Voorkeur mag, is normaal, bijna iedereen heeft een "ideaalbeeld". Het ligt eraan hoe jij er zelf mee omgaat. Ik persoonlijk kan nooit teleurgesteld zijn omdat mijn kindje niet het geslacht is wat ik graag had gewild.. Ik wil een kindje levend en wel op de wereld zetten en graag ook zo gezond mogelijk. Dat is voor mij/ons het belangrijkste.. Ik hoop dat je straks een goede 20 weken echo hebt en dat je dan opgelucht kan ademhalen dat je kindje het goed doet. Verder ben ik het met vlinder eens de 20w echo is om te kijken of je kindje t goed doet en veel gebruiken het om geslacht te weten en soms lijkt het daar om te draaien. Hier zei de echoscopiste heel duidelijk we kijken eerst of het kindje gezond is en als er nog tijd is kan ik kijken of ik tussen de benen kan gluren. Kindje gezond, geen gegluur tussen benen werd niet toegelaten en we wisten ook al wat het is. Nog excuses gekregen dat ze geen foto's kon geven van ons mooie kindje want lag er niet mooi voor.. vriend en ik zeiden we hebben een gezond kindje dat is belangrijker dan een foto.
Ik denk dat we idd voor op moeten stellen dat een gezond kindje het Aller Aller belangrijkste is! En dat we respect en medeleven tonen aan de mensen die wel in de mmm zitten of een kindje zijn verloren. En er zeer zeker van bewust zijn hoe groot wonder het is om een kindje te mogen dragen! Ik hoop dat ik voor iedereen mag spreken! Nu de andere kant snap ik eigenlijk wel heel goed dat sommige mensen een voorkeur kunnen hebben. En dat er vrouwen zijn die dromen van een moeder-dochter band. En jurkjes en speldjes en roze nageltjes. Of graag een jongetje en een meisje willen hebben net zoals er mensen zijn die bijv graag twee meisjes willen voor een leuke zusterband enz enz. Denk dat een voorkeur voor een geslacht idd een beetje een taboezaak is waar vind ik je je eigenlijk niet voor hoeft te schamen. En ik denk dat we er ook allemaal wel bewust van zijn dat we allemaal onwijs zielsveel van onze kindjes zullen houden ondanks het geslacht maar denk wel dat dromen mag. En dat je door die dromen misschien een voorkeur krijgt. Ik heb een prachtige dochter terwijl ik heel sterk het gevoel had een jongen te krijgen en dit ook wel graag wou. (droom: grote broer die later zijn zusje beschermd) Hou ik hierdoor minder van mijn dochter? Tuurlijk niet! Nu zou ik stiekem wel een jongetje willen zou ik daarom minder van mijn tweede dochter houden? Tuurlijk niet! Ik hoop dat we geen discussies krijgen en elkaar gewoon zullen waarderen in hoe en wat we voelen over onze kindjes. Liefs,,.. PS: Heb heel sterk het gevoel dat het een meisje word.
Ik vind ook dat veel mensen misbruik maken van de 20 weken echo! En dat vind ik heel jammer. Ik ga expres 16 weken pretecho doen voor gezondheid en geslacht. De 20 weken echo zie ik meer als medisch. Ik herken het gevoel beetje... Bij de tweede zwangerschap was ik er heilig van overtuigd dat het een meid zou zijn, maar het was blijkbaar een jongen. Teleurstellend, nee dat ook niet, maar wel een omschakeling. Ik moest wel effe nadenken hoe we het kamertje enz.. gingen doen. Heel erg blij dat hij gezond geboren werd, want kreeg veel echo's ivm groei! Nu ik voor de derde keer zwanger ben denkt iedereen dat wij door zijn gegaan voor een meid, maar dat is helemaal niet zo!!! Maand voor deze zwangerschap had ik een bbz. En dat ik nu zwanger mag zijn van onze 4e zwangerschap, maar derde kindje ben ik al super blij!! Maakt me geen ... uit wat het is, want ben al blij dat we een derde mogen krijgen en tuurlijk zou het leuk zijn als het een meid zou zijn, maar als dat niet zo is ben ook net zo blij.
Ik herken het absoluut niet! Ik was er heilig van overtuigd dat ik we ditmaal een meisje zouden krijgen, maar na een echo op de 9 maandenbeurs en de 20 weken echo blijkt het toch echt een jongetje zijn en ik ben er super blij mee. Had geen voorkeur en was alleen maar heel blij dat de echo goed was.
Ik snap je gevoel wel hoor! Toen wij een pretecho lieten maken voor het geslacht, was mijn man er van overtuigd dat het een jongen zou zijn, maar het was een meisje! Hij heeft wel even nodig gehad om om te schakelen. In zijn hoofd leefde het idee van een zoon al zo erg. Ik denk dat dit bij jou ook zo is! Nu we weer een kindje verwachten hopen we allebei toch stiekem op een jongen, maar van nog een meisje zou ik absoluut net zoveel houden! Ik snap niet dat mensen zo in de aanval moeten gaan om dit soort onderwerpen. Natuurlijk zijn er veel mensen voor wie het zwanger worden niet makkelijk gaat, maar als het zover is zul je in je hoofd ook vast een vermoeden hebben wat het gaat worden en als dat anders blijkt te zijn dan moet ook de mmm mama omschakelen. En natuurlijk is de gezondheid het belangrijkste! Dat zegt ze toch ook.! Ik vind het juist stoer dat je dit zo uitspreekt, want zoals je leest zijn er genoeg aanstaande mama's die er zo over denken!
Erg kort door de bocht... Ik (en ik kom uit de mmm) kan me best voorstellen dat iemand een voorkeur heeft...maar zoals eerder gezegd, het ligt eraan hoe ver iemand daar in gaat. Wat ik ook niet snap is dat iemand er 'heilig van overtuigd' kan zijn dat het een jongetje of meisje is en er niet van uit gegaan was dat het ook het andere geslacht kan zijn...je hebt toch altijd 50% kans!??!?!
Ik begrijp je wel een beetje hoor. Ik ben opgegroeid in een 'meidengezin' met mijn moeder en zus. Toen ik zwanger was van mijn 1e hoopte ik echt zo op een meisje omdat ik me niet voor kon stellen hoe een jongen zou zijn omdat ik er niet mee opgegroeid ben. Ik irriteer me trouwens wel aan de opvattingen van MMM-dames die hier komen posten dat je maar dankbaar moet zijn enz. Mag je bepaalde gevoelens niet hebben omdat er anderen in NL zijn die er alle moeite voor moeten doen om een kindje te krijgen? Dan mag je ook niet meer zeggen dat je bepaald eten liever eet terwijl ze in de 3e wereld honger lijden. Dat is net zo'n vreemde gedachtengang. Als je ergens mee loopt of zit hoef je dat niet gelijk weg te duwen omdat er mensen zijn die het veeel zwaarder hebben als jij. (krijg ook altijd de kriebels van de opmerking: er zijn veel ergere dingen hoor... tja voor jezelf op dat moment even niet, mag het??)
[/QUOTE] Ik snap niet dat mensen zo in de aanval moeten gaan om dit soort onderwerpen. Natuurlijk zijn er veel mensen voor wie het zwanger worden niet makkelijk gaat, maar als het zover is zul je in je hoofd ook vast een vermoeden hebben wat het gaat worden en als dat anders blijkt te zijn dan moet ook de mmm mama omschakelen. En natuurlijk is de gezondheid het belangrijkste! Dat zegt ze toch ook.! Ik vind het juist stoer dat je dit zo uitspreekt, want zoals je leest zijn er genoeg aanstaande mama's die er zo over denken![/QUOTE] dit dacht ik nu ook, (op dit bericht heb ik gereageerd, maar had perongeluk QUOTE verwijderd.)
Het lijkt mij toch heerlijk voor de mama's to be die naar hun 20 weken echo gaan en alleen maar denken aan het geslacht? Die gaan er vanuit dat hun kindje gezond is... Dat is toch niet slecht? Ik heb bij de oudste ook geen moment gedacht dat er rare dingen op de 20 weken echo te zien zouden zijn, vond het vooral leuk om mijn kindje te zien. En natuurlijk is het goed om af en toe eens stil te staan bij het feit dat het allemaal niet zo vanzelfsprekend is, maar wees blij dat er nog meiden zijn die hier lekker naïef in staan. Die weten inderdaad niet wat slecht nieuws is en laten we dat alsjeblieft zo houden... En hoeveel papa's zijn er wel niet die vurig zitten te hopen op een zoon? En dat vinden we allemaal wel veel normaler? Mijn man hoopte ook op een zoon en moest echt even switchen toen onze oudste een meid bleek. Inmiddels hebben we twee meiden en mag wat hem betreft de derde ook een meid worden (gaan er even vanuit dat er een derde komt). Dus het kan allemaal zo snel veranderen... Ik geloof niet dat TS minder van een zoontje gaat houden dan van een dochter hoor, het is het woord teleurgesteld waar iedereen over valt. Maar ze heeft zelf al toegegeven dat dat niet zo handig gekozen was.
Toch fijn om te lezen dat er nog enkele zijn die mij een heel klein beetje snappen. Tuurlijk had ik wat negatieve reacties verwacht maar niet zoveel eigenlijk. Er heerst toch een taboe op dit onderwerp terwijl ik er met mijn ouders familie vrienden er gewoon over kan praten. Heel prettig dat sommige wel mee krijgt dan ik GEZOND het belangrijkste vind!! Want sommige zijn wel heel kort door de bocht met het idee alsof ik doodongelukkig zou zijn als het een jongetje is.. Dat is niet!! Maar ik heb ook dromen als klein kind al en jah ik streef er altijd gewoon na schijnt een positieve eigenschap te zijn.. Ik snap ook wel dat ik het niet voor het zeggen heb maar ik d8 dat meer mensen altijd wel (stiekem) een voorkeur hebben. Alleen die taboe he!! Iedereen wil een gezond kind en niets liever. Alleen wil ik dan daarnaast graag een meisje. Ik iedergeval ik laat het aankomende maandag zeker weten of alles goed is met de kleine. En dan ook of het een jongen of meisje is. En zal ook eerlijk posten over mijn gevoel..
Heel veel plezier aankomende maandag bij de echo. Hoop dat alles ok is en dat je krijgt wat je wilt: een gezond kindje
Ik heb geen twee kindjes maar zou het even leuk vinden als ik hierna (als dat mag en kan lukken) een tweede kindje krijg en dat weer een meisje is. Geslacht maakt me niets uit. Alhoewel ik altijd heb gezegd: mijn eerste kindje is een jongen. Dat was gewoon een voor gevoel. Maar mijn gevoel had het mooi mis. Ik heb geen moment moeten omschakelen.
Ik ben het helemaal eens met mamav4. Als je tegen iemand zegt; ik denk dat het een meisje is, krijg je van een ander meteen te horen; Ach als het maar gezond is. Daar kan ik me dan zo aan ergeren. Natuurlijk staat gezondheid helemaal bovenaan en is er niets zo belangrijk als een gezond kindje, maar wat heeft dat te maken met een voorkeur van geslacht of wat je gewoon denkt dat het wordt??? Ik begrijp je gevoel heel erg goed. Bij mijn 1e zwangerschap was ik er van overtuigd dat het een meisje was, ik zat er helemaal naast want het was overduidelijk een jongen. Ik was in het begin bang dat ik teleurgesteld zou zijn. Maar nee ik was dolgelukkig en blij, heb geen seconde gedacht; wat jammer dat het geen meisje is. Nu ben ik zwanger van ons 2e kindje, een meisje. Ik ben dolgelukkig. Ik was zo ontzettend benieuwd naar het geslacht, ik hoopte ook op een meisje. Ik zou zo graag een moeder-dochter band willen krijgen wat ik ook met mijn moeder heb, lekker roze kunnen shoppen. Nu ik weet dat ik een dochter krijg ben ik ontzettend blij. Ik denk dat ik bij een jongen eventjes had moeten schakelen, eraan moeten wennen dat ik alle leuke jurkjes had moeten laten hangen. Had ik er minder blij mee geweest? Nee totaal niet, met 2 jongens was ik net zo gelukkig geweest. Alleen het verlangen naar een moeder-dochter band zou ik hebben los moeten laten. Wij hebben ook bewust met 17 weken de geslachtsbepaling laten doen omdat ik niet langer kon wachten maar ook omdat ik niet vind dat een medische echo hier voor bedoeld is. Over 2 weken hebben wij de medische echo en ik kan je zeggen dat ik ontzettend zenuwachtig ben, omdat dit het aller belangrijkste is. Het betekend dus niet dat als je een voorkeur voor geslacht hebt je er niet mee bezig bent of het kindje gezond is. Voordat we wisten wat het werd was dit een van mijn grootste angst, wat als ons kindje niet gezond is?? Dit staat los van de 'verlangens' naar een jongen of een meisje.
Ik snap je wel.. Ik heb ook zoiets van ik zou wel heel graag een meisje willen.. Ooit.. Maar als ik alleen jongens krijg so be it.. ik ga er net zo veel van houden maar toch kan ik me voorstellen dat je een bepaald beeld in je hoofd hebt van hoe je het graag zou zien.. Na mijn miskraam van vorig jaar ben ik natuurlijk blij met een gezond kindje, maar ik mag toch zeker wel dromen... En de 20 weken echo misbruiken? Klinkt wel erg hard.. Tis een feit dat er vaak bij de 20 weken echo bekend wordt wat het is omdat het dan te zien is.. Zoniet plan je een pretecho.. natuurlijk is het belangrijkst dat het gezond is maar zo raar is het toch niet dat je het graag wil weten.. Is dat dan meteen misbruiken??
Ik kan me er ook wel iets bij voorstellen hoor. Bij mijn 1e zwangerschap wilden wij het geslacht wel weten en mijn vermoedens werden bevestigd, het was een meisje. Ik durf best toe te geven dat ik dat ontzettend leuk vond en er superblij mee was! Nu bij ons tweede kindje weten we het niet, mijn vriend wilde het nu niet weten , ik eigenlijk wel maar de nieuwsgierigheid is nu ook wel erg leuk moet ik zeggen, het wordt echt nog een verrassing zometeen. Ik zou het erg leuk vinden als ik 2 meiden zou krijgen, als het een zoon blijkt te zijn, houd ik net zoveel van hem en vind ik hem net zo lief en mooi als een meisje, maar mag toch wel zeggen dat ik 2 meiden leuk zou vinden? Mijn vriend zegt ook gewoon hardop, ik hoop dat we nu een jongen krijgen, en als hij het zegt hoor ik nooit iemand!
Ik herken je ook zeker wel. Helaas is er inderdaad veel taboe op, dus de enige die het weet is mijn vriend. De eerste was een jongentje, baalde wel even, maar was na een paar weken helemaal gelukkig met een jongen... Bij de 2e had ik echt wel een voorkeur voor een meisje, droom al jaren over een meisje. Het werd een jongen en heb er echt wel moeite mee gehad. Superblij met mijn zoon en de gezondheid is natuurlijk het allerbelangrijkste. Hij is nu al 7 maanden, maar heb de eerste maanden ook nog wel moeite gehad op bepaalde vlakken. Bijvoorbeeld dat vriendinnen nu allemaal meiden krijgen. Dolblij voor ze, maar wilde ook graag een meid dus heb nog wel eens een traantje gelaten... Heeft allemaal niets met mijn zoon te maken, daar hou ik van en kan hem niet weg denken. Heb ook geen rare gevoelens oid. Maar de kriebel voor een 3e blijft nu wel, maar wil wel eerst van het meisje af. Wil voor een 3e kiezen en niet voor een meisje! En eerlijk gezegd? Denk ik als ik een meisje had gehad, ik het bij 2 had gelaten...
Ach ja wat een gezeur weer van sommigen, nee mag je écht niet zeggen hoor!! Iedereen om je heen mag wel zeggen wat voor geslacht ze leuk voor je zouden vinden maar als je het Zelf zegt,....o jee... Bij mijn meiden wilde ik graag jongens en bij de jongens graag meiden, ok ik heb ze nu van allebei dubbel. Maar toch, moet zeggen dat ik bij de laatste jongen ZOOOO graag een meisje wilde, ja Weer ja.. Maar goed het is een jongen, erg leuk voor mijn andere zoontje dat dan weer wel. Maar toch....als ik wist dat de 5e een meisje zou zijn..hmmmm Van mij mag je het dus gerust zeggen hoor, wil toch niet zeggen dat je minder van ze houdt?
Geen herkenning of begrip van mijn kant Heb er 5 jaar over gedaan, weet niet of dat meespeelt maar het gaat om een gezond kindje, punt uit. We krijgen een zoon waar ik dol en dol blij mee ben. Mocht er ooit een tweede of derde kindje komen maakt het me weer geen bal uit. Het is al bijzonder genoeg dat je überhaubt een kindje mag krijgen en dat het ook nog eens gezond ter wereld mag komen.