wil zoooo graag een meisje!!

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door philly88, 17 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik vind het "net goed" als mensen erg hopen op / uitgaan van een bepaald geslacht en het blijkt bij de echo het andere te worden. Je bent namelijk gewoon stom bezig als je je teveel focust op 1 geslacht.

2. philly88

philly88 Actief lid

27 jan 2012
    131
    0
    0
    nou sorry hoor dit slaat ook weer helemaal nergens op!! net goed dat het dan een andres geslacht is ?? maarjah mocht het aankomende maandag een jongen te zijn ben ik ook gelukkig hoor wees maar niet bang heb al een prachtige zoon. in iedergeval mocht het een jongen zijn kan jij mischien even 5 min achter je computer lachen :)
    kijk je mag je mening hebben en dat je er niet mee eens bent okee maar je opmerking sorry kan ik niet erg vatten.

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.256
    6.154
    113
    Dit vind ik zo'n rare opmerking he, ondanks dat ik de gevoelens van ts zelf nooit gehad heb en dus het misschien ook niet helemaal begrijp, zou ik nooit denken: net goed. Net of je het haar misgunt.
    Beetje jaloerse gedachte gang. Kinderachtig.

4. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Beetje jaloers? Waarop? Ik ben al lang blij dat ik zwanger ben geworden na 5 jaar!
    Wat maakt mij het nou uit wat het wordt!! Ik krijg een kindje!!

5. Alita

Alita Niet meer actief

Ik begrijp dat je graag een meisje wilt...had ik ook. Maar teleurgesteld als het een jongen was geweest...nee dat niet!

6. Wihe

Wihe Actief lid

24 nov 2011
    440
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Joekie: Maar als het je niks uitmaakt, waarom dan die reactie? Laat het lekker varen toch dan. Jij denkt er niet zo over en philly88 wel.
    Fijn voor je trouwens dat je na 5 jaar een kindje krijgt :) Kan me daardoor (dat het zolang duurde) ook zeker voorstellen dat jij je niet druk maakt om het geslacht :)

@philly88: Mij maakte heb bij de eerste ook niet uit, en we krijgen een jongetje. Helemaal blij. Mocht ik nog een kindje krijgen later, dan zou ik stiekem ook hopen dat het een meisje is. Toch leuk om er van alletwee 1 te hebben. Net als jou zou ik dan ook wel even balen denk ik, maar er uiteindelijk natuurlijk net zo blij mee zijn en zoveel van houden als mijn zoontje :)
    Ben nu wel heel benieuwd of het een jongetje of een meisje is. Hebben jij en je man een voorgevoel?

7. Leenislief

Leenislief Fanatiek lid

30 sep 2011
    1.765
    0
    0
    NULL
    NULL
    inderdaad waarom dan zo'n reactie?
    Jij bent (terecht) heel blij dat je een kindje krijgt. Waarom mag een ander dan niet blij zijn als het het geslacht van voorkeur wordt?
    Beetje gemeen om iemand dat te misgunnen.

8. Alita

Alita Niet meer actief

Vindt ik ook.;)..maar het is een groot taboe volgens mij...aangeven welk geslacht je graag zou willen...

Het mag toch een voorkeur hebben...niemand houdt minder van zijn/haar kindje toch?

9. Viktoriya

Viktoriya Actief lid

21 aug 2011
    364
    134
    43
    Vrouw
    Horeca
    Beek en Donk
    ik had in begin ook een voorkeur maar puur omdat ik bang ben dat ik mijn meisje te kort zou doen omdat niet zo meisje meisje ben. en het is een meisje geworden en ben heel snel aan het idee gewend kijk nu al zelfs beetje rond voor leuke haarbandjes en mooie jurkjes met leggingkjes hihi

10. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Nee sorry herken me er totaal niet in!
    Vind het ook heel erg naar om te lezen dat je teleurgesteld zou zijn als je een jongen kreeg, vind ik persoonlijk echt heel erg raar.

Mijn vriend en ik (en heel veel mensen helaas met ons) hebben zoveel moeten doorstaan, zoveel pijn, verdriet en teleurstellingen.
    Dat het werkelijk niet uitmaakt wat we krijgen als het maar gezond is. Ik ben nu blij als het ooit lukt dat we er 1 krijgen en als ik dan lees dat mensen teleurgesteld zouden zijn met een jongen...
    Nou dan durf ik heel eerlijk te zeggen dat ik nog net niet ontplof achter mijn computer, dat kun je toch niet menen!

Ben maar blij dat je zwanger bent.
    En wachten op een echo wat het wordt moet LEUK zijn!
    De dingen waar wij op wachten dat is zenuwslopen, op een echo wachten is alleen maar LEUK, als alles goed gaat tenminsten.

Goed ik hou er verder over op, lijkt me duidelijk zo!

11. AnneCo

AnneCo Actief lid

9 apr 2012
    265
    0
    0
    Hoi,
    ik kan me je gevoelens voorstellen hoor! moedig dat je het durft uit te spreken, want je weet bij voorbaat dat je vervelende reacties kunt krijgen. Gezondheid van je kindje en uberhaupt kinderen kunnen krijgen is natuurlijk het belangrijkste, maar je mag natuurlijk wel hopen op een meisje.
    Ik kreeg eerst een zoon en toen ik de 2e keer zwanger was kon ik me geen meisje voorstellen, dus ik was totaal verrast dat ik ook meisjes kon krijgen :) En wij willen het geslacht trouwens nooit weten, die verrassing als het geboren wordt... geweldig!

12. philly88

philly88 Actief lid

27 jan 2012
    131
    0
    0
    @ joeki : ik vind het heel vervelend dat jullie moeite hebben moeten doen en dat je 5 jaar heb moeten wachten op een wondertje en ben ook blij voor je dat je zwanger bent en gun je een mooie zwangerschap een een klein hummeltje in je armen, alleen vond ik je opmerking wel heel mishunt overkomen.

@ cindy24 : jah ik ben dit topic begonnen heb later nog een post geplaats met mijn excuus dat TELEURGESTELD een verkeerde woordkeus was maar toen had ik het al geplaatst en toen ik het zelf las zag ik ook dan het een beetje verkeerd overkomt op die manier. teleurgesteld zal ik dus niet zijn!

@ wihe : jah een voorgevoel dat speelt ook mee maarjah dat zegt ook niks behalve dat ik gewoon continue aan een meisje d8 zit het in me hoofd maar ook qua voorgevoel van mijn en mijn partner. omdat deze zwangerschap ook heel anders verloopt als bij mijn zoontje maarjah dat is ook weer een fabeltje maar dat krijg je ook weer te horen van iedereen om je heen voel je je anders nu, jah is mijn andwoord oh word het vast een meisje.
    maar maandag laat zal ik even een post doen met wat het uiteindelijk is geworden.!! we gaan eerst duimen of alles erop en der aan zit .. ben als bij de eerste al dagen niet meer te genieten van de spanning pff.

13. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    @Philly,

Ik kan je ergens wel begrijpen. Ikzelf ben ook ontzettend close met mijn moeder en zag mezelf al later zo close zijn met m'n eigen dochter. Toen ik te horen kreeg dat het een jongen was moest ik heel even schakelen...een jongen? Kan je daar dan ook leuke dingen mee doen?
    Maar niet snel daarna was ik helemaal aan het idee gewend en kon ik me helemaal niet meer voorstellen dat ik een meisje zou krijgen! :)

Na de bevalling hebben onze kleine man en ik een vervelende start gehad want ik heb last gehad van een (milde) PPD...maar op dit moment gaat het weer goed met mij en kan ik optimaal genieten van onze kleine vent.
    En daar ben ik heeeeel dankbaar voor......dat die somberheid gewoon verdwenen is en ik nu eindelijk naar dat mooie koppie kan kijken en helemaal kan smelten van geluk...:)
    Doe mij nog maar een stuk of 10 van die mannetjes! :D:D

Ik hoop voor je dat je een maandag een mooie echo gaat krijgen! :)

14. Alita

Alita Niet meer actief

@Philly ja had niet alles gelezen....naar je mag best zo`n dingen voelen hoor...wie zijn wij om je te veroordelen!

15. Alita

Alita Niet meer actief

Dat jullie helaas al die dingen hebben moeten doorstaan is hartstikke erg. Maar dat een andere moeder dit dan niet mag voelen vindt ik onzin!

16. kipjetok

kipjetok Bekend lid

21 jul 2011
    715
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tuurlijk mag jij hopen op een meisje en op een gezond kindje. En ik begrijp ook iedereen die zich daar niet in kan vinden. Als je moeilijke zwangerschappen hebt gehad of je hoopt nog op een klein wondertje is het geslacht van je kindje wel het laatste waar je je druk om maakt. Dat weet TS heus wel, wat moet ze dan...? Moet zij dan al het leed van anderen op haar schouders dragen?

17. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    De vraag was of het herkenbaar was, nou nee niet echt..

Ook wij hebben lang gedaan om eindelijk kindjes te mogen krijgen, 13 jaar voor een goede zwangerschap en 4,5 jaar adoptieprocedure..begonnen met ICSI en 5 missed abortions, eerste keer pas met 16 weken achter gekomen...

Maar ik zal nooit, maar dan ook nooit iemand veroordelen of hij of zij een voorkeur heeft voor het geslacht hoor...

Ieder heeft toch zijn eigen gevoelens.

18. Molitalia

Molitalia Niet meer actief

#138 Molitalia, 20 apr 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 apr 2012
    Ik zal wel weer gezeik krijgen omdat ik in de MMM zit en hier niets heb te zoeken ( ;) ) maar ik vind dat je al blij mag zijn dat je uberhaupt zwanger kan raken en een kindje krijgt. Ik mag al blij zijn als ik ooit zwanger word. Het geslacht interesseert me echt niets als het maar gezond is! En een kindje wat minder gezond is is natuurlijk ook welkom.
    Helemaal mee eens :D

19. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Hoezo heb jij hier niets te zoeken? Ook als nog-niet-maar-hopelijk-snel zwangere kan je een idee over voorkeuren hebben toch? ;)

Hoop dat je snel zwanger bent meid.

Het hele 'als het maar gezond is' zou ik zelf formuleren als 'geslacht maakt niks uit als je het tegenover het belang van gezondheid zet'.

Het is een schimmig gebied - hier geldt ook dat alle kindjes welkom zijn, maar dat we een beeindiging wel zouden overwegen als het kindje geen menswaardig leven zou kunnen leiden (denk aan trisomie 18 of een andere aandoening die niet met het leven verenigbaar is). Het kindje zelf was dan net zo goed ontzettend welkom geweest zijn! In die zin klinkt het 'als het maar gezond is' een beetje vreemd. Maar ik haal een oude koe uit de sloot, volgens mij kwam deze discussie een paar pagina's terug ook al naar voren :)

20. susy26

susy26 Niet meer actief

#140 susy26, 20 apr 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 apr 2012
    @adriana,slaat helemaal nergens op... En dat is al vaker genoemd denk ik , nu bij deze ook weer. Kom op zeg, snap dat er veel vrouwen zijn die niet 'zomaar' zwanger worden, maar om dan zo te gaan denken.. echt.. als je het verhaal goed heb gelezen is ze ook heel gelukkig als het een jongetje blijkt te zijn, en ja , een voorkeur hebben daar is niks mis. En net wat hier al eerder is genoemd, t lijkt wel of diegene die van die teksten typen het andere misgunnen ofzo..

Deel Deze Pagina