afbouwen of met stuwing lopen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Cilla24, 31 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    wat zal ik doen?

ik moet over een kleine 4 weken weer te werk en ik wil op me werk niet kolven.
    ik ga 3 dagen in de week werken van 11 tot 7 dus zal ik jayden 9 uur niet kunnen voeden (incl. reisijd).
    verder wil ik graag bv blijven geven maar wat zal ik doen? die 3 voedingen afbouwen dat ie ze ook als kv krijgt als ik vrij ben of zal ik ze gewoon blijven geven en de stuwing laten komen als ik te werk ben? (met wat extra zoogcompressen in me bh :D )
    want kan dat gewoon, zoals ie nu drinkt zijn dat 3 voedingen die ik zeg maar misloop (hij drinkt nog steeds om de 2,5/3 uur).
    en welke kunstvoeding gebruiken jullie ???

ik hoop dat t een beetje duidelijk is en dat iemand mij advies kan geven. Want ik wil me productie natuurlijk niet stuk maken.

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als je je productie wel wilt behouden en wilt blijven voeden op de dagen dat je thuis bent, zul je toch iig wat moeten gaan kolven...
    Is er een reden dat je niet wilt kolven op je werk?
    Overigens: 3 voedingen? Met een beetje gepuzzel zouden dat er 2 moeten kunnen zijn, denk ik? Eentje rond de middag, eentje in de middag en dan de avondvoeding naar half 8 gooien? Kun je die nog wel lekker een tijd zelf blijven geven?

3. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    kloven op me werk is zo en zo onmogelijk er is gewoon geen ruimte om een plaatsje te creeren, dus dan zal ik al naar huis moeten.
    maar zoals de voedingen nu lopen heeft ie echt 3 voedingen van half 11 tot half 8.
    Maar je hoort wel s van meiden die bv alleen de avond voeding nog zelf geven, hoe doen hun dat dan?

4. raspberry

Dan zullen ze meestal op hun thuisdagen overdag ook flesjes geven, denk ik.
    Wat voor werk doe je, dat er geen kolfruimte is? Je baas is verplicht om zo'n ruimte voor je te maken he?

5. raspberry

O, geen ruimte zie ik. In dat geval moet je baas jou de kans geven om elders te kolven of te voeden, en daar mag je 25% van je werktijd aan besteden...

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

idd je baas moet je de kans geven om te kolven is het niet op het werk dan mag je naar huis om te kolven. dus van de 8 uur die je werkt mag je er 2 gebruiken om te kolven

7. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Je kan wel een ochtend- en een avondvoeding gaan geven, maar de kans is groot dat je productie naar beneden keldert en dat dit niet lukt. Rond 9 maanden is je productie stabiel en kan je twee voedingen over houden.
    Met stuwing rondlopen zal ik je niet aanraden, aangezien je dan een grote kans hebt om een borstontsteking te krijgen.

Is er in je omgeving van je werk geen ruimte om te kolven? Ik zou het toch overleggen met je werkgever hoor. Hij is verplicht om hieraan mee te werken. Vooral als jij en Jayden allebei nog plezier beleven aan het borstvoeden.

Zo niet, dan zul je moeten beginnen met afbouwen en één voeding vervangen door kunstvoeding.

8. appeltje

appeltje Niet meer actief

Er is toch wel een toilet of ook niet?

9. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

19 apr 2006
    818
    0
    16
    Geen plek voor een kolfruimte is een erg slap excuus van je werkgever!! Het is volgens de wet verplicht dat er een geschikte kolfruimte is. Wrijf dit je werkgever in, en als t niet lukt mag je 25% van de werktijd gebruiken om je kindje te voedn

Dat betekend 2,5 uur tussen de middag, waar je eigen half uur ook bij zit. Half uur reistijd heen, 1,5 uur tijd om te eten en kindje te voeden, half uur reistijd terug.

10. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    ik werk in de horecA en ons hele pand is opslag en zaak zeg maar, ik mag ook wel naar huis van me werkgever maar das een half uur rijden dus dan hou ik een uurtje over om te voeden maar ik vind t zelf zo een heen en weer gevlieg, ik had me er ook al wel bij neergelegd eigenlijk maar weet niet zo goed hoe ik t moet doen.
    maar me baas ligt me dus geen strobreed in de weg hor t is echt mn eigen keuze.

Deel Deze Pagina