doet, die zou je evt. ook in elkaar kunnen zetten als je ze zelf maakt.

6. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Haha,nou momenteel ben ik voornamelijk bezig geweest met heen en weer naar ziekenhuis gaan (heb pas sinds maandag zwangerschapsverlof) maar voor de rest: enveloppen geboortekaartjes schrijven, opruimen en poetsen/wassen, wandelen, afspreken met vriendinnen,etc....

maar het is ook wel lekker dat je nu gewoon je eigen dag kan indelen en rustig aan kan doen...'s middags lekker een uurtje gaan liggen als je moe bent...

7. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    Waar ik me in vergiste was dat de eerste weken verlof niet te vergelijken zijn met de laatste weken voor de bevalling (in mijn geval dan). Ik ben met een extra week vakantie 7 weken van te voren met verlof gegaan. In de eerste paar weken ging ik nog lekker naar een andere stad shoppen of lunchen met een vriendin. Maar hoe dichter bij de uitgerekende datum, hoe dichter bij huis ik wilde blijven en hoe minder behoefte aan bezoek ik heb. Zal wel iets hormonaals zijn ;)

8. KleinWondertje

KleinWondertje Niet meer actief

Gewoon doen waar je zin in hebt. Je kan hele plannen maken, maar je moet doen hoe je je voelt. Vorige week was mn eerste week, iedereen wilde ineens langskomen en had iedere dag bezoek. Reuze gezellig... dacht ik. Deze week heb ik totaal geen behoefte iemand te zien. Ik hobbel nu van de strijkplank naar de computer, naar het kamertje met de stofdoek en weer met een boekje op de bank.
    En ik vind het heerlijk, niks moet en alles mag. Kijk dus gewoon per dag waar je zin in hebt :)

9. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

- internetten
    - schoonmaken
    - winkelen
    - dvd kijken
    - zelf geboortekaartjes maken
    - veel slapen :)
    - weekendje weg
    - rondje fietsen

zit nu 3 weken thuis heb voor verlof vakantie opgenomen en vind het heeerlijk!!

Deel Deze Pagina