Overstrekken

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by Andrea mv Ryan, Mar 12, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

Dec 31, 2006
    1,052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Mijn zoontje van bijna 6 maanden krijgt nog volledig bv. Nu heeft hij een periode dat hij niet lekker in z'n vel zit. Laatst heeft hij de 6e ziekte gehad, daar is hij na een weekje bovenop gekomen, maar nu overstrekt hij zich heel erg. Dit is tijdens het huilen, zodra hij aan de borst ligt (Hij is net een plank) en na de voeding. Zodra hij klaar is met eten, laat hij de tepel los en 9 van de 10 keer begint hij te huilen en te overstrekken. Tegen de tijd dat er een boertje aankomt (Wat hij veel doet en forse boeren zijn), wordt hij iets rustiger en zodra hij geboerd heeft en vaak ook (veel) gespuugd, is hij weer ontspannen.
    Nu is hij altijd wel een kindje geweest wat vrij veel spuugt, maar nu heeft hij er dus ook weer last van.
    Mijn vraag: Zou het door de borstvoeding kunnen komen dat hij zoveel moet boeren en spuugt.
    Zo niet, wat zou het dan kunnen zijn, maar vooral: Wat kan ik er aan doen. Zoveel last hebben van een boertje lijkt me erg onprettig.
    Alvast bedankt!

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Misschien dat je eens andere houdingen kan proberen zodat hij minder lucht inslikt tijdens het drinken. Houd ook even in de gaten met wat jij eet of het bij bepaalde gerechten meer wordt.

Helpen andere houdingen niet misschien even overleggen met een lactatiekundige.

Ilja

3. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

Dec 31, 2006
    1,052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Dank je wel voor je tips. Ik ben ondertussen al verder aan het kijken en ik zit aan een allergie te denken of in ieder geval intolerantie van wat ik eet.

Share This Page