Hoi hoi, Zijn er hier ook vrouwen die net als ik nachtdiensten werken en hoe hebben jullie dat gedaan met zwangerschap en daarna met een kleine? Ben erg benieuwd hoe andere vrouwen dat opgelost hebben. Ben er zelf nog niet helemaal uit hoe ik het straks zal doen mocht ik zwanger raken en een kleintje krijgen
Ja dat is ideaal dan maar hier werken we allebei onregelmatig en ik werk nu 11 nachten in de maand en 4 avonden. Die diensten bevallen me op zich prima en het betaald natuurlijk erg goed. Moeilijk moeilijk
Ik heb het zo kunnen regelen (Ik heb echt een hele schappelijke werkgever) dat ik niet te vaak nachten werk en als ik ze werk dan alleen van donderdag op vrijdag en van vrijdag op zaterdag. Dit omdat de kindjes op vrijdag naar het kdv gaan en ze dan in elk geval niet de hele dag stil hoeven te zijn. Op zaterdag is mijn man thuis en gaat hij wat doen met de kinderen zodat ik kan slapen tot een uur of 12. Als ik gewoon een oppas zou moeten zoeken, zou ik kijken of ik tijdens mijn nachtdiensten de kinderen niet bij de oppas kan laten zijn. Dan kun je zelf goed slapen, want je hebt je rust hard nodig, vind ik altijd. Overigens nog even een toevoeging: Tijdens je zwangerschap en de 6 maanden daarna kan een werkgever je niet verplichten om een nachtdienst te werken. Als je het zelf wil is het prima, maar het is zeker geen verplichting! (Arbeidstijdenwet art: 4.5 en 4.7) Zie deze link: Arbeidstijdenwet
Hoi, Ik weet dat ik niet verplicht ben nachtdienst te doen,dat is het probleem niet. Ik vind nachtdienst sowieso lekker om te doen,doe dit uit vrije wil.Zit alleen te bedenken hoe dat straks zou moeten dan
Ik heb jaren geleden opgepast bij mijn buurvrouw die nachtdiensten draaide. Haar man zat toen tijdelijk in het buitenland gedetacheerd. (haar uk zat toen al wel op school) Wat zij deed was de nachtdienst, dan kwam ze rond 730 thuis, dochter uit bed, eten naar school en lag dan zelf rond 845 in bed en sliep tot ca. 1500 en dan ging ze haar kleine weer halen. Waren dus korte nachtjes/dagjes. Zij draaide 1 week achtereen in de maand. Een vriendin van mij draait ook nachten en heeft een kleine die nog niet naar school gaat. Zij regelt het zo dat haar man in de ochtend haar kleine doet of dat hij hun kleine naar het KDV brengt en zij kan uk dus weer ophalen na uitgeslapen te zijn. Als je zulke flexibele diensten hebt dat ze niet in een regelmatig patroon zitten, is de overweging voor een gastouder mogelijk beter. Mijn vriendin neemt nu dagelijks KDV af, maar gebruikt het de ene week wel andere week niet. Ook zonde, kost een hoop en met een gastouder is dat vaak beter af te stemmen. Bij mijn huidi ge gastouder komt ook een kindje flexibel (al is ook niet elke gastouder daar blij mee)
Mijn vriend en ik werken ook beiden in onregelmatige diensten, waarvan de meeste in de avond/nacht.. Geen idee hoe wij het straks gaan doen.. We hebben de opa's en oma's die klaar staan om op te passen.. Maar hoe het eenmaal gaat lopen, zullen we straks pas zien.. Wel moet ik zeggen dat we onze diensten vrij makkelijk op elkaar af kunnen stemme doormiddel van ruilingen met collega's.. Ik ga 3 dagen werken en mijn vriend blijft er 5 werken.. Mocht het niet gaan dan kan ik nog een dag minder werken, maar liever niet natuurlijk.. We zullen zien wat het ons brengt..
Ja het blijft toch ff lastig denk ik...1 ding is zeker en dat is dat ik niet kan blijven werken zoals ik nu doe....werk nu blok van 7 nachten dan 5 vrij dan 4 nachten dan 2 vrij dan 2 avonden dan 3 vrij en dan nog 2 avonden en dan 4 vrij. Hier gelukkig ook wel een opa en oma die willen oppassen maarja die werken zelf ook nog. We zien het wel tegen die tijd....eerst maar eens zwanger worden en dat is bij jou al gelukt zie ik
dag dames Werken er ook nog mensen in de horeca ik en m'n partner werken allebei in de horeca en zijn nu 17 weken zwanger. We zitten ooknog te puzzelen hoe we het gaan doen. De oma's willen allebei wel 1 dag het liefst door de weeks. Maar ja dan zitten we nog met het weekend??? Iemand ervaring mee??
Met horeca niet...sorry! Mijn man werkt wel onregelmatig...best onhandig soms met plannen. Hij krijgt zn rooster per 4 weken. We weten wel ongeveer wat ie gaat werken maar het exacte rooster krijgen we dus per 4 weken. Nou heb ik niet zoveel gedaan het afgelopen jaar...maar volgende week begin ik weer met school. Finn gaat dan 2 dagen naar het KDV en 1 naar mn zus en 1 naar oma. Naar mn zus en oma is als het nodig is...het komt ook voor dat mn man op die dagen vrij is of pas om 16.00 moet beginnen en dan kan ik soms al thuis zijn. Maar die dagen naar het KDV willen we hem altijd gewoon een hele dag brengen...voor de vastigheid ook. MN man werkt ook in het weekend...maar dan ben ik dus thuis. Ik wilde heel graag een studie gaan doen omdat ik sinds de zwangerschao zoveel gezeik heb gehad bij mn werkgever. Ik twijfelde tussen twee studies...de PABO en een studie waarbij ik ook onregelmatige diensten zou moeten draaien in de zorg. Toen bleek dat dat ook heeeeeel erg onregelmatig ging worden heb ik die gelijk van mn lijstje geschrapt...dat gaat hier gewoon niet! Ik zou zoveel mogelijk vast leggen als ik jullie was. Als dat kan natuurlijk! Dagen die hij in de nacht werkt of jij e.d. Dat het op elkaar afegstemd wordt! Maar het moet natuurlikj niet zo zijn dat jullie langs elkaar heen gaan leven!