Als ik al meerdere malen heb gehoord dat meisjes zoveel leuker dan jongens kan ik daar weinig aan misintepreteren lijkt me!!:x Ik krijg ook veel positieve reacties op mijn zoons, behalve als die vriendin met haar dochter erbij is.
Misschien is die dochter van je vriendin wel veel leuker dan jouw zoons? Sorry, is natuurlijk heel lullig om te zeggen... maar ik weet het anders ook niet. En ik wil er ook helemaal niet mee zeggen dat jouw zoons niet leuk zijn! Ik heb dat met mijn zoon juist, dat iedereen hem zo ontzettend leuk vindt en hij krijgt dan ook meer aandacht en complimentjes dan andere kids van dezelfde leeftijd die erbij zijn... Ik merk het helemaal niet dat, als we met meerdere kindjes zijn, met dus ook meisjes erbij, dat anderen de meiden leuker vinden dan de jongens... Kan aan heel veel dingen liggen... Verlegen vs assertief, druk vs. rustig, kan ook aan de haardracht liggen of aan de kleertjes... Kan echt van alles zijn... Verder hoor ik veel voorkeuren in mijn omgeving. Maar die zijn ongeveer 50-50. EN da's niet in de vorm van 'ee ... is leuker dan ...' maar meer 'een ... is toch zo leuk!' En er zijn zoveel chichés die sowieso niet voor alle kinderen opgaan. Meisjes zijn krengetjes, meisjes schreeuwen meer, meisjes kun je leuke aankleden, jongetjes knuffelen meer, meisjes neigen naar de vader en jongens naar de moeder, jongens zijn ruwer, etc etc. Maar voor elke uitspraak ken ik wel een uitzondering!
Nou ik heb 5 jaar moeten wachten op deze zwangerschap. De weg was lang en ik had nooit gedacht dat het nog zou lukken. Maar als iemand graag een meisje wilt of graag een jongen dan is dat voor mij echt NIET kwetsend hoor! Ik snap niet waar dat toch vandaan komt dat we elkaar maar gaan opleggen wat je wel of niet mag denken/hopen. Ik gun iedereen gewoon geluk toe in welke vorm dan ook. Ik vind het ook niet leuk dat vrouwen uit de MMM soms worden neer gezet als types waar je dus bijna niks meer tegen kunt zeggen zonder dat ze boos worden. Helaas is het vaak ook echt zo. Dat vind ik jammer. Laten we ons verdriet niet aan iedereen opleggen.
Ik wou ook zo ontzettend graag een dochter, gewoon om het ideaal beeld. Ben zelf ook echt een meisje-meisje en zag een mini me al helemaal voor me, droomde over mijn dochter. Toen ik zwanger raakte, dacht ik echt een mannetje te krijgen, stelde me er helemaal op in, om juist niet teleurgesteld te zijn en me voor te kunnen bereiden dat het ook een jongetje kon zijn. Toen met de 20 weken echo bleek dat het een meisje was, geloofde ik het niet! Na 3 geslachts echo's durfde ik het te geloven. Was niet teleurgesteld geweest als het een mannetje was geweest omdat ik weet hoe leuk die zijn! Maar dan had ik even mijn beeld bij moeten stellen. Nu heb ik een klein roze meisje en zou ik graag een mannetje willen ( erbij hoor niet ruilen ) Vrienden van me wouden zo graag een meisje, en hebben nu 2 mannetje en vinden het geweldig! Ander stel is de vrouw diep teleurgesteld dat ze een zoon kreeg, en laat dat in elk gesprek wel merken. Dat vind ik te ver gaan.. Net als barbie die op tv leuk verkondigd echt geen jongetje te willen
Nogmaals, ik heb er 13 jaar over gedaan om deze zwangerschap te mogen krijgen. We hebben een zware adoptieprocedure van 4,5 jaar achter de rug en een mooie zoon gekregen. Elke dag opnieuw ben ik dankbaar voor mijn 2 zoons. Mij maakt het geslacht ook echt niets uit.. Maar.........ik vind dat iedereen recht heeft op zijn gevoelens. En kan het begrijpen dat je een voorkeur hebt. Ik kan me er totaal niet in vinden, maar wil ook niet over 1 kam geschoren worden met die vrouwen die in de mmm zitten of zaten en nu niet kunnen begrijpen dat er mensen zijn die wel hun voorkeur uit durven te spreken. Heb 5 missed abortions achter de rug, een keer pas met 16 weken erachter gekomen dat het foute boel was... JAren ICSI behandelingen, leven tussen hoop en vrees en heel veel verdriet..Dus ook ik heb ervaring in die kant van het geheel... En toch, mag van mij iedereen voelen wat ze willen voelen. Punt klaar. Voor mij persoonlijk maakt het totaal niet uit, een jongen of meisje. Ik ben dol op knullen dus ben verwend. Mijn man had een lichte voorkeur voor een meisje, maar is dolgelukkig met zijn 2 zoons...!!!en super trots!
Het is een ideaal beeld wat de wereld vaak schept.. Net als dat je eigenlijk 'maar' 2 kinderen moet hebben want 1 is te weinig 3 is te veel... Dan moet het wel een jongen en een meisje zijn anders ben je zielig Net als dat je niet dik mag zijn... Elk jaar op vakantie moet gaan en dat als je daar niet voor kiest je raar bent... Nogmaals ik vind dat iedereen een wens mag hebben... Mocht er bij ons nooit een meisje komen dan vind ik dat niet erg... Ik moet alleen afscheid nemen van het feit dat ik er dan nooit eentje zal krijgen...
Ukoldaatje ben het helemaal eens! Ben blij dat er meer vrouwen zijn met een heftig verleden qua kinderwens die nog steeds zo kunnen denken!
Ik zou er sowieso zo over denken, MMM of niet. Ik snap niet dat je hoopt op een geslacht, en dan zo teleurgesteld kunnen zijn en ik heb hier topics voorbij zien komen van vrouwen die dikke tranen huilden want ze kregen niet wat ze hoopten. Sorry, dat gaat mijn pet te boven. Als je niet kunt zien dat je iets dierbaars krijgt (een kind m/v) en denkt in termen van "ik wil een zoon" of "ik wil een dochter" dat is van een heel ander kaliber dan een voorkeur. En ik heb het al eerder gezegd, een fantasie over een jongen of een meisje is niets mis mee, maar een zware teleurstelling keur ik gewoon niet goed. Maar goed, ik als MMM-meisje zal me dan van mijn mening onthouden wat dat betreft.
Sorry?? Dat is waar voorkeur toe kan leiden? Je praat over een cultuur waar vrouwen worden uitgebuit en meisjes worden verkocht/verhandeld/verkracht worden! Vind je het dan raar dat zwangere hopen op een jongen?? Daar ligt de oorzaak van aborteren niet in de zin van jongetjes zijn zoooo leuk.. Vind het een rare gedachtegang als je denkt dat het aborteren in bepaalde landen door geslachtsvoorkeur komt.
Ik denk dat dergelijke praktijken voornamelijk cultuur is. Meisjes kosten geld, jongetjes leveren geld op. Bruidschatten enzo. En in China geldt voor zover ik weet nog steeds een 1 kind politiek en dan heb je dus liever een jongen dan een meisje. Dus ja ... vanuit die optiek is abortus vanuit een geslachtsvoorkeur.
Sorry, misschien wel, maar als je dus net als ik op het punt sta na 10 jaar je droom te moeten laten varen, vind ik dit echt idiote discussies. Dan is mijn lesson learned dat ik dit soort discussies moet mijden .. maar hey ... I'm only human. En dan vind ik dit soort opmerkingen een beetje misplaatst. Dat is mijn persoonlijk gevoel wat hier spreekt, ongetwijfeld zal dat over een paar jaar bedaard zijn, het scherpe randje er vanaf geschaafd zijn. Dan ben ik maar niet een politiek correcte MMM-vrouw die Nuage blijkbaar wel is. En ik blij voor haar ... maar ik ben daar niet echter ik wil zeker niet het stempel opgedrukt krijgen dat mijn mening enkel door MMM gevormd is. En dat is in dit geval niet zo, naast mijn persoonlijke zaken, ben ik ook nog iemand die een mening vormt op principes ... en dit is er een van. Je krijgt een kind ... geen geslacht!
Strijkkraal je pakt dit nu wel enorm persoonlijk op hoor. Met nog een sneer naar mij ook erbij. Erg jammer. Iemand die oprecht niet blij is met een bepaald geslacht vind ik ook niet goed bij haar hoofd. Maar dat was echt niet wat TS zei hoor.
Zucht ... laat maar. Ik ben duidelijk niet in staat om datgene over te brengen wat ik wil. Dan stel ik me aan ... ook goed, dan pak ik het persoonlijk op ... ook prima ... En ongetwijfeld hebben jullie gelijk hoor. Zal vast wel over gaan ...
Maar dat gaat hier toch helemaal niet op?! Ik ga het even over een andere boeg gooien.... Wens 1: Zwanger worden Wens 2: Dat het kindje gezond is Wens 3: Dat het een jongen/meisje is Jouw wens (en die van velen, helaas) is wens 1. Die van alle zwangere vrouwen (mag ik hopen) is wens 2, want zwanger zijn ze al. En als je al weet dat je een gezond kindje krijgt, of je gaat daar vanuit, waarom mag je dan niet wensen op een kindje van een bepaald geslacht? Zou jij het pikken, als je eindelijk zwanger bent en je krijgt te horen bij de 20-weken echo, dat je kindje zwaar gehandicapt is, dat iemand dan zegt dat je niet teleurgesteld mag zijn, want wees blij dat je überhaupt een kindje krijgt? Dat zou toch ook van den zotte zijn? Vergeet niet mensen, een wens is een wens, een voorkeur is een voorkeur. Het is NIET zo dat ze het kindje weg laat halen als het van het 'verkeerde' geslacht is. En (in dit topic) is het ook niet zo dat TS minder van het kindje zal houden, omdat het van een ander geslacht is dan gehoopt. Een heel ander verhaal is wat bijvoorbeeld Berte wel vertelde, maar daar gaat het hier niet over! Sterker nog... TS is zelf bang dat ze teleurgesteld zal zijn, dat ze er zelf gek van wordt. Het is nog niet eens van toepassing! En iedereen zit zich hier al boos te maken, om iets wat mogelijk gaat gebeuren, maar misschien helemaal niet....
En met aanstellen bedoelde ik dus de houding van 'och arme ik, omdat ik in de MMM zit, mag ik geen mening hebben', terwijl niemand dat beweerd heeft.
Ik vind de gezondheid van een kind nog wel van een totaal andere orde dan het geslacht ... Echt appels met peren vergelijken hier.
Suzy als ik je posts lees zie ik erg veel emotie en ook frustratie. Natuurlijk baseer je je mening niet alleen op het feit dat zwanger worden zn strijd is voor jullie. Denk ook niet dat iemand dat wilt beweren. Net zoals je niet als mmm vrouw ( wat een term trouwens) kan zeggen " als het jou zou overkomen, zou je niet eens piekeren over het geslacht". Alsof iemand meer recht zou hebben op een bepaald gevoel.. Jij hebt absoluut recht op jouw gevoel! Maar een ander ook op het zijne en we hoeven elkaar daar toch niet om te veroordelen?
Moeilijke kwestie dit. Ik vind ook dat je blij mag zijn met je kindje jongen of meisje. Ik heb me doodgeergerd aan mensen tijdens de zwangerschap, altijd maar oooh ik hoop op een meisje, dat is zo leuk want ..kleertjes, toekomst is leuker met een meisje kun je lekker tutten... Maar ergens vind ik wel dat mensen mogen zeggen dat ze hopen op. Als je echt geen jongen of meisje wilt dan had je moeten nadenken voordat je zwanger werd. Het voelde voor mij als een belediging,raar maar waar, als mensen zeiden dat ze hoopte dat het een bepaald geslacht werd. Net alsof het andere geslacht niet goed zou zijn. @nuage : gefelicteerd meid, ik ken je nog van het feb mama's topic, heerlijk voor je dat je zwanger bent!