belangrijk vraagje.

Discussion in 'Zwangerschap' started by emje, Aug 2, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. emje

emje Niet meer actief

hoi meiden.

ik ben nu 7 weken zwanger en heb heel erg veel last van misselijkheid en hou bijna niks binnen. nu hou ik wel fruit ontbijt van hero binnen

maar ik vroeg me af of je dit wel veel mag drinken tijdens de zwangerschap. ik las namelijk dat in veel fruit drankjes vitamine A zit.
    op de achterkant staat wel dat er vitamine e en c in zit maar gaan a

toch twijfel ik.

weet iemand of je dit gewoon mag drinken?

2. MissT

MissT Niet meer actief

Volgens mij mag je dit gewoon drinken hoor.
    Hou je trouwen ook geen droog beschuitje binnen?? Bij mij hielp dat wel, voor het opstaan een droog beschuitje of crackertje eten..

3. InLove

InLove Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    3,707
    0
    0
    gewoon drinken.
    Vit a zit vooral in orgaanvlees, dus leverworst enz, maar ook dat kun je gewoon (met mate) eten

4. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

Oct 24, 2009
    2,167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als het er niet op staat, zit het er denk ik ook niet in.
    Onderstaande heb ik ff gegoogled:

Vitamine A

Belangrijke bronnen voor vitamine A zijn lever, vis, (half)volle melk en melkproducten en boter. Groenten en fruit bevatten bèta-caroteen, dat door het lichaam naar behoefte wordt omgezet in vitamine A. Daarnaast wordt er in Nederland vitamine A toegevoegd aan margarine, halvarine en bak- en braadproducten tot het niveau van boter. Lever bevat grote hoeveelheden vitamine A. Daarom raadt de Gezondheidsraad zwangere vrouwen af om lever te eten. Voorbeeld: 100 gram lever bevat al 11.000 microgram vitamine A, bijna vier keer zo veel als de veilige bovengrens van 3000 microgram per dag!

5. MamavanJayden

MamavanJayden Actief lid

Feb 13, 2008
    251
    1
    18
    Nou meid dat kun je gerust drinken hoor!

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Lekker drinken! Ik heb mn eerste weken van de zwangerschap ook liiiiiiters drinkontbijt op. Ik kwam er 's nachts mn bed voor uit, zo'n honger omdat ik hele dagen misselijk was maar niets binnen kreeg. Toen op tip van iemand drink ontbijt geprobeerd en ging perfect! Overigens dronk ik die pakken waar ook zuivel door zit die vond ik lekkerder. Maar doe wat er het beste werkt!

7. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    als je amper wat binnen kunt houden is drinkontbijt dé oplossing. Zo krijg je alles binnen wat je nodig hebt, ondanks de misselijkheid.
    En er zitten een stuk meer vezels in dan in droge beschuitjes (zodat je tenminste niet verstopt raakt) .

8. mausi

mausi Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    2,746
    646
    113
    Gelderland
    Ik heb die de eerste weken ook gedronken, dan had ik het gevoel dat ik ondanks de misselijkheid en nergens-trek-in-hebben, toch nog iets redelijk-gezonds binnen kreeg:p

Share This Page