Ik doe mee met: die dokters van tegenwoordig! :x Mijn zoontje (nu 3 maanden) heeft altijd al een gevoelige huid gehad. Nu was ik 17 december bij mijn huisarts omdat de uitslag in zijn gezicht/hoofdhuid erger werd; ook met blaasjes en natte/gele plekken. Witte vaseline (Lanette) meegekregen; het was eczeem. 19 December was ik bij het consultatiebureau en die arts zei blijven smeren met Lanette. Zit ik 22 dec. weer bij mijn andere huisarts omdat het veel erger was en toen hormonenzalf voor eczeem meegekregen. Het werd daarna dus nog erger; zijn hoofd en gezicht helemaal rood/geel/pus; te erg voor woorden; ook al op zijn hand begon het. Mijn vriendin werkt op een kinderafdeling en zelfs die schrok vanmiddag. Ik meteen gebeld naar de huisartsenpost en kon snel terecht: binnen 1 seconde de diagnose: krentenbaard! Heeft hij dat al 10 dagen en pas de 4e arts zag het! En het is zooo besmettelijk. Ik zet wel een grote rode kruis op mijn voordeur dat niemand er meer in mag. Ik heb ook een dochter van 5 maar die heeft het nog nooit gehad (zie nog niks bij haar) dus ik had het ook niet herkend, maar ik ben dan ook geen huisarts... Hij zit nu dus volop aan de antibioticadrank en creme...10 dagen later, slapeloze nachten vol zorgen en tig artsen verder....(en wie weet wie we allemaal besmet hebben)! Zo zielig...zo'n mooi mannetje dat er nu echt melaats uitziet. Schrale troost; het komt (ooit) weer goed!
sjonge jonge jonge jonge tis toch wat he verschrikkelijk nou meid,,ook dit diploma mag verbrand worden,,,
Tjonge jonge, dit is inderdaad te schandalig voor woorden, krentebaard jeukt en doet toch verschrikkelijk pijn, of heb ik het mis? Ik hoop dat hij er snel weer iets boven op is, veel beterschap!
Belachelijk zeg! Mijn zoontje heeft op dit moment ook krentebaard. Hij heeft eigenlijk nog maar een paar kleine plekjes ( heb het wel eens veel erger gezien) maar de ha zag het gelijk. Na 48 uur aan de antibiotica is het geloof ik trouwens niet meer besmettelijk. Beterschap!
Tip: zinkzalf op smeren, helpt heel erg goed. Stijn heeft het heel erg vaak en wij smeren nooit meer met antibioticazalf in, alleen zinkzalf en binnen een paar dagen is het weer weg.
Bedankt voor jullie reacties/tips en het "aanhoren" van mijn verhaal. Ik zat/zit er echt nog mee. De plekken worden al iets rustiger om te zien...Als ik nu voorbeelden op internet zie schrik ik niet eens...zo erg is hij eraan toe...zo'n klein mannetje met zulke grote plekken...
Ik heb heb het gehad toen ik een jaar of 12 was, het jeukt een beetje , maar met een zalf (volgens mij antibioticazalf) was het binnen een week weg... Nooit meer last van gehad trouwens! Maar wat een idioten he... Nu maar snel genezen Quinn!