Goed dat je zo positief bent zal de kleine ook goed doen denk ik.. hoop voor jullie dat het straks voorspoedig verloopt.
Ik snap niet waarom mensen zich gekwetst moeten voelen. De topicstarter zegt zelf ook dat ze niets kan doen aan het gevoel dat ze heeft. Ze baalt er zelf ook van. Ik snap niet waarom er altijd zo'n taboe op heerst en ophef gemaakt moet worden als iemand eerlijk voor zijn gevoelens uitkomt. TS ik hoop heel erg dat je een meisje krijgt en mocht het niet zo zijn dan hoop ik dat je erg blij zult zijn met je zoontje.
Ik heb het zelf absoluut niet, maar ergens kan ik me heel ver weg soort van inleven dat je een voorkeur hebt. Ikzelf echt totaal niet omdat ik weet dat het leven niet maakbaar is en ik zo ontzettend dankbaar ben met relatieve gezondheid en veel liefde in het gezin. Oh maar voor degenen voor wie het andere geslacht dan gedacht (?) al een teleurstelling is in je leven.... Oeioeioei!Hoe zwaar ga je het dan krijgen bij tegenslag? Tel je zegeningen en geniet van het nu. Voor ts: hoop dat je snel van het gevoel af bent en lekker volop kunt genieten. Jullie wonder is het 10000000% waard en straks kan je je vast dit gevoel niet meer voorstellen.
Ik snap het wel, maar je gevoel mag natuurlijk niet de overhand nemen. Ik heb een goede band met mijn moeder en het leek me altijd zo mooi om ook een dochter te hebben. Je begrijpt gewoon als moeder goed waar een meisje doorheen gaat. Alle fases heb je zelf ook meegemaakt en het lijkt me dat je je goed kan inleven, misschien meer op latere leeftijd. Het heeft mij gelukkig niet heel erg bezig gehouden, want ik was zelfs vergeten te vragen wat het geslacht was bij de de 20weken echo, zo gelukkig was ik dat het kindje gezond leek. En met nog een jongen was ik absoluut net zo gelukkig geweest, maar ik kan me wel voorstellen dat als je besluit klaar te zijn met je gezin en je hebt die droom niet kunnen verwezenlijken, dat toch moeilijk kan zijn. Net als je misschien altijd hebt gedroomd van een vrijstaand huis met een grote hond op het erf en je uiteindelijk in een rijtjeswoning beland. Daar zul je net zo gelukkig zijn als je mensen om je heen hebt die je lief zijn en daarmee neem je afscheid van een droom of ideaalbeeld wat je hebt gehad. Lang verhaal, maar wat ik wil zeggen is dat dromen mag, maar blijf realistisch en laat het niet overheersen.
uitlopende reacties van iedereen maar je had het niet beter kunnen zeggen.. ben blij dat we toch allemaal onze menign kwijt kunnen zonder een rel!!
Dat is het mooie: je houdt straks van beiden evenveel en van beiden op een heel andere manier! Mijn oudste is mijn heilige mannetje en mijnn tweede is mijn heerlijke cadeautje. Het is gewoon anders dus dat schuldgevoel heb je straks helemaal niet. Het klopt gewoon
@Philly88 Ik zou nog even laten weten wat het word. Kindje werkte niet echt mee dus moesten eind van de middag weer terug Als het goed is krijgen wij een dochter. Had het totaal niet verwacht. Als ik het zou moeten zeggen van de foto zou ik zeggen een jongen, maar ik heb er geen verstand van en die mevrouw zei toch echt dat het schaamlipjes waren
@vlinder (quote )Maar wat ik hier net las, van een mama die tijdens de 20 weken echo begon te huilen toen ze hoorde dat het een jongen was? sorry maar dat is niet wat er staat. er staat dat ik moest huilen omdat ik teleurgesteld was in mezelf. dat ik mezelf voor de gek had gehouden met dat het een meisje zou zijn. er staat ook dat ik superblij was met dat het een jongetje was. ik was teleurgesteld omdat ik niet realistisch ben geweest die weken ervoor. als je het niet over mij had mijn excuses.
@bam Gefeliciteerd met jullie dochtertje, mooie echo!! Nou ik hoop dat je vanaf nu wat meer kunt genieten van de zwangerschap!! En hoop dat het snel beter met je gaat. Leuk dat je het nog even liet weten was zo nieuwgierig. Nou ik laat het maandag avond nog wel weten .
ik had hier al wat eerder gepost , maar kan het toch niet laten en ik had dat gevoel ook, en tuurlijk mag je een voorkeur hebben. Ik moest ook echt omschakelen zowel bij me 1e als nu van ons 2 kindje ,wat een jongen word. En zou echt niet anders meer willen! En toen ze L op me buik weg legde , had ik geen SECONDE gedacht 'wauw dat je een meisje was; ECHT NIET! en zou hem voor geen goud willen missen! En kan ook niet wachten tot ons klein manneke word geboren, zo stoere mama straks met 2 knullen! een voorkeur mag je altijd hebben.
Je bent heus niet de enige alleen durven veel mensen het niet te zeggen (zeg niet dat iedereen een voorkeur heeft) Ik ooit eens mijn nub op een amerikaanse site laten bekijken en daar was een heel apart deel van de site voor mensen die probeerde jongens of meisje te beinvloeden... Ik vind het alleen wel erg dat mensen er verdrietig van worden als het toch niet het gewenste geslacht is! En waar ik helemaal moe van word is dat mensen die denken dat je het geslacht kan kiezen...
dat heb je helemaal goed!! als het maar gezond is en dat alles erop en eraan zit,dat is het belangrijkste!! het geslacht maakt niet uit.... (ons kindje is ook overleden,alleen met 5 en halve maand)
Dat haal ik niet zo uit je stukje. Ik begrijp je tranen dan ook echt niet. Maar dat komt omdat ik heel andere ervaringen heb met echo's. Ik huil tranen van blijdschap wanneer ik hoor dat het kindje gezond is. En ik heb gegild van verdriet toen wij écht slecht nieuws kregen. Dus nee, ik snap je tranen niet, ook niet na je uitleg.
Oh, dat heb ik ook weleens gezien, en ook weleens meegemaakt bij een vriendin. Die heeft twee jongens en hoopte zo op roze bij de derde. Zij hebben volgens bepaalde ideeen 'geklust' om de kans op een meisje te vergroten. Maar toch een jongen . Waar ze trouwens dolgelukkig mee is, ook toen ze het hoorde (ze belde me dolblij op). Waarom ze dan toch per se zo geklust hebben Dat maakt het alleen maar frustrerend zou ik zeggen, die invloed heb je gewoon niet. Voor het grootste gedeelte heb je ook totaal geen invloed op wel of geen afwijkingen - en de afwezigheid daarvan (voor zover zichtbaar) lijkt mij zo ontzettend veel belangrijker dat ik me bij een heftige voorkeur of daadwerkelijke teleurstelling bij een echo ook niks kan voorstellen.
Er zijn super veel mensen met voorkeur, alleen de meerderheid durft dat niet uit te spreken. Ik vind er niets mis mee, zo lang het maar een lichte voorkeur is. En misbruik maken om het geslacht te zien tijdens de 20 weken echo is onzin. Tijdens deze echo worden ook de geslachtsdelen bekeken, kijk de 20 weken echo formulieren maar na. Ts, ben erg benieuwd of je idd een meid krijgt! Kom maandag zeker even gluren. Heb zelf ook een meisje, maar volgens mij is een zoon net zo leuk.