wil zooooooo graag een 2e

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door happymama, 20 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romana

Romana Actief lid

1 jun 2010
    443
    0
    0

3000 per jaar???? Nou sorry hoor heb net een 3jarige mbo studie achter de rug en de kosten van de studie zijn zo rond de 1000 euro per jaar. En de studieboeken kan je via marktplaats kopen.
    Ik begin nu met HBO en de studiekosten zijn 1672 euro voor het eerste jaar. Dus ik weet niet naar wat voor school jouw dochter gaat, dan moet het een particuliere school zijn of zo?? Maar ik weet niet waar je die kosten vandaan haalt??????

Mijn zoontje is nu 4,5 jaar, zal 5 zijn als de kleine geboren word. Vind het een mooi leeftijdsverschil, hij is zelfstandig met douchen, aankleden, eten etc etc. Had ook de kriebels voor een tweede zo rond zijn tweede verjaardag maar bewust (en achteraf maar beter ook) er niet voor gekozen. Ben blij dat die kleine straks 5 jaar zal schelen. En ieder die zegt, ja maar dan hebben ze niks meer aan elkaar. Mijn broer en ik schelen 2 jaar. Hebben nog nooit iets aan elkaar gehad!!! We waren zo verschillend dat we noooooit met elkaar hebben opgetrokken, nu we volwassen zijn is het contact ook minimaal. Dus het geeft geen garantie ;)

Maar wil alleen maar zeggen, neem de tijd (als je die hebt) en geniet van je kleine. Een tweede kan altijd nog (of niet)!!!

2. happymama

happymama Niet meer actief

jah heb na de bev een spiraaltje laten zetten en wilde even kijken of mij cyclus weer lekker loopt , kan t ook op de kalender schrijven maar ik kijk meer hier op dan op de kalender hahaha

3. happymama

how mensen we hebben ook tijd zat en we zullen ook moeten wachten financeel gezien en tot t huisje mooi af is . maar t is mijn gevoel . gister weer film zitten kijken toen onze meid geboren was en vind t zo prachtig allemaal !!!!!!!!!!!

4. happymama

ow ene 2 dagen over tijd zie ik ..... heb als t goed is een spiraal als ie er niet is uitgevallen hahha;)
    de laatste 2x was ik wel mooi 28 dagen

5. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    mijn MBO niv 4 was ook maar 1050 per jaar. HBO daarentegen 2500 per jaar.

Een universitaire studie aan de ACTA (tandheelkunde) kost 4900 euro per jaar. Dus vreemd dat MBO dan 3000 kost.

6. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Oja hier een beetje een soortgelijk....

Ik zit ook te denken aan een 2e , alleen zit ons huis tegen.
    Volgend jaar gaan we het dak vergroten, dan krijgen we 5 slaapkamers we hebben nu op dit moment 2 slaapkamers....
    Dus niet ideaal om nu zwanger te worden, wil niet WEER zwanger zijn en verbouwen!
    En ik ben met een opleiding gestart die duurt tot ong. eind volgend jaar..... Dus al met al gewoon op dit moment niet handig! \
    Ik moet het maar voor me uitschuiven tot volgend jaar zomer ergens! Duurt nog lang als je het zo hoort, maar gelukkig vliegt de tijd voorbij!
    En ik zie er dan ook wel weer de voordelen van als ons meisje iets ouder is.
    Maar als ik dan weer ouders tegen kom waarvan de kids een jaartje schelen en al wat ouder zijn is het gewoon erggg aantrekkelijk om er ook voor te gaan! Maar laten we ons verstand nou maar gebruiken.

7. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    de school zelf kost geen 3000 euro. de school kost bijna 1000 euro en 1200nogwat leergeld? schoolgeld? weet ik hoe ze het allemaal noemen. het reisgeld komt op 1050 euro per jaar. dus globaal een kleine 3000 euro wat gereserveerd moet worden zoals wij het nu zien. we moeten nog gaan praten met onze begeleider enzo maar dat hebben we van internet.

8. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik ben ook klaar voor een 2e. we praten er veel over en mijn man is ook langzaam maar zeker zich aan het voorbereiden op een tweede zwangerschap.

advies: ga niet overhalen!! zeg dat je er klaar voor bent maar wacht tot hij dat ook is, en gun hem de tijd en rust om erover na te denken.
    hier duurde het maar een paar weken voor mijn man was bijgedraaid. maar omdat we er minimaal 2 jaar tussen willen gaan we pas november écht klussen.

Deel Deze Pagina