Inderdaad..... toen hij zelf vanuit ligstand kon gaan zitten en dan rustig opbouwen. Op de grond zitten is wat anders dan ook de schokken opvangen in een fietszitje.
Het advies is; - minimaal 9 maanden - als een kindje zelfstandig kan zitten en zich kan corrigeren na een dacht duwtje En als je dan kan fietsen is het advies maximaal de duur dat het kindje kan blijven zitten. Bij beide jongens hier dus ook op gewacht.
Hier vanaf 5 maanden in de bakfiets in de maxi cosi. En met 11 maanden op de gewone fiets. Pak nog steeds liever de bakfiets ondanks dat mijn dochter goed zelf zit...
Ik denk dat t met een maand of tien was. Ik fietste steeds een kort stukje. Na een paar keer een rondje van 20 minuten, dat is de eerste tijd lang genoeg Beetje per kindj verschillend
Hier ben ik inderdaad ook aan het wachten tot mijn zoontje zelf gaat zitten. Als ik hem op zijn billen zet blijft hij prima zitten en kan zich ook corrigeren. Maar liever toch wachten tot hij zelf kan gaan zitten, dan weet je zeker dat zijn spieren er ook sterk genoeg voor zijn. En inderdaad rustig opbouwen.
Hier vanaf een maand of 10. Maar alleen kleine stukjes. Hij kon vanaf een maand of 9 zelf gaan zitten maar dat nekje is dan nog zo fragiel dat we nog even gewacht hebben.
Vanaf 4 maanden gaat hij achterop mee in maxi-cosi in de baby-mee. Dat vindt hij heerlijk. Hij is nu 11 maanden, en zit nog steeds achterop. We gaan binnenkort over op het voorzitje. Hij zit overigens wel heel stevig, maar achterop is nu net nog wat warmer dan voorop. En dat is in de ochtend geen overbodige luxe
Toen ons dochtertje goed zelfstandig kon zitten ruim 9 maanden was ze toen. En bij het begin maar kleine stukjes.