Tja Maartja jij vind het bitchen, ik vind het topic ongepast hier bij de vruchtbaarheidsbehandelingen. Waarom zou je je in dit gedeelte bevinden als het altijd op natuurlijk wijze is gegaan en de artsen dit ook nog steeds aanraden. Het feit is dat ts, 2 gezonde kinderen heeft op de natuurlijke manier. Waarom zou je dan aan IVF/ICSI beginnen als er niets aan de hand is en de artsen zeggen dat het gewoon nog op de natuurlijk manier kan. Met IVF/ICSI heb je niet meer kans als op de natuurlijke manier en dat stoot mij dan tegen het been. Zeker als je al depressieve gevoelens hebt, zou ik de hormooninjecties zeker niet aanraden. En ik kan me wel voorstellen dat het de andere meiden tegen het been stuit, die worden elke keer teleurgesteld en het meerendeel blijft alsnog met lege handen staan. Een wens is een wens hoor of het nu een eerste, tweede, derde of vierde kindjes is. Het is alleen hoe het wordt gebracht. Het hoeft niet altijd oetsiekoetsiekroeliewoelie te zijn.
Maartje, je een lief mens. Maar de topic-opener komt even binnen met de mededeling dat ze snel zwanger wil raken omdat ze "al" 36 is, dat ze het zelf wel betaald en dus "even een IVF/ICSi" wil doen. Ze doet dit binnen een gedeelte van een site waar vrouwen niet zwanger "kunnen" raken en hier hun ziel blootleggen. Iedereen wil idd zwanger raken, anders waren we hier niet. Er zijn er onder ons die al vijf jaar of langer aan het dokteren zijn, die behalve IUI ook al de nodige IVF en ICSI pogingen achter de rug hebben, sommige zoveel dat ze nu zelf moeten betalen om nog (tegen beter weten in)te mogen hopen op een wonder. Ze voelt zich depri?????? Hoe denk je dat anderen hier zich voelen???? Ik kan me in de kinderwens inleven, maar ik heb een beetje moeite met de manier waarop het gebracht wordt, ook als ik in een ander topic weer een andere (niet doordachte) opmerking van deze persoon lees.
Meiden, ik zou me niet meer druk maken. TS is sinds 29 november niet meer online geweest en ik denk niet dat ze nog zal reageren. Daarnaast zijn haar reacties in dit topic niet bepaald concreet en valt ze elke keer terug op haar depressie. Persoonlijk denk ik dat ze eerst hulp moet zoeken voor haar depressie voordat ze eventueel de stap in de mmm kan gaan doen. We weten allemaal wat de geestelijke druk is als je deze stap hebt gemaakt.
Ik akoetsiekoetsie nergens in dit topic, maar de stok aan elkaar doorgeven om de topic startster door iedereen te laten slaan vind ik triest. Wat de topic startster in andere topics heeft geschreven weet ik niet. Ik kijk eigenlijk voornamelijk bij dit gedeelte. Ik schrijf ook dat ik het niet handig van topic startster vind hoe ze zaken formuleert. Maar snap wel dat als zij denkt dat IVF iets is wat je zo ff doet, dat ze dan bij meiden die verstand hebben van IVF, dus hier haar vraag stelt. De vraag is niet handig, sterker nog: het is kwetsend maar hoe de stok word doorgegeven is triest. Althans, dat vind ik. Ik ga verder me hier niet meer mengen want ik heb m'n zegje gedaan. Hoop alleen dat de stok nu opgeborgen kan worden.
Ik vind haar woorden ook niet echt gelukkig gekozen, maar als ik de zinnen lees en hoe sommige dingen gespeld zijn dan denk ik dat ze miss niet zo goed is in het verwoorden van alles zoals sommige van ons dat wel kunnen. Niet iedereen is daar sterk in natuurlijk. Dus dat neem ik dan maar mee in mijn mening hierover. Ik vind t gewoon niet waard om me hier druk over te maken eerlijk gezegd. Ik weet beter. Ik weet hoe het voelt om meerdere malen een ivf/icsi poging te doen en met lege handen te staan. Dat betekent niet dat iemand anders geen verdriet mag hebben en zich onzeker mag voelen. (een mola en bbz zwangerschap gaat je ook niet in de koude kleren zitten) Tuurlijk steekt t bij mij ook dat iemand denkt blijkbaar zo'n ivfpoging te kunnen kopen. Maar ja, ik gooi t op onwetendheid. Het enige dat we haar kunnen adviseren is naar een arts te gaan! En verder maak ik me er maar niet zo druk over!
Trouwens, Elvira...ben het met je eens dat t niet alleen oekiesjoekiepoekie hoeft te zijn. Maar het werd nu wel heel erg negatief vond ik. Dus de aanvulling van Maartje vond ik in die zin sterk! En aangezien velen van ons wel weten in wat voor'n ellende zij zit/heeft gezeten dan getuigd dat van erg veel karakter! SO!
Normaal reageer ik niet op dit soort discussies, maar vandaag - de dag dat ik weer een Wiek van de Malle Medische Molen verder ben - maak ik een uitzondering.... Als ik eerlijk ben vind ik dat 'bitchen' zoals Maartje dat noemt wel meevallen... Dit is immers een forum waar gevoelens worden geuit. In veel van onze gevallen zijn dit gevoelens van frustratie, pijn en verdriet. Inclusief van de Topic-startster hier. Maar we mogen toch eerlijk zijn in wat we voelen? In ons verdriet en onze frustratie? En als het nu enorm tegen de borst stuit dat iemand - sorry, maar zo komt het over - zo lichtzinnig denkt over IVF - dan roept dat reacties op. En reacties geven, daarvoor is een forum óók. Tuurlijk, we zijn er boven alles om elkaar bij te staan. Elkaar kracht te geven. Een luisterend oor / lezend oog te bieden. Elkaar digitale knuffels te geven. Elkaar hoop en vertrouwen in te spreken. Elkaars ervaringen uit te wisselen. En uit eigen ervaring weet ik dat hier bijna altijd gebeurt, op dit forum. Heb zelf nog geen negatieve ervaring met 'gebitch' en ervaar dit topic ook niet zo... We schrijven niet alleen om te reageren, maar óók om ons eigen 'ei' kwijt te kunnen. Van ons af te schrijven. Ook om de meelezers (al dan niet MMM-ers) te doen beseffen hoe moeilijk deze grillige malle molen molen is. Dat zwanger worden en blijven een wonder is. Een groot wonder. Gelukkig zijn er al een aantal die dat mogen hebben beseffen. Anderen vechten er nog voor. Een strijd die gepaard gaat met gevoelens van machteloosheid, een strijd tussen hoop en wanhoop, een balans waarbij het verlangen het keer op keer wint van maandelijks verdriet. Hoe dan ook, namens alle meiden denk ik dat ik wel mag zeggen dat niets wat hier geschreven is op een nare manier is bedoeld. Het is een uiting van een gevoel van onmacht aan degenen (in algemene zin) die vaak te makkelijk denken over IVF en de hele Medische Malle Molen. Topic startster, weet niet of je nog meeleest, maar voel je in elk geval niet aangevallen en heel veel sterkte! Hopelijk brengt 2011 jou en ons allemaal ons ons Wonderwensmensje! xxx
Ik blijf er ook bij dat dit een vaag topic is van iemand die ff snel snel wil en totaal niet weet waar het om draait, ik ervaar het meer als een schreeuw om aandacht. TS had eerst eens een aantal topics door moeten lezen en eens op google gaan zoeken, dan had ze geweten dat ivf voor haar nog een ver van dr bed show is, juist omdat ze GEWOON zwanger wordt.....dus ja de kans is groot dat ze dat nog wel een keer wordt. TS heeft alleen geen geduld en zoals we in het begin van het topic al zeiden, gezondheidszorg in gelukkig in NL niet te koop....elmo haar advies om TS naar het buitenland te gaan voor een behandeling vind ik erg gepast, omdat TS denkt dat ze de enige is die graag een kind wil.
ben het met maartje over eens. Natuurlijk, ts denkt erg makkelijk over ivf en dat is erg stuitend hoor. Maar ik lees ook dat ze nu 7 (!!) jaar bezig is om zwanger te raken. Het feit dat ze 2 kinderen heeft zegt natuurlijk helemaal niks.Wil niet zeggen dat nr 3 dan ook een garantie is.en dat blijkt wel... Maar ik snap de heftige reacties hier wel hoor!en als je depresief bent is het de meest slechte basis om een ivf poging te doen..
Jammer topic startster!! Ik nam het voor je op omdat ik weet hoeveel pijn het kan doen als je zo'n groot verlangen hebt en artsen nemen je angst niet serieus. Dáárom heb ik een aardig berichtje geschreven. Vond het sneu dat je hier ook nog een het halve forum over je heen kreeg. Maar met je laatste berichtje hier en in je idiote deel 2 van dit topic (die al op slot zit, volkomen terecht van elmo!!) verlies je mijn sympatie en ik denk dat dit ook voor andere meiden geld. Ik wil je veel sterkte wensen..
Kan deze ook op slot? Ik word er gewoon verdrietig van... Ik weet er namelijk ALLES van hoe het is om je behandeling zelf te moeten betalen!!!
TS, wie is hier nu dom?? Ik kan hier niet eens verdrietig om worden. Als TS zo reageert dan vraag ik me werkelijk af of ze wel doorheeft wat zegt en wat een mmm behandeling inhoud. Zielig.
gossie geeft deze reactie ff een nare smaak in de mond. Ben het ermee eens....hup afsluiten dit topic en er geen woorden aan vuil maken meer. (ergens schiet wel in mijn achterhoofd....is topicstarter wel volwassen...want ik wil het nu en kosten geeft niet! en ik voel me depri, wat andere zeggen telt niet! en ik vind jullie egoistisch en jullie zijn jaloers.........hmmm lijkt mijn broer van 16 wel.......)