Follikel te klein

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door visitor, 23 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. visitor

    visitor Actief lid

    31 jul 2007
    279
    0
    16
    Hoi Allemaal,

    Ik heb vandaag in ieder geval goed nieuws de cysten die ik had zijn vanzelf verdwenen. :p Dat heeft me echt blij gemaakt.

    We hebben alleen vandaag een follikel test gedaan ik ben vandaag op cycles 11 en mijn follikel is maar 12 mm die had 16 mm moeten zijn . Dus 4 mm te klein. Dit was niet genoeg om tot een zwangerschap te komen deze maand volgens mij chloog

    Ik heb nu een verhoging van clomid gekregen dus van 50 mg ben ik naar 100 mg gegaan.

    En ik heb nog een andere medicijn gekregen in het frans heet het oveci femmine (die wordt gebruikt om je follikel te laten groeien heb ik begrepen ik moet die van cycles dag 9 tot en met 16 slikken.

    Mijn vraag is eigenlijk en ik vind het best wel dom dat ik het niet had gevraagd aan mijn chloog . Moet ik altijd deze medicijnen slikken wil ik zwanger raken omdat mijn follikel niet zo snel groeit. Zijn er meerdere mensen hier met het zelfde probleem. Ik zou graag gerust gesteld willen worden.

    Liefs,
    van Visitor
     
  2. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Ik vind het heel vreemd dat je gyn zegt dat je deze cyclus niet zwanger kunt raken. :rolleyes: Je zit nog maar op cyclusdag 11 en een follikel van 12 mm is dan helemaal niet slecht. Niet iedereen heeft de eisprong op dag 14, dat is helemaal niet standaard! Als je follikel bij jou nu 12 mm is, dan zul je ongeveer op dag 16 je eisprong hebben, als alles een beetje doorgroeit. Dat is toch prima?! En bij Clomid duurt het sowieso wat langer voordat je follikels gaan groeien en voordat je een eisprong hebt. Dus ik snap het probleem niet zo! Ook vreemd dat je nu een verhoging krijgt van de Clomid en een ander medicijn, terwijl dat naar mijn mening helemaal niet nodig is.

    Ik heb zelf Clomid gebruikt en Menopur en Puregon gespoten. Ik had mijn eisprong nooit op dag 14, zelfs soms pas op dag 20-25. Maar bij ons werd gewoon doorgegaan met spuiten, als je ziet dat er iets groeit dan is dat prima. Dat hoeft helemaal niet zo vastgekoppeld zijn aan bepaalde cyclusdagen. Een eisprong kun je gewoon benutten op welke dag dan ook!
     
  3. hartewens

    hartewens Fanatiek lid

    11 jul 2007
    1.082
    0
    0
    Ik heb 2 keer een iui behandeling gehad. Mijn folikels waren 15 mm toen ze spontaan sprongen. Afgelopen iui wilden ze de behandeling zelfs afbreken omdat ze weer zo klein 15 en 14 mm waren. Uiteindelijk wel de inseminatie gehad op dag 14, want mijn eisprong was zelf al aan de gang en zie mijn onderschrift! Ik had er geen goed gevoel bij dat het met die kleine eitjes goed zou komen. Moet natuurlijk de echo nog afwacten, maar er is in ieder geval een bevruchting, want ik ben gewoon zwanger!
    Ik had de 1e iui menopur en de 2e iui iets meer menopur en als laatste zetje pregnyl, de avond voor de iui. Niet gebruikelijk zo maar goed, effect heeft het wel!
     
  4. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Mijn eitjes (als ik er één had) waren ook nooit veel groter als 16 mm als ze sprongen. Volgens mijn gyn gaan ze vanaf 15 mm uitrijpen en mogen ze springen.
     
  5. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    12.958
    408
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik sluit me helemaal bij jippie aan. Bij mij ziet er er ongeveer ook zo uit en op dag 16 eisprong.
     
  6. visitor

    visitor Actief lid

    31 jul 2007
    279
    0
    16
    Hoi Jippy bedankt voor je informatie ik heb altijd een eisprong op dag 16 (dit weet ik door de tempratuurmetingen die ik iedere maand doe) Ik ga het dan deze maand gewoon proberen .

    Ik weet ik niet waarom gyn dit heeft verteld. Ze vond het echt te klein zei ze.

    Liefs,
    Visitor
     
  7. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Een eisprong op dag 16 is toch helemaal perfect? Dan heb je een mooie normale cyclus van rond de 30 dagen. Helemaal niks mis mee! Dus heel veel klusplezier & hopelijk kom je over ruim twee weken met goed nieuws! ;)
     
  8. visitor

    visitor Actief lid

    31 jul 2007
    279
    0
    16
    Dank je wel lieveke, voor je advies en wensen
     
  9. Sunlight

    Sunlight Fanatiek lid

    7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ik ben ook naar de gyn geweest en mijn follikel groeide ook niet genoeg zeiden ze.
    die van mijn was 16 mm begon met 10 mm toen ze keken. bij dag 21 was ie tot 16 mm gegroeid dus toen zei hij nee dit wordt niets je krijgt geen ei sprong. toen heb ik een cycls van 47 dagen gehad en ovutest posi op dag 31 of 33 weet het niet meer. afgelopen maandag weer naar de gyn geweest zeggen ze je hebt pcos. mooi dat het een naam heeft na 13 maanden maar ik geloof er niks van dat ik dat heb, mijn gevoel zegt dat ik wel een ei heb.ik vind het allemaal maar vreemd! en dan dnek ik ze zullen het wel beter weten dan mij. dus laat dan maar. en nu aankomende maand beginnen met clomid. ik weet het niet zo mijn gevoel zegt echt dat ik geen pcos heb

    wat denken jullie ervan?

    liefs
     
  10. visitor

    visitor Actief lid

    31 jul 2007
    279
    0
    16
    PCOS betekent toch dat je cysten zou hebben. En daar kunnen ze altijd een echo van maken om te controleren.

    Ik had ook eerst cysten nadat ik 3 maanden clomid had genomen waren ze verdwenen...

    Liefs,
    Visitor
     
  11. Sunlight

    Sunlight Fanatiek lid

    7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    visitor!

    nou ik heb geen cycsten het ziet er allemaal hartstikke prima uit. maar pco kun je zien aan dat je lange cyclussen hebt die heb niet alleen toevallig de laatste keer. geen ei of onregelmatig een ei dat heb ik wel maar veel haar groei overal ook niet. dus ja ik weet het niet. ik krijg wel clomid en dat krijg ik om mijn ei op te wekken. omdat ik die dus niet heb. maar mijn baarmoeder was prima enz dus geen cycsten, maar wel pco zei mijn gyn.
    ik vind het ook allemaal maar raar.
    maar ja dan dnek ik zo'n gyn zal het allemaal wel weten of misschien toch niet?

    liefs
     
  12. lovely30

    lovely30 Bekend lid

    22 feb 2008
    703
    0
    0
    Snaaskerke
    hallo
    die van mij waren gisteren bedie 1.91cm en die gingen alle momenten springen zei de gyn
    ik heb ze in mijn album geplaatst

    xxxliefs
     
  13. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Hee Visitor,

    Je bent zwanger! Zie je wel dat je toch een mooie eisprong hebt gehad! ;) Gefeliciteerd!

    Groetjes,
    Jippie
     
  14. visitor

    visitor Actief lid

    31 jul 2007
    279
    0
    16
    Dank je wel lieverd, ik wilde je nog persoonlijk via pm bedanken voor je advies. Ik had toen echt het voornemen om zeg maar niet doelbewust te klussen die maand. Maar door jouw advies dacht ik dat ik het toch maar ga doen. Maar je ziet het je had zeker gelijk.

    Op FF werd aangeven dat ik ook een eisprong had dag 16, precies zoals jij had aangeven.

    Ik ben nu wel enorm moe, hoop dat die zwangerschapssymptoon snel weggaat... Ik moet eerlijk zeggen dat het nog steeds niet echt tot me is doorgedrongen. Ik had verwacht dat het veel langer zou duren om zwanger te raken.

    Nogmaals Bedankt.

    Liefs,
    Visitor
     
  15. lovely30

    lovely30 Bekend lid

    22 feb 2008
    703
    0
    0
    Snaaskerke
    visitor van harte gefeliciteerd meid \:D/ :whistle: :D =D>
     
  16. visitor

    visitor Actief lid

    31 jul 2007
    279
    0
    16
    Dank je wel lovely30 :D
     

Deel Deze Pagina