wil zo graag dat onze dochter een beetje doorslaapt s'nachts

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamaatje1, 24 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ik weet niet meer wie het schreef maar dat ging over gezelligheid 's nachts. Nu ben ik ook niet iemand die 's nachts gezellig is. En ik ga ook niet uitgebreid met ons ventje zitten praten, lachen enz enz.

Als Tycho een fles wilde dan kreeg hij dat en we knuffelden en ik hield hem vast maar zodra hij weer ingeslapen was en zich weer goed voelde, legde ik hem weer in bed. En dat gebeurde dus de eerste 6weken, daarna wilde hij geen voeding meer en had ik dat moment alleen bij de laatste fles. En nu wordt hij gewoon wakker, geen idee waarom, doe ik speentje erin en dan slaapt hij weer. Dan praat ik er niet tegen, haal hem niet uit zn bed enz. Leg hem alleen weer even goed en zn speen.

Liefs

2. Trees

Trees Niet meer actief

Nogmaals ik geef niet aan dat 7x per dag een probleem is en snap ook niet waar je dit leest?! Ik geef aan dat 8-12 keer per dag bij jonge baby's gebruikelijk is. Sommige baby's hebben minder nodig en sommige zelfs meer. Als je mijn posts goed doorleest zul je ook zien dat het mij niet gaat om het feit dat ik minder dan 8 voedingen per dag problematisch vind voor kinderen die hier wel voldoende aan hebben, maar dat veel kinderen meer melk/ meer voedingen per dag nodig hebben waardoor ze 's nachts wakker worden om te drinken. Hierdoor begreep ik de gedachte achter de theorie zoals Cygnet deze toepast niet helemaal en vroeg haar om dit toelichten, omdat ik hier nieuwsgierig naar ben. Ik hoop dat ik nu een beetje duidelijk ben ;).

Mijn opmerking over borstvoeding vs. flesvoeding was een reactie op een andere post en niet op jou.

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik denk dat niemand dat doet maar dat is helaas echt geen garantie voor doorslapen, kan ik je verzekeren.

4. mamaatje1

mamaatje1 Actief lid

7 jan 2010
    455
    0
    0
    NULL
    NULL
    wachten maar gewoon af.
    met alles wat ik hier lees mag ik niet klagen.
    gisteren om half 11 de fles gegeven vanacht geprobeerd met het speentje en heeft ze toch nog even geslapen tot uur of 4.15 toen wel de fles gegeven,ze had echt honger.en vanmorgen weer tegen half 9.

ik doe nu s'nachts met de voeding geen lamp aan (alleen klein lampje op de overloop)
    en probeer het wel zo kort mogelijk te maken.
    eigenlijk best netjes toch?

probeer er maar iets minder mee bezig te zijn(zag er gewoon straks met mijn werk tegenop)
    en te genieten natuurlijk

5. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Mijn zoontje van bijna 6mnd slaapt ook nog steeds niet door. Tips heb ik niet, ik denk dat de kleine pas echt gaat doorslapen wanneer hij/zij er zelf aan toe is. Hier heb ik ook allerlei dingen geprobeerd, maar het hielp niet.;)

6. rachel22

rachel22 Actief lid

16 feb 2006
    239
    0
    0
    verzorgende c
    jep hier ligt er nog 1 wakker snachts wel twee keer zit ik met de fles! mijn zoontje sliep ook al door.die dronk ook veel meer dan mijn dochter nu!

7. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

Hallooooo!! Ze is 6 weken, hoor! Dit kun je toch niet menen? :(
    Snap dat het weleens pittig is! Heb in hetzelfde schuitje gezeten.
    Levi kreeg BV en kwam tot hij 4 á 5 maanden was 1 of 2 x per nacht nog drinken. Hebben ze ook nodig!
    Er zijn baby's die heel snel doorslapen, maar dat is meer een uitzondering, hoor... Was ik ook weleens jaloers op, maar ja, wat heb je daar aan? Niks.

Oh, en Levi wordt nog (bijna) elke nacht wakker, omdat hij droomt of last van z'n oortjes heeft, tandjes.. Dan moeten we ook ff ons bed uit om hem een aai over de bol te geven.

Succes!

8. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

Ik lees nu dit bericht van je. Komt al heel anders over.. Ze is inderdaad nog maar 6 weken op deze wereld, voor haar is het ook wennen en ze doet het niet om je te pesten.

En inderdaad.. Hou het schemerig, niet (teveel) kletsen tegen d'r en na het voeden gelijk weer gaan slapen.

Nogmaals.. Succes!

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dan heb je wel mazzel gehad, want bij te vroeg geboren kids hoor ik vaker dat ze dan nog elke 2 uur of 2,5 uur moeten krijgen...
    En verder maakt het idd nogal een enorm verschil of je KV of BV geeft ;) KV ligt veeeel zwaarder op de maag. Dus dan is minder voedingen al helemaal niet raar.

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

O, even toelichting, ben niet helemaal duidelijk geweest, geloof ik ;)
    Ik paste jouw verhaal niet zozeer toe op mijn verhaal hoor: dat is idd, vanwege Thirza's gezondheidsklachten een heel ander verhaal...

Maar, los daarvan is Thirza dus een kind dat, ook als ze goed in haar vel zit, enkel eet als ze honger heeft. En dat hebben veel meer kids. Dat bedoelde ik gewoon. Je kunt heel fijn op schema gaan voeden, om zodoende overdag genoeg te voeden, maar dat werkt ook niet zo bij elk gezond kind. En dat lees ik vaak wel een beetje uit je posts, (maar misschien begrijp ik dat verkeerd), dat als je kindje gewoon gezond is, jouw methode altijd gaat werken. En dat denk ik toch niet. Denk dat ook meespeelt welke hoeveelheden je kindje per voeding tot zich neemt. En het ene kind eet nu eenmaal meer per keer dan het andere kind.

11. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Het is duidelijk, nu je zo uitgebreid hebt toegelicht :)

12. Trees

Trees Niet meer actief

Fijn :)!

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Trees,

Het waren minimaal 7 voedingen op de dag (en dan kwam er ook nog één bij 's nachts). Daarbij kregen mijn kindjes om 23:00 een flesvoeding (mama sliep dan al) EN bleef ik erg lang zitten voor de voedingen. Mijn dochtertje is verre van ondervoed dus het zal wel mee vallen. Heel veel bv kindjes lurken maar eten niet...

Ach.. je kunt het gelukstreffers noemen (tot 2 keer toe en AL mijn vriendinnen die dezelfde methode noemen).. Ik noem het... de moeite waard om te proberen ;)

14. kiddie

kiddie Niet meer actief

Nou zeg... Beetje minder mag ook wel... :(

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Kiddie.. dat is niet onaardig bedoeld hoor.. Ik zie (en heb zelf gemerkt) dat veel kindjes de borst gebruiken als speen en dan niet voeden maar wel 'lurken'(is een goed Nederlands woord). Ik vind dat zelf onplezier en onnodig maar iederen moet doen waar zij zich goed bij voelt. Ik denk dat het wel goed is om je af te vragen hoeveel voeding een kind wat 12 keer per dag blijft voeden werkelijk binnen krijgt.

Ik weet niet precies waarom je je aangesproken voelt want er staat niets verkeerds....

lurken
    ` lur - ken (lurkte, h. gelurkt) 1 hoorbaar met kleine slokken drinken; '

Zie boven... en dat is precies het probleem.. kleine slokken drinken...

16. fafje

fafje Niet meer actief

ja maar met het flesje hoeven ze ook amper iets te doen...daar houden ze de melk juist tegen...ze moet wel zo drinken aan de borst ...omdat ze het zelf eruit moeten krijgen

17. Trees

Trees Niet meer actief

Ik heb er wat informatie over op gezocht, maar stuitte wel op een drietal factoren waar je mijn inziens geen invloed op hebt.

Ten eerste heb je als vrouw een relatief grote melkopslag nodig. Daarnaast moet je baby een relatief grote maaginhoud hebben. Tenslotte stuit je op het probleem dat veel kinderen niet (effectief) drinken als ze geen honger hebben.

Om het toe te lichten. Acht voedingen waren hier in de beginperiode te weinig, ondanks dat ze 30-45 minuten duurde. Mijn dochter heeft bijna een week in het ziekenhuis gelegen met uitdrogingsverschijnselen en een te groot gewichtsverlies. Om het 'goed' te blijven doen, had ze 12 voedingen per dag nodig. Met bijv. 10 voedingen begon ze weer af te vallen of uraten te plassen. Mijn melkopslagcapaciteit was niet zodanig dat ik voldoende melk gedurende de dag produceerde. De nachtvoedingen besloegen verhoudingsgewijs een groot deel van de totale hoeveelheid melk per dag. Dit omdat je 's nacts nu eenmaal meer melk produceert. Ik ben hier geen uitzondering in, maar dit geldt voor meer vrouwen.
    Behalve dat de melkopslag tussen vrouwen onderling sterk kunnen verschillen, bestaan er ook verschillen in hoeveel de baby kan drinken en hoe lang deze erop kan teren. Ook hier heb je weinig invloed op.
    Tenslotte drinken veel kinderen niet effectief als ze de borst wordt aangeboden terwijl ze geen honger hebben. Gevolg is dat de borst niet goed wordt leeggedronken en je dus ongewild aan het afbouwen bent. Mocht op dat moment de melkproductie wel in stand blijven kan dit wel voor latere problemen in de borstvoedingsperiode zorgen. Met name vrouwen die lang willen gaan voeden kunnen hier tegenaan gaan lopen.

Ik snap het idee erachter en het zal waarschijnlijk voor een aantal kinderen werken, maar voor een grote groep ook niet. Misschien lees ik het verkeerd, maar ik vind je nogal stellig overkomen in het feit dat dit bijna voor alle kinderen zou moeten werken.

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

nee hoor... ik vind helemaal niet dat dit voor bijna alle kinderen zou moeten werken. Ik denk alleen wel dat het de moeite is om het te proberen (al moet het bij je passen).

Raar trouwens dat op verzoek voeden zo gepromoot wordt terwijl heel veel kinderen zeker de eerste dagen gewerkt MOETEN worden omdat ze gewoon te moe zijn. Als een kind het allemaal zo goed zelf kan bepalen dan zou dat ook niet nodig moeten zijn.. Ik vind het gewoon een vreemd principe.

De maaginhoud. Gelukkig kan een kind met borstvoeding zelf bepalen hoeveel het drinkt en zal dat ook zelf doen. Teveel drinken voor de maaginhoud zal misschien wel kunnen gebeuren maar lijkt onwaarschijnlijk. Een onwillig kind zal niet drinken (bij mij ook niet) maar moet je daarom maar afwachten? Lijkt me niet.. Ik heb mijn kind gewoon elke drie uur aangelegd en gekeken hoe dat ging. De eerst paar weken was dat samen zoeken en na een paar weken zaten we er alletwee lekker in.

Ik voedde trouwens minimaal 45 minuten en mijn zoontje was niet bepaald een talent... dochtertje gelukkig wel.

19. kiddie

kiddie Niet meer actief

Nou, daar is toch niks mis mee, hoorbaar met kleine slokken drinken? Een baby drinkt niet als een kerel, die heeft nauwelijks kracht, soms.

Het is gewoon een raar woord, al betekend het iets normaals. BV wordt door de meeste vrouwen ervaren als een intiem moment, of er nou veel of weinig gedronken wordt. Daar past het woord lurken niet bij, qua betekenis voor jou dan misschien wel, maar de klank niet.

En je voedde minimaal 45 minuten, is dat geen lurken?? (Het woord nemen zoals het klinkt niet zoals hierboven.) Lijkt me ook een speenidee dan, maar goed misschien dronken die van jou niet snel.

Je klinkt als een WONDER mama en dat is niet leuk voor andere mamas, zeker de kersverse niet, die (nog) heel goed proberen hun best te doen en/of te sturen. Want wat jij vertelt is mooi gelukt, maar zullen de meeste moeders niet halen. Bovendien was het niet jouw insteek om lang te voeden, dus over productie hoede je niet te denken.

20. Trees

Trees Niet meer actief

Mee eens dat de eerste dagen keihard gewerkt moet worden. Overigens is mij verteld dat ik de eerste dagen minimaal 8 voedingen moest geven in plaats van te wachten tot er gevraagd wordt. Het echte voeden op verzoek ontstaat pas later als de productie goed op gang is.

Ik bedoelde trouwens qua maaginhoud dat niet elk kindje overdag genoeg kan drinken omdat het er simpelweg niet niet in het maagje past. Sommige kinderen kunnen in één voeding meer drinken dan andere kinderen, omdat ze een grotere maaginhoud hebben. Meer drinken dan erin past, geloof ik zelf ook niet. Ze weigeren als ze vol zitten of ze beginnen te sabbelen.

Ik heb je in ieder geval verkeerd begrepen qua stelligheid. Als het zowel bij moeder als kind past zal het vast een goede manier zijn. Jammer dat het hier niet werkt ;). Ze wordt momenteel overdag gevoed in een schema (elke drie uur), omdat ik haar anders niet live kan voeden tijdens mijn werkdagen (kolven is geen optie hier). Helaas zet ze het schema van elke drie uur, 's nachts ook door. Ik heb er trouwens niet heel veel problemen mee en misschien is dat het probleem wel ;).

Deel Deze Pagina