Gynaecoloog weer bellen of niet?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Caruli, 4 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hoi meiden.
    Sinds mijn laatste bevalling heb ik vaak tussentijds bloedverlies in een cyclus.
    Nog nooit eerder gehad. Heb altijd wel onregelmatige cyclus door PCO.
    Maar nu dus ook tijdens een cyclus 3-5x tussentijdse bloedingen die gepaard gaan met flinke buikpijn maar houden maar 1-2 dagen aan.
    Zo moet ik alsnog buiten mijn menstruatie om maandverband dragen...
    Heb telefonisch overleg gehad met de gyn en die dacht dat het door de PCO kwam en van hem moest ik weer aan de pil. Met de hoop dat het dan niet meer zou komen. Maar nu ik aan de pil zit blijven de bloedingen aanhouden. Terwijl ik een goede menstruatie steeds heb van heel veel bloedverlies. Snap niet waar dat tussentijds bloedverlies dan vandaan komt.
    En de PCO heb ik altijd al..

Wie herkent dit? Ik weet niet wat ik er nu mee moet.
    Toch maar weer een keer bij de gyn melden dat de pil er niet tegen werkt?

2. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Ja, ik zou gewoon even bellen..

3. comr70

comr70 Actief lid

19 feb 2012
    206
    0
    16
    Zou ook gewoon bellen.

4. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

ik had dat dus ook, en hebben in januari een lisexisie en hysteroscopie gedaan.

ik slikte de pil en had echt superveel tussentijds bloedverlies wat ik nog nooit heb gehad in die 14 jaar dat ik de pil slik. er leek iets te knappen, en het bloed spoot er zowat uit, echt extreem veel bloed, het droop zowat in mn schoenen door maandverband heen tussen menstruaties door.

doorverwezen naar de gyn, en toen zag de echoscopiste rare structuren op de echo iets van 2x1x1 cm
    toen naar de gyn en hebben een hysteroscopie en lisexisie uitgevoerd en allerlei vreemd weefsel weggehaald wat er niet goed uit zag en op kanker leek ipv poliepen of ander weefsel.

uiteindelijk is alles goedgekomen, maar heb wel geleerd: beter 1x teveel bellen/langskomen dan te weinig. het is wel je gezondheid waarover je praat

veel sterkte

5. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    ja bellen!

6. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant

Jee das dan ook heftig!
    Ik heb niet zoveel bloedverlies, maar moet wel maandverband gebruiken..
    Terwijl ik sinds de bevalling hele zware ongi heb.. Zou denken dat ik dan leeg ben. En nu zeker nu ik de pil gebruik..
    Gisteren bloedverlies, savonds gestopt en nu vandaag eind ochtend weer.. Heb nu nog steeds erge krampen. Net of mijn ongi komt..
    Snap mijn lichaam echt niet meer :(

7. Gaby83

Gaby83 Bekend lid

24 mrt 2008
    596
    0
    0
    Twente
    Heb exact hetzelde gehad. Heb ook sinds de laatste bevalling in januari 4 maanden gevloeid met af en toe een paar dagen niet. Slikte de pil maar dat hielp niet. Uitstrijkje laten doen en daar kwam niets uit. Nu moet ik 3 maanden van de pil af om alle hormonen uit mn lichaam te krijgen, ben nu een maand onderweg en heb geen tussentijdse bloedingen meer.

Ik zou in jou geval echt wel weer de gyn bellen hoor!

8. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ik heb net de huisarts even gebeld en die vind het raar dat ik per cyclus steeds meer tussentijdse bloedingen krijg. Nu deze strip van de pil afmaken omdat ik deze pas 1 mnd gebruik en na deze een andere pil microgynon proberen en als die na 2 mnd niet werkt moet ik maar eens naar de gyn om het verhaal nog eens te doen... Tja en zo blijven we maar proberen he ;) ben je gesteralliseerd zit je nog aan de pil..

9. topper12

topper12 Niet meer actief

Ben je toevallig met een keizersnede bevallen?

10. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Caruli, ik heb precies hetzelfde terwijl ik wel alweer 3 maanden aan de pil (microgynon) ben. Ik ga morgen de huisarts bellen, want dit lijkt me toch niet normaal...

11. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Doortje: oh jij dus ook al..
    Maf he

Ik heb nooit erge ongi's gehad, al vanaf puberteit pco en nu sinds de laatste bevalling vloei ik zo heftig dat ik niet eens het huis uit kan omdat het blijft stromen. Laatste ongi was ik ruim 3 pakken kwijt aan maandverband. En dan vraag ik me af hoe ik dan na zo'n ongi nog tussendoor bloedverlies kan hebben.. Ben toch al ruim 20 jaar ongi en ben nu 4 keer bevallen maar heb dit nog nooit gehad.

Julia: ik ben wel idd dmv een ks bevallen (3e ks)

12. topper12

Ik heb ook tussentijds bloedverlies na mijn keizersnede en dat wordt veroorzaakt door een vergroeiing aan het litteken in de baarmoeder. Noemen ze ook wel niche. Zou sowieso de gynaecoloog even bellen kan ook wat anders (onschuldigs) zijn maar dan weet je zeker wat het is.

13. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Julia: oh daar had ik nog niet van gehoord. Dit is mijn 3e keizersnede geweest. Heb wel veel last van littekenweefsel maar nog nooit bloedingen van gehad..

Ik zal het eens onthouden!

14. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Niche is wat anders volgens google ;)

15. topper12

Je moet ook googlen op niche + keizersnede of baarmoeder, want anders kom je inderdaad andere dingen tegen ;) Is alleen weinig over te vinden via Google omdat het onderzoek nog in volle gang is. Volgens mijn gyn heeft de helft van de vrouwen met een keizersnede een niche, maar een klein aantal van deze vrouwen heeft ook daadwerkelijk klachten.

16. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Heb even gekeken, is wel nieuw een operatie voor een niche..
    Ik ga er maar niet van uit dat ik het hebt. Kan zo snel ook niet de klachten ervan vinden..

17. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik heb het ook gehad. Wat vaak gebeurt als je vaker bent bevallen is dat er wat slijmvlies dat normaal binnen je baarmoederhals zit wat naar buiten is gegroeid en dat is heel kwetsbaar weefsel. De gyn heeft het aangestipt met zilvernitraat en nu is het gelukkig over.

Hebben ze jou meteen bij de ks gesteriliseerd of heb je ook essure?

18. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ik heb de uchida methode tijdens de ks gekregen.

19. Fuchsia

Fuchsia Niet meer actief

Mijn alarmbellen gaan hier al rinkelen... BELLEN!

20. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik heb dit na mijn bevalling ook heel erg gehad, 10/11 maanden.
    Mijn gewone ongi (elke 4 weken) en tussendoor ook nog ruim 5/7 dagen ongi.
    Dus bij mij was t maanden lang: 1 week ongi, 1 week niet, en gan zo maar door, pfff
    Ook onderzoeken bij ha en gyn gehad, ook uitstrijkjes enzo.
    Niks aan de hand.

Ik heb toen een zwaardere pil gekregen, en na 3 maanden ging het eindelijk werken! Nu kan ik gelukkig ook weer eens mijn pil doorslikken zonder bloeding erdoorheen!

Deel Deze Pagina