wil zooooooo graag een 2e

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door happymama, 20 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happymama

happymama Niet meer actief

hallo,
    heb weer iets hoor ,
    ik wil zooooo graag een 2e kindje , maar mijn vriend NOG niet.
    hij heeft ook wel gelijk want we zijn net verhuisd (huis gekocht) flinke verbouwing gehad en er moeten nog wat kleine dingetjes gebeuren . t geld is dus allemaal in t huis gegaan .
    ook is t als we nu voor een 2e gaan dat er weer een kamertje moet komen en als t een jonge word weer nieuwe kleertjes en al .

toen ik zwanger was van de eerste zei ik de 2e komt als mijn dochtertje kan lopen en een beetje dr eigen kan doen en een groot bed kan zodat ik geen nieuw kamertje hoef te kopen ,maarja nu denk ik weer ineens ppppfff dat duurt allemaal nog zolang !!!!

pppfff vind t best jammer wil t zo graag !!!

2. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    gedeeltelijk mijn verhaal ;) ik wil ook heel graag een 2de maar zit ook met verhuizing, gaan morgen over als alles goed komt. mn man wil dus eerst een tijdje op het nieuwe schip zitten en daar gewend zijn voordat ik weer zwanger "mag worden". Heb ook een keizersnee gehad nu dus is sowiso beter om nog ff te wachten maar het kriebelt wel heel erg!

lastig he, verstand en gevoel goed combineren...

3. happymama

happymama Niet meer actief

wij wonen hier iniddels al een half jaar maar er moet nog wat geschilderd worden ,
    zijn er miss ook meiden hier die dr vriend hebben kunnen overhalen ??? snap ook wel dat je er echt met zn 2en achter moet staan maar mag t toch wel een beetje tjah je snapt t wel

4. 4days

4days Niet meer actief

Tsja lastig... Ik heb het ook een tijd gehad, dat ik een 2e wilde en mijn vriend nog niet. Hij draaide uiteindelijk gelukkig bij, want ik wilde de kindjes echt heel graag dicht bij elkaar qua leeftijd. Maarja ik weet dus wel hoe frustrerend het is als jij wel wilt en hij niet... :(

Hopelijk draait hij over een tijdje ook bij!

5. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Hier psies andersom, hij wil wel maar ik niet.

6. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    ja hier wilt me man al voor de 2e gaan..maar ik twijfel nog:(

7. Blaak

Blaak Niet meer actief

Wat houd je tegen??? Je hebt al een kindje uit 2005 ? Klopt dat? Nou mag onderhand dan wel eens tijd worden voor de volgende... hahaha:D Mja Als je niet wilt wil je ook niet. ;)

8. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Mijn man wil de 4e erbij... En ik wil ook wel...maaarrrr de financien absoluut niet....Alleen krijg ik dat hem niet aan zn verstand.

"ach we hebben toch alles nog?"
    "waar er 3 eten kunnen er 4 eten."

Maar ik wil ze ook graag laten studeren....en zelf ook nog wat geld hebben voor dingen....en... pfff
    ;)

9. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben besloten om rond november/december voor een 2de te gaan.
    Wilde het sowieso pas als onze dochter 2 en half is.
    Dan is ze zelfstandiger, en haar spulletjes kunnen voor de baby gebruikt worden.

Wij zijn nu ook bezig met verhuizen en inderdaad daar gaat veel geld in zitten.
    Maar het duurt ook 9 maanden voordat het kindje er is...in die 9 maanden zou je ook kunnen sparen.
    Maar het zal gewoon allemaal iets duurder voor je worden omdat je sommige dingen toch dubbel zal moeten aanschaffen.

10. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

denk dat dat alleen maar gaat tegenstaan, het beste is denk om het voorlopig te laten rusten want als je blijft zeuren wil hij het misschien helemaal niet voorlopig.

Vrienden van ons, zij wil heel graag een 2e maar hij absoluut niet. Hun dochter is 5,5 jaar maar er komt echt geen 2e omdat ze er samen niet over eens worden heeft zij zich erbij neergelegd dat er geen 2e komt.

11. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    ik ben net mama geworden van onze eerste,en we hebben het erover gehad dat we het bij 1 laten,dit gezien de leeftijd van mijn vriend.
    hij is nu net 40,en wil niet op zijn 43 ofzo nog een keer vader worden..
    moet eerlijk zeggen dat ik er de laatste tijd best mee zit dat er waarschijnlijk geen 2e zal komen.
    we hebben nu zo'n heerlijk lief ventje,waar ik volop van geniet,maar stiekem groeit mijn verlangen om over een jaartje of 2 voor en 2e te gaan...
    ach,misschien tegen die tijd,wie weet...................

12. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Waarom die haast? Geniet lekker van je eerste Dan kun je over een poosje lekker van nummer 2 genieten. Ieder zijn aandacht. Je oudste is dan wat zelfstandiger en kun je dingen uitleggen etc.
    Snap al die haast niet. Tja als je nou 45 zou zijn. Alles op zijn tijd.

13. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    hoi,
    ik heb er ook absoluut geen haast mee hoor,alleen hebben we het erover gehad voor de zwangerschap dat we 1 kindje willen.
    nu ik alles heb meegemaakt,zwangerschap,bevalling,vindt ik het best moeilijk dat er waarschijnlijk nooit een 2e zal komen,moet je toch samen achter staan.
    de bevalling was zwaar,maar toch kijk ik er met mooie gevoelens naar terug...
    het is denk ik meer het gemis van mijn buik enzo,ik weet het niet precies hoor,maar krijg alweer kriebels als ik een zwangere vrouw zie....

14. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Pinter was ook niet voor jou bedoeld, maar voor ts.

Dat het blijft kriebelen ik geloof dat wij daar vrouw voor zijn. Laat het even bezinken het is ook nog zo vers voor jullie.

15. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    oeps hihi,foutje:):D..dacht dat het voor mij was....

16. Foxter

Foxter Niet meer actief

Hier andersom, man wel ineens, ik absoluut niet :(

17. tulip

tulip Niet meer actief

Hier ook andersom, hij zou er al wel 1tje bij willen, ik nu nog niet. Als ons meisje 3 is geweest gaan we er weer voor, als zij op school zit heb ik alle tijd voor de baby. Het is een heerlijk vooruitzicht. Ik kan mijn meisje nu ook nog niet delen met een broertje of zusje, ik geniet er nog te veel van.

18. 4days

4days Niet meer actief

Mijn vriend is er héél stellig in dat hij maar 2 kinderen wil. terwijl mijn ideaalbeeld altijd was 3 kindjes. Maarja, binnenkort hebben we als het goed is een gezond kereltje en een gezonde meid, dus ik kan me er dan wel bij neerleggen dat het bij 2 zal blijven.

19. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

mijn man was eerder aan een tweede toe als ik. nu ik de kriebels ook heb en we bezig zijn voor de tweede kan ik me heel erg goed voorstellen wat je voelt. als je eenmaal dat gevoel hebt gaat dat heel diep. ik hoop dat hij er snel aan toe is.

trouwens je hebt wel een banner onderaan staan dat ej een dag overtijd bent heb je die om je cyclus in de gaten te houden?

20. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    hier is het ook andersom.

mijn vriend wil er ook 1 bij. ik heb al 3 kinderen en ben 40 jaar. we hebben dit allemaal van te voren geod doorgepraat hij wist precies waar hij aan begon. en nu blijft hij maar doorzagen over een tweede. alle risico's voor mij ten spijt blijkbaar. we hebben van te voren afgesproken dat 40 de grens was en nu is dat ineens niet belangrijk meer. hij heeft echter pech want mijn gezondheid is na de vorige zwangerschap nog steeds niet op orde. ik krijg maandag een kijkoperatie omdat ik blijf bloeden.

maar ik merk dat het wel doorwerkt in onze relatie. hij komt terug op dingen die we van te voren heel goed doorgesproken hebben en zelfs mijn gezondheid is dan blijkbaar van minder belang . zo voel ik het althans. dat geeft een behoorlijke knauw aan je zelfbeeld en aan de manier waarop je ine en relatie staat. wat ik hiermee wil zeggen, is eigenlijk het antwoord op je vraag om je vriend te proberen over te halen. doe dat maar niet als je je relatie serieus neemt. geef hem de tijd om al dan niet zelf een besluit te kunnen nemen. ik ben zelf helemaal klaar met al dat gezeur en gedwing hier in huis. ja maar....hij is zo lief we kunnen toch best nog eentje maken blablablabla. het blijft maar doorgaan.

buiten dat kost een kindje ook heel veel geld. zeker als ze ouder worden, vergis je daar niet in. mijn dochter gaat volgend jaar aan het mbo studeren en dat kost ons globaal zo'n 3000 euro per jaar. over 3 jaar kom mijn middelste zoon daarbij.

Deel Deze Pagina