Zwemmen en zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door emmm, 14 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. emmm

emmm Lid

23 dec 2007
    89
    0
    0
    Hoi

Ik las ergens dat je niet mag zwemmen in het eerste 3 maanden ivb met event. tropische tempraturen
    Ik zwem 1x in de week

Nu is mijn vraag mag dit echt niet ?

hoorde iets van dat je vruchtwater dan te warm is lijkt me heel sterk
    maar ik neem natuurlijk geen risico's

2. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    een gewoon zwembad is niet zo heet hoor! Dan zou het gaan om bubbelbaden, sauna's enzo. en zelfs dat is volgens mijn vk geen probleem. je lichaam houdt zichzelf wel op temperatuur...

3. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Gewoon lekker zwemmen hoor. Is hartstikke goed voor je: lekker bewegen!

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    je kunt inderdaad gewoon zwemmen maar je moet oppasen met baden an een graad of 40 omdat je lichaamsthempratuur dan ook stijgt em dat zijn dus de saunas en bubbelbaden. ook hier kan je eventjes in maar zodar je het warm krijgt moet je er uit gaan maar goed das ook niet echt genieten dan dus kunt er beter utiblijven

veel zwemplezier :)
    vruchtwater heeft ongeveer de temp van je lichaam en als deze warm wordt door heet water of koorts kan dit bedrijgend zijn voor de baby. de normale temp van vruchtwater is zo rond de 38 graden te zijn. tempratuur zal echt niet meteen stijgen dus echter een paar minuutjes :D

5. emmm

emmm Lid

23 dec 2007
    89
    0
    0
    Dankje wel voor jullie antwoorden.

Als je koorts heb kan dat dus ook hinder vinden voor de baby.
    maar het gebeurt natuurlijk wel eens dat je koorts hebt.

WAt moet je dan doen?

6. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Even laten weten aan je huisarts (gewoon bellen) en goed uitzieken, niet mee doorlopen. En goed drinken. Je kindje kan een heleboel hebben, echt waar!

7. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Je mag dan zelfs een paracetamolletje nemen en dan onder de dekens duiken. Ik heb met 6 weken koorts gehad maar ons kleintje geeft me zojuist een flinke por dus het zal wel goed zitten he ;)

8. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    kan prima hoor, zolang je voor jezelf maar in de gaten houdt dat je lijf op erge warmte zoals sauna anders kan reageren dan normaal. Dus je mag alles gewoon doen, maar ga dan net even iets eerder eruit en neem wat rust tussendoor.

paracetamol mag je best gebruiken. Zolang je dat maar niet langdurig en overmatig gebruikt. Maar een keer een paractemaol kan echt geen kwaad.

9. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Zal wel aan mij liggen, maar zo vaak heb je over het algemeen geen koorts. Om je nu al te bedenken wat je in een geval van eventuele toekomstige koorts kunt doen... kom op je bent zwanger! Je hebt veel leukere dingen om je mee bezig te houden!

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.825
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

Even over bubbelbaden: Een bubbelbad van 38 graden, is al érg warm hoor. In gewone zwembaden zijn de meeste bubbelbaden rond de 34 tot 36 graden. En dat is al een groot verschil als je het voelt.
    Volgens mij kom je baden van 40 graden niet tegen in een normaal zwembad. Wel in een sauna misschien.
    Maar inderdaad: gewoon lekker zwemmen! Dat is juist gezond nu :)

11. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    de 1e 3 maanden moet je inderdaad uitkijken voor warm water (dwz hoger als 40graden) men raad dus aan om niet naar de sauna te gaan. na de 1e 3 maanden mag je wel gewoon gaan maar dan wel goed naar je lichaam luisteren, ik kan er bijvoorbeeld echt niet tegen nu terwijl ik voor de zwangerschap best vaak ging.

bij koort inderdaad een paracetamolletje nemen en lekker je bed induiken als het langer als 3 dagen duurt HA raadplegen

12. Niet meer actief

Opwarming van het vruchtwater is echt onzin.. ik zit elke dag minstens een uur in t water

Geniet ervan

13. renske

renske Actief lid

19 mei 2006
    311
    0
    0
    Als je altijd al gewend bent om te gaan zwemmen of naar een sauna te gaan dan kan het absoluut geen kwaad.

Een zwembad zelf is neit zzooo warm dat je baarmoeder er te warm van word, ik denk dat een bad nemen warmer is.

14. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Je kunt idd gewoon gaan zwemmen...
    Alleen tot week 36 ofzo(weet het niet meer precies)..... daarna niet meer, omdat je dan ontsluiting zou kunnen hebben... en het infectiegevaar kan opleveren!

Kun je over een tijdje toch gaan zwemmen voor zwangeren...?

groetjes,
    Ramona

15. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.825
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    zwemmen mag tot het einde toe hoor! Alleen als je vliezen gebroken zijn, dan mag het niet meer. Bij zwangerschapszwemmen kom je dames tegen die de ene avond nog zwemmen en de volgende dag bevallen :) . En dat is soms zelfs met 41 weken nog!
    Maar zover ik weet gaat het om de vliezen, of die nog intact zijn of niet.

16. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

mijn vk raadde het de vorige keer af...
    Sommige vrouwen hebben namelijk al ontsluiting zonder dat ze het weten... al is het maar 1cm...
    misschien dat ze dan bedoelde dat je vliezen zouden kunnen breken tijdens het zwemmen zonder dat je t merkt en dat ivm infectiegevaar...

Weet t ook niet.. ik ben zowiezo al niet zo'n zwemmerd...

xxmona

17. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    gevonden via google:

Mag je zwemmen als je zwanger bent?
    Er zijn geen reden om niet te gaan zwemmen in je zwangerschap. In principe kun je zwemmen totdat de bevalling begint. Je baarmoedermond (met slijmprop) vormen namelijk samen met de vliezen een barrière. Zij zorgen er voor dat er geen bacteriën via je vagina bij de baby kunnen komen. Pas als je vliezen zijn gebroken is deze barrière weg en zouden er bacteriën in je baarmoeder kunnen komen. En pas dan ontstaat er een kans op infecties. Het is dus verstandiger om niet in een (zwem-) bad te gaan als je vliezen zijn gebroken.

Maar zolang je vliezen niet zijn gebroken kun je dus zonder problemen genieten van het zwemmen in een zwembad. Het is zelfs erg verstandig, omdat zwemmen een goede manier is om je conditie op peil te houden, soepel te blijven en je jou lichaam er niet te veel mee belast.

Deel Deze Pagina