Darmkrampjes, welke middeltjes te gebruiken? of niets?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Angelique05, Feb 22, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Angelique05

Angelique05 Actief lid

Jan 10, 2009
    189
    1
    18
    Female
    Moeder
    hallo allemaal,

onze joey is vandaag 1 maand, en, volgens mij zoals alle baby's, nog al last van buikkrampjes. op advies van consultatie buro gebruiken wij ceenababy. dit werkt volgens mij maar een half uur. als wij dit geven valt hij meteen in slaapt, ik heb het gevoel dat dit door de alcohol die in de druppels zit komt. teminste ik denk dat het alcohol is. het smaakt er wel naar.
    je hoort allemaal soorten middeltjes en oplossingen maar ik weet natuurlijk niet, wat wel en niet goed is.

Wie van jullie heeft waarmee goede ervaringen en niet? en vooral wat is niet schadelijk voor onze joey?

Groetjes Klaas, man van Angelique en vader van Joey[/b]

2. Taby

Taby Fanatiek lid

Mar 7, 2007
    4,366
    140
    63
    Ik hoorde van mijn kraamhulp dat ze tegenwoordig rooibosthee geven tegen buikkrampjes.
    De rooibosthee van zonnatura schijnt beter te zijn dan van een huismerk of pickwick, deze bevatten een stofje die niet goed is voor baby's.
    Als je BV geeft dan kan je zelf de thee drinken en anders kan je het door de FV doen.
    Venkelthee wordt niet meer gegeven.

Of de kleine met z'n buikje op je onderarm leggen en dan aan elke kant van je arm(richting elleboog) een beentje laten hangen en het hoofdje op je hand. Sorry, beetje moeilijk uit te leggen.

Buikje masseren, een rondje wrijven op de buik met de klok mee wrijven.

Verder weet ik het even niet, heb er gelukkig niet zoveel ervaring mee.

O, ja heb ooit ergens weleens opgevangen dat cinababy obstipatie veroorzaakt, maar weet niet zeker of dit een bijwerking ervan kan zijn hoor.

3. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    Wij gebruiken hier ook Cinababy, hier met veel succes. het percentage alcohol on de cinababy is te verwaarlozen. 2,69% en dat in 3 druppels.

Als de krampjes erg zwaar zijn dan geven wij zoals geadviseerd ieder uur 3 druppels, 6 maal daags. anders 3 maal daags 3 druppen. Meestal werkt het erg goed, maar het is geen wondermiddel, de darmpjes zullen zelf het werk ook moeten doen.

Krijgt Joey bv of fv? Lasse krijgt bv en ik verneem goed dat ik moet opletten met mijn eigen voeding. mijn beide kinderen zijn erg gevoelig voor 'mama's voeding'. hier dus geen prei en koolsoorten bijv.
    Bij fv zou je wellicht met het cb in overleg kunnen gaan of een andere variant misschien beter is?

4. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

Jul 23, 2006
    1,705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Er is ook een nieuw middeltje. Heet infacol. Helpt de lucht uit de darmpjes te verwijderen ofzo. Moet je anders maar googlen, volgens mij verkoopt kruidvat het ook.

5. mootjen

mootjen Bekend lid

Mar 10, 2008
    575
    0
    0
    infacol werd het hier alleen maar erger van, was heel erg zielig.
    gebruik nu sab simplex, verkrijgbaar alleen in duitsland en op 1 internetapotheek. ik vind dit absoluut het wondermiddel tegen darmkrampjes! bijna geen krampjes meer, gisteren wel een dagje weer sinds een paar weken. dit doe je in de voeding en haalt de lucht uit de melk. wordt niet opgenomen in het lichaam, plassen ze gewoon weer uit. ze laat ook erg goeie boeren sinds ik dit gebruik. kortom echt het proberen waard! ff googlen..

6. MC lover

MC lover Actief lid

Aug 16, 2007
    436
    0
    0
    Valkenswaard
    Al eens aan een bezoekje bij de osteopaat gedacht? Hier had Thomas erg veel last van krampjes, zo zielig :cry: Na het eerste bezoek aan de osteopaat had hij nergens meer last van, aanrader!

7. margreet78

margreet78 Bekend lid

Mar 14, 2008
    882
    0
    0
    Hier was sab simplex ook het wondermiddel. Infacol heeft op zich wel dezelfde werkzame stof, maar in lagere dosering en ik vond het een enorm gesmeer, je moet een stroperig goedje in het mondje zien te krijgen dmv een pipetje. Sab simplex is te bestellen via http://www.st-josef-apotheke.de/nederlandse_klanten/
    Cinababy leek hier weinig resultaat te geven.

8. Anna71

Anna71 Actief lid

Jul 31, 2008
    269
    0
    0
    Hier ook Sab Simplex. Infacol vond Senna vies, er zit een sinaasappelsmaakje aan en je moet met een pipet het goedje in de mond van je baby stoppen.
    De darmkrampjes gingen er bij Senna niet van weg hoor, maar het leek wel minder te worden.

9. kbloem

kbloem Bekend lid

Feb 2, 2009
    854
    0
    16
    Cinababy werkte hier ook niet.
    Maar orthiflor start werkt hier super!Ze zijn niet helemaal weg, maar ze zit ook niet meer te krijsen 2uur lang van de krampjes

Zo zielig om je kleine met die krampjes te zien worstelen!

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier hielp Infacol super! 't Is idd even handigheid krijgen met dat pipetje, maar och... als ik moet kiezen tussen gepruts met een pipet of een krijsende baby, weet ik het wel :) Verkoopadressen kun je vinden via www.infacol.nl

Verder, bij BV: eerste beetje dunne melk afkolven: werkt laxerend en dus krampjes. Bij vettere melk hebben ze minder krampjes.
    En als de voeding erg hard toestroomt is het helemaal belangrijk om even af te kolven, zodat je baby kan drinken zonder zich te verslikken, (alle lucht die ze dan extra binnenkrijgen, veroorzaakt extra krampjes).
    En halverwege het voeden even verschonen/boeren: door het verschonen komt de lucht vaak ook wat extra los. Eventueel vaker laten boeren als je de indruk hebt dat er lucht dwars zit, (hier zichtbaar doordat ze stopt met drinken).
    Toen we dit allemaal zijn gaan doen, werd het een heel stuk beter, bijna weg de krampjes.

Bezoekje aan de osteopaat kan trouwens ook wonderen doen!

11. jessica1

jessica1 Niet meer actief

Hier een tip gekregen van iemand die aloe vera producten verkoopt, je hebt producten van de aloe vera maar dan in drankjes (voledige natuurproducten) het heet aloe vera gelly
    werkt voor de darmpjes maakt het lichaam helemaal schoon en gaat darmkrampjes tegen
    ik hoorde het en dacht ja daag maar toen zei ze dat een vriendin huisarts was en het regelmatig voor schreef

12. gevalletje

gevalletje Actief lid

May 3, 2008
    254
    0
    0
    wij gebruiken venkelthee, getrokoen van venkelzaad, dat helpt ook..

13. suikerboon

suikerboon Bekend lid

Dec 30, 2007
    924
    0
    0
    arbeidster
    menen
    ik gebruik colikind.

14. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Dano heeft het heel erg gehad.

een dinge scheelt rond de 6 weken is het het ergst en rond de 12 weken verdwijnen die krampjes langzaam.

Wij hebben geen middeltjes gebruikt maar wel de volgende dingen gedaan:

-Bij krampjes direct een warm bad (38gr), werd hij heel rustig van en bedenk maar dat je zelf ook het liefst warmte hebt bij buikkrampen.

-Je kunt je kindje op twee manieren vasthouden dat de krampjes minder pijnlijk zijn.

1. tegen je borst en zijn knietjes helemaal opgetrokken tussen zijn buikje en jouw borst. dan met een hand onder zijn voetjes en een hadn op zijn ruggetje. iets tegendruk geven en je kindje een soort van klem zetten. Zo geven zijn eigen knietjes druk op zijn buikje. Deze hielp bij Dano heel goed!

2. Je kindje met zijn gezicht in je ellebog holte en zijn buikje op je onderarm zodat je met je hand druk kunt geven op de plek van zijn darmpjes.

- Op zijn buikje met de klok mee masseren met een warme hand (zachtjes uiteraard

15. busster

busster Fanatiek lid

Dec 6, 2007
    1,462
    0
    0
    touringcarchauffeur
    zoetermeer
    Cinababy en ABC dophilus werkte hier voor geen meter van dat ABC spul werd het naar mijn idee zelfs erger. Cinababy heeft alleen de eerste dagen geholpen maar daarna niet meer. Nu gebruik ik Infacol al vind ze het niet zo lekker het helpt haar wel goed de krampjes zijn een stuk minder . Ook ben ik andere flesjes gaan gebruiken ipv de gewone flesjes van avent gebruik ik nu de s-fles van difrax waardoor ze minder lucht binnen krijgt. De voeding schud ik ook niet meer maar laat het poeder langzaam oplossen en roer het nu zodat er ook minder bubbeltjes(lucht dus) in de voeding zit

16. Angelique05

Angelique05 Actief lid

Jan 10, 2009
    189
    1
    18
    Female
    Moeder
    hoi allemaal, ik wil jullie even heel erg bedanken voor de tips, we zijn lekker aan het uitproberen en we gaan eens kijken hoe het gaat.
    Het moeilijke voor ons is nu ook dat joey heel weinig poept (1X in de week) dus tja de krampen zijn niet zo heel raar bij hem.
    Ik ga idd ook eens kijken voor een ostiopaat.
    Ik hou jullie op de hoogte.
    groetjes angelique

17. sukkie

sukkie Fanatiek lid

Mar 8, 2008
    1,166
    1
    0
    De ceenababy hielp bij ons voor geen meter. Wij zweren bij Sab simplex, daarna had onze dochter nergens meer last van.

Zie deze site voor meer info:

http://www.st-josef-apotheke.de/nederla ... mplex.html

Op deze site kun je het ook bestellen, krijg je het met twee a vier dagen thuis gestuurd. Tip: vier flesjes bestellen is goedkoper dan 1 en met 1 flesje doe je (in het begin) net een week mee.

18. sukkie

sukkie Fanatiek lid

Mar 8, 2008
    1,166
    1
    0
    Het is niet alleen maar in Duitsland verkrijgbaar hoor. Voor de mensen die in het oosten van het land wonen: het is verkrijgbaar in Geesteren en Hengelo bij de DA-drogist.

19. Agatha

Agatha Fanatiek lid

Sep 16, 2007
    1,382
    0
    0
    Thee van ijzerkruid zetten en (weer afgekoeld natuurlijk) aan je baby geven. Dat zijn gewoon gedroogde bladeren, 100% natuurlijk, dus. Verkrijgbaar bij Marokkaanse / Turkse winkels / Beverwijkse bazaar, al weten ze daar niet altijd de nl naam. En in natuurvoedingszaken, heb ik gelezen elders op de site, maar daar heb ik er zelf niet naar gezocht. Als ze het daar hebben is het daar vast duurder.

Succes er mee!

Share This Page