Wie doet dit ook al vanaf het begin? Koekje ochtend/ fruit midddag? Groente 17:30 uur. Ik neem het rooster van de creche alvast over. Maar merk ook dat ze dit het fijnste vind. Ik zie zoveel koekje in de middag. Ben benieuwd of er meer mensen zijn die dit doen.
ons kdv doet fruit 's morgens en koeje 's middags en zo doe ik het ook. volgens mij maakt het niks uit in welke volgorde je het doet
Ik denk ook niet dat dat uitmaakt. Ik geef meestal in de ochtend een koekje, want rond fruit tijd wil hij meestal wel een tuk maken. En in de middag krijg hij dan zijn fruithap. Als hij in de ochtend wel wakker is en jengelt, dan krijgt hij wel zijn fruithap, maar toch meestal middags.
Wij wisselden af. Als we 's ochtends de deur uit waren kreeg hij dan een koekje. Als we gewoon thuis waren kreeg hij 's ochtends zijn fruit. Dat maakt verder niet zoveel uit, mits ze hun avondeten maar blijven eten..
Ik heb wel een keer gelezen over een kind dat altijd 's nachts wakker werd van een poepbroek. En toen was het advies om niet laat op de middag fruit te geven (werkt laxerend) maar 's ochtends. Toen kwam de poepbroek voor het slapen al, wel zo handig. Verder kan ik niet bedenken wat het verschil maakt. Fruit is iets minder makkelijk buitenshuis te geven (sommig fruit dan), dus dat geven we vaak 's ochtends als we daar de tijd voor hebben. En inderdaad als we 's ochtends weg gaan, draaien we het om. Ik weet alleen wel dat het gezond is om (volgens mij) citrusfruit te eten bij de lunch. Door de vitamine C wordt het ijzer uit je brood beter opgenomen door je lichaam. En banaan en citrus is geloof ik minder handig, omdat banaan de opname van vitamine C vermindert. Maar eigenlijk doe ik zelf niet zo veel met dit soort adviezen (dus weet ook niet zeker of ik ze goed weergeef hier)
bij ons op het kdv is het net omgedraaid, eerst gaven ze 's ochtend fruit en 's middags een koekje maar met het nieuwe voedingsbeleid is het 's ochtends een koekje en 's middags fruit. Dit is gedaan omdat een koekje lichter verteerbaar is en minder vult dan fruit en de lunch meestal snel volgt op het 'tussendoortje moment in de ochtend. Het maakt volgens mij helemaal niks uit. Hier krijgt ze fruit wanneer het uit komt. Soms ook nog wel eens bij de lunch of avondeten.
Wij doen zelf smorgens het fruit en af en toe smiddags een koekje (zeg 2/3 x in de week). Maar het lijkt mij dat er geen verschil in zit of je nu het fruit smiddags doet of smorgens of smorgens of smiddags een koekje geeft. Wij hebben zelf altijd het fruit smorgens gegeven omdat Malou en Ruben smiddags vaak pas laat wakker werden en dan dus pas om half 4 hun fruit om zouden hebben en het dan dus mi te dicht op de groente zat. (Benthe krijgt nog geen bijvoeding, maar gaan we gewoon hetzelfde doen) Nu zouden we het fruit smiddags kunnen doen omdat ze niet zo lang meer slapen. Maar wij houden het gewoon zoals we het altijd gedaan hebben !
Ik doe het liefst s'ochtends fruit. Soms slaapt hij smiddags zo lang dat het te laat is voor koek/fruit ivm warm eten. Als we weggaan s'morgens neem ik vaak wel koek/rozijntjes mee. Als fruit s'middags niet meer lukt krijgt hij (heel soms) fruit als toetje.
Ik geef altijd 's middags fruit na de middagslaapjes. DAar ben ik mee begonnen omdat ik met de oudste regelmatig 's ochtends op stap ging en dan kwam het er vaak niet van. Na het middagslaapje zijn we toch thuis, dus dat gaat in 1 moeite door. 's Ochtends krijgt de oudste soms een koekje, maar meestal rozijntjes of zo, want daar is hij dol op. De jongste krijgt 's ochtends nog niks extra.