ha meiden Ik las net dit artikel en kreeg wel even de kriebels. http://www.gezondheid-afvallen-dieet.nl/73/ (ik kan geen url maken ) Mijn man en ik zijn net iets te dik, ik ben benieuwd hoeveel moeilijker het voor ons zal worden om zwanger te raken. wat zijn jullie ervaringen :
Slechter en minder zaad bij te dikke of te dunne mannen Het was al langer bekend dat vrouwen met overgewicht meer problemen hebben om zwanger te worden dan vrouwen met een gemiddeld gewicht. Nu blijkt uit onderzoek van de Schotse Universiteit van Aberdeen dat zwaarlijvige mannen vaak afwijkend sperma hebben en minder zaad produceren. De onderzoekers volgden ruim 2000 mannen. Ze concluderen dan mannen met een normaal gewicht meer en normaler zaad hebben dan te zware of te lichte mannen. De precieze oorzaak van deze conclusie is nog niet bekend. Daar wordt nog nader onderzoek naar gedaan. Het zou kunnen dat het vet de ballen van de man warm houd, waardoor het sperma oververhit raakt. Deze mogelijke oorzaak gaat alleen niet op voor de te dunne mannen. Een andere oorzaak zou kunnen zijn dat de hormoonspiegel en het dieet van invloed kunnen zijn op de kwaliteit van het zaad. Stellen met overgewicht van beiden, hebben dus extra veel problemen om zwanger te raken. Mocht de kinderwens aanwezig zijn, is het raadzaam om een gezonder gewicht te bereiken. Tjah, zou kunnen ja Ik vind alleen het laatste eigenlijk iets zeggen ....
okee mijn moeder en vader hebben allebei flink overgewicht en me moeder heeft toh echt met mijn vader 5 kinderen gemaakt.. was bij alles in 1 keer raak behalve na haar miskraam niet... nu is me moeder gescheiden en heeft weer een dikke man met overgewicht en hebben samen nog een kindje... was na 3 keer ong raak... dus ik zal me niet al teveel zorgen maken
ik denk ook niet dat de regel voor iedereen geldt, het is meer een algemene bepaling, net als overgewicht diabetes kan veroorzaken, dat betekent niet dat iedereen met overgewicht diabetes heeft. En niet iedereen met overgwicht is minder vruchtbaar, het kan alleen een verhogende factor zijn op verminderde vruchtbaarheid.
ik vind raar.. ik was van de week bij me huisarts en vroeg of het bij mij eraan lag me miskramen dodor overgewicht.. en of je dan minder snel zwanger kan raken.. volgens hem was dat flauwe kul.. en legde er een verhaal bij uit.. hoe en wat precies weet ik niet meer helemaal in ieder geval wat ik ermee bedoel te zeggen iedereen zegt wat anders... maar wou met mijn stukje tekst alleen zeggen dat het niet bij iedereen zo is..
Mijn vader is juist dun en die heeft ook vijf kinderen gemaakt bij mama hoor . En mijn vriend is best stevig, en wij zijn zelfs door de pil heen zwanger geraakt. Dus ik zou me niet teveel zorgen maken als ik jou was .
Nee, dat het niet bij iedereen zo is staat er dus ook heel duidelijk. Tuurlijk KAN het je kansen verkleinen...
Haha, leuk hoe Elmo de nuance in het artikeltje aanbrengt! Goed om ook de mening van een dokter in het geheel te horen!
ik was ook heel snel zwanger(4weken), mijn man heeft ondergewicht (hij is echt graatmager)en ik ben ruim over de honderd.volgend mij is het toeval!