Je hoeft, denk ik, echt niet bang te zijn dat je teleurgesteld bent als het een jongen is hoor. Ik ben in blijde verwachting van mijn 2e zoontje en voelde alleen maar blijdschap bij de mededeling dat het helemaal gezond en een jongen was. Mijn 2e kereltje is meer dan welkom!! Tuurlijk had ik het ook heel leuk gevonden als het een meisje had geweest (wij houden het bij twee ), maar dat is niet zo en ik heb er ook niet om getreurd. Ik vind dat ik mezelf al heel gelukkig mag prijzen met 1 gezonde jongen en een 2e onderweg. Nu ben ik ook al zo gewend aan het feit dat ik helemaal zou moeten omschakelen als het toch een meisje zou blijken te zijn . Nu hebben we duidelijk een piemeltje gezien, dus die kans is klein . Dus......geen zorgen, het komt heus allemaal goed, gewoon hormonaal moet je maar denken!
blijft wel aan de praat dit topic, had al eerder gepost. Maar zat zo te lezen,van dat veel mensen bij t zien van een meisje, liever vinden als een jongen? Kan ik ook niet begrijpen, onze man krijgt altijd genoeg aandacht en is altijd wel aan t sjansen haha.. dusja... meisje of jongen, alletwee CUTE! En ik had ook dat gevoel, maar dat is nu echt verdwenen, ben zo blij met me 2 mannen straks! En vooral die post dat iemand schoonmoeders liever klein dochters had gehad? Das echt erg zeg... jeetje... dat begrijp ik ook niet. Ik heb en nooit gezegd of gedacht : wilde dat L een meisje was, die gedachte is echt nooit bij me opgekomen. En ons 2e kereltje is dan ook ZEER welkom! Kan niet wachten. Dames doe lief tegen elkaar, het komt uiteindelijk altijd goed.
Wat ik probeer te zeggen is: Ik had een stiekem een wens voor een jochie.. Heb twee jonge broertjes waar ik zo gek op ben! Bleek een meidje te zijn en ben helemaal niet teleurgesteld hoor ben meteen rose wezen shoppen! Maakt dit mij een slechte moeder? Een verwend nest? Ondankbaar? Nee vind ik niet! Ik voel mij een gezegend mens hoor! En ik heb nog steeds een wens voor een ventje in de toekomst mocht ik weer zwanger raken! En nee zal het helemaal niet vervelend vinden als ik twee meiden mag krijgen! De wens van het een suggereerd niet direct afkeer van het andere. En de wens voor een gezond kind en zwangerschap staat voor mij buiten deze discussie omdat het in mijn ogen niks met elkaar te maken heeft. Wens voor een kind, liefst zo gezond mogelijk is in mijn optiek vanzelfsprekend en een voorkeur voor geslacht is dat helemaal niet volgens mij.
Ik heb 3 meisjes en 1 jongen en ben nu zwanger van de 5de. Ik zou het voor de samenstelling van m'n gezin erg leuk vinden als het nu een jongen zou zijn. Dan is mijn zoontje niet meer zo 'alleen'. Waarschijnlijk zullen ze niet zoveel met elkaar spelen, want mijn zoontje is 6 jaar ouder. Ik heb dus ook een voorkeur! Ik ga me daar echt niet schuldig over voelen tov moeders die moeilijk zwanger raken, dat zou toch te zot zijn voor woorden...! Maar, ik zal niet enorm teleurgesteld zijn als het een meisje blijkt te zijn en ik zal er na de geboorte ook niet over door gaan zeuren. Ik kan het toch niet veranderen, dus dan helpt het ook niet om er moeilijk over te gaan doen. We zijn blij met deze zwangerschap en niet alleen als het een jongen blijkt te zijn. Maar 't zou wel extra leuk zijn.
Als je eerste kind in china een meisje is of bijv gehandicapt kun je toestemming vragen een tweede te maken. Tegenwoordig wordt die vaak wel verleend.
er word toch wel veel op geareageerd als ik 1 halve dag niet kan kijken heb ik heel wat bij te lezen, uiteraard snap ik de reacties van iedereen zo heb ik mijn gevoel, en zo mag iedereen zijn gevoel , mening laten spreken. maar vandaag is het D-day als het zo even mag noemen. moet gelukkig nu eerst de hele dag werken van 07.30 - 17.30 en dan hup snel om 18.00 bij het diagnostisch centrum zijn voor de 20 weken echo.. heb geen nagels meer op me handen zitten van de spanning ben uberhaupt al paar dagen niet meer te pruimen me vriend weer er gewoon geen raad meer mee, maar die kan zijn zenuwen altijd voor zijn eigen bewaren.. en ik met al mijn hormonen niet. nou we hopen dat alles erop en der aan zit en ben ook wel weer heel benieuwd om onze kleine hummeltje weer te zien..want voelen doe ik wel de hele dag die druktemaker nou dames allemaal bedankt voor je reacties want dat heeft me gelukkig ook wel afgeleid de hele week en vnv een post ik ook eventjes natuurlijk wat het is geworden mocht dat te zien zijn
Spannend hoor. Ik was helemaal overtuigd dat ik een jongen zou krijgen. Eigenlijk al jaren voor de zwangerschap wist ik dat mijn eerste een jongen zou zijn. Toen we hoorden dat het een meisje wordt was ik dan ook stomverbaasd, maar wel leuk natuurlijk. En zat net in de auto te denken dat ik me nu eigenlijk helemaal niet meer kan voorstellen dat ik moeder van een jongen zou worden. Ik wil hiermee zeggen dat het dus wel los zal lopen met je gevoelens. Ook als ze vanavond zeggen dat het een jongen wordt Heel veel succes!
Er was anders voor 't laatst de 21ste gereageert en vandaag is het de 23ste.. Hoopte dat het eindelijk zou doodbloeden..
Ik kan me best een beetje voorstellen wat je bedoeld TS, het zelfde hier, en ben ook weer zwanger en zou het ook erg leuk vinden als dit een meisje is, maar is het een jongen ben ik er net zo blij mee. Tuurlijk staat gezondheid op de eerste plek,dat zegt toch niks over als je een lichte voorkeur hebt, zolang het maar niet in het extreem gaat. Ik hou met heel mijn hart van mijn zoon en zal dat met de tweede ook doen, of het nou een meisje of jongetje is zal dat niet anders maken.
Veel plezier vanavond en ik weet zeker dat mocht je een kleine man krijgen je het teleurgestelde gevoel na een dag bent vergeten. Hij lijkt mij helemaal geweldig een 2e zoon, maar ik heb al maanden aan het idee kunnen wennen
wij hebben een test gedaan toen met naald en draad klink raar.. wat je moet doen is ongeveer 30 cm draad pakken en een naald eraan maken dan doe je hem op je buik leggen zo 10 sec daarna doe je gelijk 10 keer op en neer op je buik beetje aaien dus met de naald over je buik geloof me doet geen pijn... daarna haal je de draad zo 2 a 3 cm boven je buik hangen en probeer je hand wel stil te houden en kijk of de draad met de naald in beweging komt... als die niets doet heb je wat verkeert gedaan... pak wel het liefs een witte draad dat werk het beste het kan heen en weer gaan dan is het een boy draait die rondjes dan is het een meisje ik heb het een paar keer gedaan en niet alleen bij me zelf en altijd klopte het... Bij de eerst van mij heb ik het ook gedaan en daar kwam een boy uit en het is een boy geworden nu bij deze zwangerschap komt er een meisje uit maar nu ff de 20weken echo afwachten kijken of ik het goed heb... maar bij de mensen waar ik het altijd bij gedaan heb klopte het altijd... heb er nooit naarst gezeten.. somige mensen geloven er niet in of doen toch iets verkeert... ik zou het gewoon proberen en kijken of het klop als je een echo heb... maar als je het gedaan heb moet je wel ff het antwoord zeggen wat eruit kwam ben wel nieuwsgierig lol...
@samantha1985 had het graag voor je willen proberen alleen zit op het werk , wor dadelijk ook hassten vanuit hier en helaas ook geen draad en naald te bekenen hier anders had ik het wel even gedaan voor je was dan wel nieuwgierig geweest of het werkte. moet ik toegeven dat ik de methode wel ken alleen heel vroeger deden we zo geesten ophalen haha.. wat een rare dingen do eje toch als je kind bent haha