Hallo dames, Bij mijn twee miskramen heb ik enkel foliumzuur geslikt. Nu is dit potje leeg en vraag ik me af of ik niet beter een complete zw vitamine kan nemen. Welke gebruiken jullie en welke is volgens jullie het beste? Bij een nieuwe ronde nu wil ik extra voorzichtig en gezond zijn.
Hoi ik ben nu voor het eerste kindje bezig , ik zelf slik vitaal zwanger zit ook foliumzuur enz enz in en tarwekiemolie alle twee van de kruidvat ben ook wel eens benieuwd ik kijk ff mee !
Trouwens wel heel erg van je mk.. hoop dat het snel zover is dat je een gezond kindje in je armen mag krijgen ! Xx
Interessant topic, ik heb ook een vraagje: wat zijn nou de voordelen van tarwekiem? Wat voor werkzame stoffen zitten daar in?
Naar verluidt verhoogt tarwekiemolie de doorbloeding in zijn algemeenheid. Daardoor kun je een beter opbouw van je bm slijmvlies hebben. Je schijnt er ook de LF mee te kunnen verlengen. Maar net zoals met alle middeltjes vliegen de voors en tegens je om de oren. Een vrij logische is bijvoorbeeld dat als je al een erg dik bm slijmvlies hebt, het te dik wordt en innesteling onmogelijk wordt/bemoeilijkt. Maar goed, als het te dun is zou je er dus wel baat bij kunnen hebben. Probleem is dat de meeste dames niet weten wat de dikte van hun slijmvlies is...... Eigen ervaring; ik ben het sinds eind vorige cyclus gaan gebruiken en mijn ei is wel eerder gekomen (dag 12 ipv dag 14/15 in voorgaande cycli), maar weet nog niet of daarmee mijn LF ook daadwerkelijk verlengd is want ik zit pas op 9 dpo.
Na 13 rondes wil ik maar weer eens iets proberen, dus deze ronde gestart met davitamon mama compleet plus! Baadt het niet, schaadt het niet he!
Ik slik 'zwanger worden' en tarwekiemolie, beide van de kruidvat. Ik had twee maanden geleden een vroege miskraam en las hier toen over tarwekiem olie (wat een innesteling zou bevorderen). De tweede ronde na mijn miskraam mee begonnen (geslikt vanaf de vermoedelijke eisprong) en ik was die maand weer zwanger. Of het daardoor komt weet ik niet maar voor nu blijf ik het nog maar even gebruiken. Dat schijnt namelijk ook weer goed te zijn als je al zwanger bent.
Voor de vrouwen die het nog niet zo goed wisten Wat is tarwekiemolie? Tarwekiemolie is een koudgeperste, goudgele olie die is gemaakt van de kiemen van tarwekorrels. De olie staat bekend als wondermiddel tegen vele kwalen en ziektes. Verder is het een bekend middel om de vruchtbaarheid te vergroten en de innesteling te bevorderen. Vitamine E Tarwekiemolie bevat specifieke bestanddelen, waaronder een zeer grote hoeveelheid vitamine E. Vrouwen met een tekort aan vitamine E worden vaak niet snel zwanger. Hun lichaam is dan niet in de juiste conditie om zwanger te raken. Als het je ook niet lukt om snel zwanger te raken, dan kan het dus zijn dat je een tekort hebt aan vitamine E. Het kan dan helpen om tarwekiemolie te slikken. Dit middel bevat een grote hoeveelheid vitamine E en het kan de vruchtbaarheid dan ook bevorderen.Meer energie Daarnaast beschikt tarwekiemolie over octanasol. Dit ingrediënt vergroot de energie en de kracht in je lichaam. Je hebt dan een beter uithoudingsvermogen. Iets dat ook weer goed is voor je vruchtbaarheid en een vroege zwangerschap. Positieve invloed op stress Dankzij de stof octanasol, heeft tarwekiemolie een positieve invloed op stress. En stress is iets dat je moet voorkomen als je zwanger wilt worden. Stress vormt weer een risico voor je vruchtbaarheid. Als je last hebt van stress dan maak je teveel oestrogeen aan. Je cyclus raakt dan verstoord. Ook tijdens je eisprong is het oestrogeengehalte dan veel te hoog, waardoor de aanmaak van progesteron weer wordt afgeremd. Je lichaam kan zich dan niet voorbereiden op een innesteling. Innesteling Ondersteuning bij de innesteling Tarwekiemolie bevordert niet alleen je vruchtbaarheid, maar helpt het bevruchte eitje ook bij de innesteling. Ongeveer zeven dagen na de bevruchting zal het eitje zich gaan innestelen in de baarmoeder. Tussen de tijd van de bevruchting en de innesteling kan nog van alles misgaan, waardoor de innesteling niet goed verloopt en je dus niet zwanger raakt. Tarwekiemolie biedt ondersteuning tijdens het innestelingsproces. Door het slikken van deze olie is de kans groter dat het eitje zich innestelt en je dus echt zwanger raakt.
Ik slik Davitamon compleet mama met visolie. Zijn best wel dure potjes, maar bij de kruidvat komen regelmatig acties voorbij met 2 voor de prijs van 1 en dan neem ik ze mee. Ze bevallen me prima, maar of ze nou beter zijn dan andere... geen idee. Ik denk dat het over het algemeen 1 pot nat is. Er dient iig foliumzuur en vitamine D in te zitten.
Ik heb hier ook wel een vraag over.. Ik slik 400mcg foliumzuur en de gynacoloog zei dat 500mcg wordt aanbevolen. Maar de meeste multi's en zelfs de losse foliumzuur zijn meestal 400? En in sommige zit weer 800mcg, zou dat kwaad kunnen? Anders kan ik ook 2x 400 nemen