Eerder terug van vakantie

Discussie in 'De lounge' gestart door happynienja, 1 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    M'n vriend zit bij de marine en heeft een walplaatsing dus je gaat er vanuit dat hij die plaatsing 2 a 3 jaar heeft en dan niet hoeft te varen. Maar nee hoor we hebben net te horen gekregen dat hij 5 weken moet gaan varen in augustus!
    En dat betekend dat we een week eerder terug van vakantie
    moeten komen!
    Weet iemand hoe dit wettelijk in elkaar zit?

Voor de rest baal ik enorm want Emma is net geboren, we hebben een bruiloft van goede vrienden van ons.
    We moeten dus een week eerder terug van vakantie komen en zo nog meer dingen die we gepland hebben die niet door kunnen gaan.
    En daarbij zit ik er een beetje doorheen allemaal (zie topic Burn out) dus zie totaal niet zitten om alleen te zijn.

Oké vijf weken is te overzien en niet het einde van de wereld maar niet nu!

En hij is er gewoon zonder te vragen of hij wilde voor aangewezen, ik wist niet dat dat kon.
    Heb je met moeite geregeld gekregen dat hij een walplaatsing kreeg krijgen we dit..

En eigenlijk zou hij de marine uitgaan in oktober maar hij heeft nog geen ander werk gevonden dus heeft bijgetekend.

En er is zelfs iemand die wil varen, maar die mag niet want die kent het systeem op z'n werk te goed dat ze die niet willen missen.

Pfff ik baal!

2. mh81

mh81 Bekend lid

29 jan 2009
    748
    11
    18
    Defensie ten voete uit... Mijn man is marinier dus ik weet ook hoe het er daar aan toe gaat.. Jij hebt weinig te willen vrees ik.. Staat vast wel het e.e.a. over in zijn contract

3. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    zou het indd even goed uitzoeken .
    ook omdat je met een burnout zit en het niet verstandig is dat hij nu weggaat.

defensie is gewoon KLOTE indd.. dus ff uitzoeken en ik hoop voor je dat hij niet hoeft..

4. diaantje17

diaantje17 VIP lid

21 jun 2007
    5.319
    1
    0
    nagelstyliste
    Heteren
    Dat is de reden waarom mijn man gelukkig er wel uit is gestapt (landmacht) ...balen meid..kan je weinig aan doen..staat in het contract..en zeker als je bij tekent heb je weinig te willen ben ik bang...
    Maar lullig is het zeker!!:x

5. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Er is niks aan te doen vrees ik.
    Alleen hoe het precies zit met zijn vakantie dat zou ik even vragen bij de vakbond.
    Is zijn vakantie al officieel goedgekeurd?

Verder is het maar 5 weekjes meid, tuurlijk is het niet fijn, maar het is goed te overzien.

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Als het goed is wordt dat door Defensie vergoed. Wij gingen exact de drie weken voor uitzending van mijn man op vakantie. We zouden zondag thuiskomen en dinsdag zou hij vertrekken. Maar er was een kans dat dit vervroegd zou worden. Maar als dat gebeurde en dat onze vakantie daardoor gecancelled moest worden, zou Defensie voor de kosten opdraaien, als de annuleringsverzekering het niet zou dekken en de accommodatie/vliegmaatschappij ook niet 100% zou terug betalen.

Maak je geen zorgen. Defensie zorgt er wel goed voor.
    Sorry, maar dat hoort er nu eenmaal bij.
    Dat kan.

ik snap dat je baalt. Ik baal er ook van dat mijn man nu weer drie weken op oefening zit in Noorwegen, dan een weekend thuis komt en meteen weer een week weg is naar Duitsland. Dan het ook zwaar, helemaal aangezien ik ook nog eens vier volle dagen per week werk.

Kan je (schoon)moeder of vriendin niet helpen in die periode?

Deel Deze Pagina