Logeren - alles stinkt naar rook

Discussie in 'De lounge' gestart door 1981Mama, 7 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik heb lang gedacht in welk forum ik dit topic zou openen. Maar aangezien ik ook graag de mening zou horen van mensen die kids te logeren hebben heb ik hem toch hier geopend. Ik hoop dat dat goed is...

Mijn kind gaat regelmatig uit logeren bij oma. Oma woont wat verder weg, en in een hele leuke omgeving, dus dubbel leuk om dan bij oma te slapen.

Oma rookt, maar naar eigen zeggen niet binnen als mijn kind er is.

Gister kwam hij weer terug en alles stinkt naar rook. Ik had hem nieuwe kleren aangedaan en nog steeds die lucht. Ik sleep de logeertas naar zolder, weer die lucht. Alles ruikt naar rook.

Nu zeg ik dit tegen oma. Maar ik moet me vooral niet aanstellen en verder is de kous af. (Ze laat in onze tuin overigens regelmatig sigarettenpeuken achter)
    Ik vul zelf in dat ze toch niet stopt met binnen roken behalve als er visite is.

Dus het enige wat ik dan kan kiezen is of ik mijn kind nog in die omgeving wil hebben.
    Maar ja, ik gun mijn kind ook wel het bij oma zijn natuurlijk..

Stel ik me aan? Laten gaan? Hoe dring je door tot zo'n roker die alles maar onzin vindt?

2. Tuttebella

Tuttebella Bekend lid

3 jan 2019
    587
    728
    93
    Vrouw
    Ik rook ook wel eens een sigaretje (als ik niet zwanger ben ;) ) maar absoluut niet waar de kinderen bij zijn en vind zeker niet dat je je aanstelt.

Zou op je strepen gaan staan en duidelijk maken aan oma dat ze kan stoppen met liegen en buiten gaan roken of dat je zoon niet meer komt logeren.

3. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.959
    3.838
    113
    Vrouw
    Moeilijk. Mijn moeder rookte ook maar ook daadwerkelijk alleen buiten. Binnen rook je niks.
    Nu is ze gestopt door een elektrische sigaret.

Misschien dat aan je moeder cadeau doen? Je weet het nooit he :)

Sigaretten rook binnen is gewoon vies en slecht dus ik zou echt aandringen op dat als haar kleinkind bij haar komt slapen ze minimaal 2 dagen ervoor stopt met binnen te roken en het huis heel goed te luchten. De lente is er en de zomer komt eraan dus lijkt me niet zoveel moeite.
    En anders pech, komt ze maar naar jullie toe.

Dat ze bij jullie haar peuken gewoon neergooit vind ik wel euhm tja,... ***
    Hier zou ik haar ook echt op aanspreken.

4. Ella1988

Ella1988 Fanatiek lid

7 jun 2018
    1.047
    674
    113
    Hier twee stevige rokers maar altijd buiten. Het enige wat naar rook stinkt is wat daarbij aanwezig is. Dus mijn jas, mijn haar xD, kleding aan het einde van de dag etc. Maar binnen dus niks...
    Als je altijd binnen rookt en alleen buiten als er visite is heb je die geur inderdaad binnen overal aan zitten. De bank enzo...
    "Derdehands" rook schijnt ook gevaarlijk te zijn maar daar heb ik mij nog niet zo goed op in gelezen. Maar dat alles inclusief kind naar rook ruikt is dan niet gek nee...
    Ik zou er nog eens een goed gesprek over voeren. Misschien nog even de gevaren voor meerokers en derdehands rook aankaarten. Veel mensen zijn zich daar niet van bewust.

5. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.149
    3.026
    113
    Nederland
    Hier rookte oma altijd binnrn behalve als de kinderen langskwamen. En toch stonken ze altijd nog naar rook. Die lucht zit gewoon in huis en nu nadat ze al 2 jaar niet meer rookt ruiken je kleren nog steeds niet fris als je daar bent geweest. Het zou dus idd kunnen dat ze buiten rookt en die lucht echt in het huis zit..

olleke, Athina en giebel vinden dit leuk.
  6. tuc

tuc Niet meer actief

Mijn ouders roken allebei maar zeker niet binnen als de kinderen er zijn. Daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken. Toch ruik je het aan kleding oid. Dus het betekend niet direct dat ze wel binnen rookt met jouw kind in huis.
    Tja ik gooi alles in de wasmachine en vind het verder niet zo'n drama.

Peuken bij jullie in de tuin gooien zou ik zeker wel wat van zeggen.

chrystel73 vindt dit leuk.
  7. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Vind je dat je haar kan verplichten om ten alle tijden buiten te roken omdat jouw kindje daar soms komt logeren? Ik vind dat nogal ver gaan.
    Als je kindje er is mag je eisen stellen zoals buiten roken maar de rest van de tijd is het haar huis en zou ik het raar vinden als ze haar sigaretje niet binnen mag roken.

8. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik eis ook niet dat ze altijd buiten rookt, behalve als mijn kind er is.

Maar ook als ze niet binnen rookt als hij er is, hij stinkt er gigantisch naar.

9. Dana1989

Dana1989 Bekend lid

1 apr 2014
    754
    404
    63
    He bah dat is echt heel irritant. Ik zou daar zeker een goed gesprek over voeren. Het gaat ten slotte ook om de gezondheid van jouw kind. Maar ik weet dat het erg lastig kan zijn om dit bij het verstand van een verslaafde roker te krijgen. Mijn schoonmoeder was ook heeel verslaafd (2 a 3 pakjes per dag) toen ik zwanger was van de eerste heb ik haar netjes gevraagd om niet in bijzijn van mij te roken. Je zag elkaar ook bijna niet zo blauw stond het daar van de rook! Nou dat vond ze dan onzin. Ik ben gewoon niet meer naar haar toe gegaan. Jammer dan. Als jij de gezondheid van mijn kind niet belangrijk vindt dan kom ik of mijn kind niet meer punt! Dat heeft ze geweten en toen hield ze er wel rekening mee. 2 dagen voordat ik kwam ging ze het huis al luchten en rookte buiten.
    Ze is inmiddels 2 jaar gestopt omdat ze COPD gold 4 heeft gekregen en de longarts haar waarschuwde als ze zo door gaat met roken dan ben je er over 5 jaar niet meer. Ze zit dagelijks aan het zuurstof, kan niet ver meer lopen. Ze heeft er nu spijt van dat ze zoveel gerookt heeft want hierdoor is ze niet een fitte oma die leuke uitstapjes meer kan doen met haar kleinkind.. misschien kan je mijn verhaal gebruiken als voorbeeld naar haar toe tijdens een gesprek?

10. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    De rooklucht zit in de meubels, de vloeren enz. Dat is helaas niet te voorkomen.
    Ik zou er ook niet blij van worden als mijn kinderen altijd naar rook ruiken wanneer ik ze ophaal maar het is dus of de geur of niet logeren ben ik bang.

11. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hoe lastig ook haar huis, haar regels. Je kan vragen of ze niet binnen wil roken als je kind komt. Of ze daar rekening mee wil houden. Maar als ze verder wel binnen rookt dan trekt die lucht overal in. Ook in spullen. Mijn dochter ging regelmatig logeren bij opa en oma. Die rookten altijd binnen, behalve als de kleinkinderen kwamen. Dan gingen ze naar buiten. Maar toch rook je de sigarettenrook aan de kleding van dochter. Het zat nou eenmaal in het hele huis.

12. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Ik rook zelf niet, bleghhhh, maar mijn moeder rookt wel. Als mijn oudste dochter daar logeert kan ik niet gaan eisen dat zij niet mag roken in haar eigen huis. Ik vind dat een beetje bekrompen. Als je er echt zo op tegen bent moet je ze niet daar laten logeren.

Overigens kan ik ze wél verbieden om bij mij te gaan roken. Want dan is het mijn huis en mijn regels. :)

olleke vindt dit leuk.
  13. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.251
    306
    83
    Mijn ouders roken allebei stevig, ook binnen in hun eigen huis. Als de kinderen bij hun binnen zijn, roken ze niet of buiten. Maar alles wat daar in huis geweest is stinkt. Dus bij opa en oma vandaan is het douchen, haren wassen en kleding in de was. Niet te veel spullen meegeven met logeren, dan hoef je niet super veel te wassen. Verder kan je er niks aan veranderen. Hun huis, hun regels, ik vind het wel heel fijn dat ze niet roken binnen met de kinderen erbij (deden ze vroeger met ons wel, zelfs als we met z’n allen in de auto zaten!). Ik denk dat de schadelijke effecten wel meevallen van een paar dagen logeren in een huis waar gerookt wordt. Roken in huis waar de kinderen bijzijn lijkt me lastig, dan ademen ze de rook ook direct in

14. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.192
    1.053
    113
    Vrouw
    Niet t zelfde maar ik werk bij mensen die roken. Als ik dus 3 uur binnen ben beweest, en ze roken niet als ik er ben, kom ik thuis en ga ik douchen, alles gaat in de was, behalve mijn jas. Die laat ik namelijk buiten liggen ;)

15. Bakfietsmoeder

Bakfietsmoeder Niet meer actief

16. Samengeluk

Samengeluk Actief lid

29 feb 2016
    119
    84
    28
  17. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Mijn moeder rookt ook, gewoon binnen, ook bij de kleinkinderen. Het hele huis stinkt, en mijn kinderen dus ook als ze er vandaan komen. Mijn moeder ruikt het zelf niet en snapt dus ook niet waarom wij niet met de hele familie gezellig komen logeren. Ik vind het heel verdrietig want door het roken (ze is wel sterk aan het minderen), voel ik me verwijderd van mijn moeder. Puur omdat ze zo stinkt.

Oh ja en ik vraag me af of mijn longproblemen nu komen van de rook waar ik 18 jaar in zat (en vast ook in de buik al).

18. Ella1988

Ella1988 Fanatiek lid

7 jun 2018
    1.047
    674
    113
    Waar de kinderen bij zijn bedoel je? Dat vind ik wel heel erg...

19. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Vervelend dat je die afstand voelt. Maar snap het wel.

Wat ik niet zo goed snap is dat je haar laat roken waar je kinderen bij zijn.

pippa26 vindt dit leuk.
  20. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Die stank kan gerust van derdehands rook zijn. Een putlucht hangt er in huizen waar gerookt wordt/werd.

Je zou al het meubilair moeten weggooien en de wanden en plafonds moeten schilderen wil je er echt vanaf komen.

Dus ja, het kan best zijn dat je moeder eerlijk is dat ze niet rookt als je dochter er is maar die lucht krijg je er gewoon niet uit.

Deel Deze Pagina