digitale test 2 strepen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door oostende, 16 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oostende

    oostende Actief lid

    27 jul 2006
    134
    0
    0
    overijsel
    hallo

    ik heb digitale test gedaan en geeft duidelijk 2 strepen alleen de ene wat lichter als de andere....maar geeft niet zwanger aan....
    ik heb net gebeld en gevraagd hij geeft alleen 2 strepen word mji gezegd als ie hcg oppikt maar omdat het misschien nog te weinig hcg in me urine zit en niet geconcentreerd genoeg is dat ie daarom negatief aangeeft wat is uw mening hierover?

    help mealstublieft want heb echt het idee dat ik dus zwanger ben he
     
  2. Brigitte

    Brigitte VIP lid

    25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Oostende,

    heb je al een nieuwe test gedaan. Want HcG komt alleen voor bij zwangere vrouwen, dus licht of donker streepje, positief is positief. Doe nog maar eens een testje morgen als je het nog niet hebt gedaan. Deze zal wrs wel beter positief zijn. Ik duim voor je

    Groetjes Brigitte
     
  3. oostende

    oostende Actief lid

    27 jul 2006
    134
    0
    0
    overijsel
    hallo...
    ja ik had de clearblue gedaan en er staan duidelijk 2 streepjes maar dan moet het nog doorlopen naar wel of niet zwanger dat krijg je dan te zien en er stond niet zwanger.....dus wat ik eingelijk wilde weten is of je aan die 2 streepjes kan zien of je wel of niet zwanger bent ondanks dat ie zei niet zwanger/?waarom komen anders die 2 streepjes op het tesgedeelte dat is eingelijk mijn vraag....
    ik ben namelijk dinsdagavond naar de huisartsenpost geweest want had erg steken in me buik richting me liezen erg vervelend gevoel wat ik totaal niet herkende...moest me urine meenemen en hebben ze gecontroleerd op blaasonsteking mijn urine was schoon zeg maar ik heb geen blaasonsteking gelukkig...toen ging de arts inwendig onderzoek doen en hij voelde aan me baarmoeder dat ie week was en normaal zei hij is ie stug en hard....dit kon betekenen dat ik zwanger ben of dat ik een miskraam krijg hij zei me dat hijd uidelijk voelde dat het me baarmoeder is....vandaag weer getest maar lijkt een ienie minie streepje maar als ik het in het licht houd zie ik niets dus ben ik te vroeg of gaat het mis of gewoon niet zwanger?heb alleen bruinverlies gehad namelijk en vanaf wanneer zou ik dan weer moeten tellen voor me eventuele menstruatie?

    liefs renate
     
  4. Brigitte

    Brigitte VIP lid

    25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Renate,

    erg verwarrend inderdaad allemaal. Het zou goed kunnen dat je toch net te vroeg hebt getest. Dus ik zou er zeker nog een van een ander merk doen, dan heb je meer zekerheid. Verder is het dan wachten, als die negatief blijkt te zijn, op je menstruatie. Want eigenlijk is een klein beetje bruinverlies geen menstruatie. Wellicht dat het door de spanning een beetje uitblijft en het na een neg test toch weer vlot op gang komt.
    Als een miskraam zou krijgen, moet je een positieve test hebben, want een afstoting van het vruchtje alvorens een positieve test is moeilijk te achterhalen en eigenlijk ook niet nodig te onderzoeken, omdat dit heel vaak gebeurt zonder dat mensen dit echt doorhebben. Dat heet ook geen miskraam. Dus geen positieve test is niet zwanger.

    Kortom, je kunt niets anders doen dan afwachten en een testje doen voor de zekerheid.

    Groetjes Brigitte
     

Deel Deze Pagina