Ok misschien ben ik wel spuit 11 en zijn hier al 100 onderwerpen over, maar ik kon ze niet vinden in ieder geval Het zit zo: Ik heb 'vroeger' de mavo afgemaakt, ben begonnen aan een MBO opleiding maar nooit afgemaakt en gelijk gaan werken (stom, ik weet het) Ik werk inmiddels al bijna 8 jaar in het verzekeringsvak en heb dus wel al wat vakdiploma's. Maar ik heb dus nooit een 'echt' diploma gehaald, en dat begin ik nu wel flink te merken als ik bijv kijk naar promotie mogelijkheden en/of een andere baan Ik zit er dus aan te denken om een avondopleiding MBO of HBO te gaan doen. MBO is een BBL opleiding waardoor ik 1 dag in de week naar school moet (Uhm help, wanneer dan?) en die duurt 4 jaar. De HBO opleiding kan ik volledig thuis doen met hulp van docenten via internet en telefoon (behalve dan de tentamens) en die duurt 3 jaar, maar is uiteraard wel een stuk zwaarder! Nu dus mijn vraag: Zijn er hier mama's die met één van de twee ervaring hebben en zo ja, DEEL DIE MET MIJ Ik vraag me namelijk af of het te doen is Ik werk 3 dagen in de week en moet dat financieel gezien ook blijven doen. Mijn man heeft een drukke baan van ong 50 uur in de week en ik heb een dochtertje van 21 maanden, en zoontjelief van 5 weken. Erg druk dus, maar toch wil ik het erg graag. Ben nl pas 25 dus jong genoeg om nog door te groeien Ik hoor graag van jullie
Hai hai. Nou hier wel een iets andere situatie, maar ben wel aan het werk en aan het studeren, ben ook 25 jaar. Onze lieve meid was een grote verassing, ik zat namelijk nog op school. Toen besloten om deeltijd te gaan tijdens mijn zwangerschap (avonduren) en partime te werken. Dit was prima te doen. In januari 2009 bevallen en vanaf juni 2009 een nieuwe parttime baan, toen voor 3 dagen. Oktober 2009 school weer opgepakt om te gaan afstuderen. Gelukkig werk ik vanaf afgelopen januari nog maar 16 uur (verdeeld over 3 dagen), anders zou ik het nooit redden... Op maandagochtend en vrijdagochtend werk ik, Emma blijft dan de hele dag bij de oppas zodat ik de middag met school bezig kan. Donderdag werk ik de hele dag en woensdag gaat Emma weer naar de oppas ivm school. Ik vind het persoonlijk erg zwaar en zou het nooit weer doen, maar goed, ik moet nog even doorzetten. Maar, dit is mijn persoonlijke ervaring, misschien zijn er wel positieve verhalen .
Oh ja, heb dus een dochtertje van 16 maand en mijn man werkt 40 uur (vaak meer). In de avonden doet hij nu tegenwoordig meer, zodat ik ook dan met school bezig kan.
Het is maar net hoe je ermee omgaat en hoe graag je het wil. Ik doe zelf ook naast mijn baan een deeltijdopleiding en ga 1 dag in de week naar school. Heb nog geen kinderen maar zijn er wel druk mee bezig, dit weerhoudt me er niet van om door te gaan. Er zijn genoeg klasgenoten met een baan en kinderen die het ernaast doen. Het is druk ja, maar daar moet je even een paar jaartjes doorheen bikkelen. Het is wel een flexibele opleiding dat scheelt, weet niet hoe dat bij jou is?
volgens mij kan je helemaal geen HBO doen als je geen Havo/VWO of MBO diploma niv 4 hebt, in ieder geval niet bij de LOI, dan heb je die vooropleidingen nodig of je moet een toelatingsverzoek aanvragen. Ik doe een Opleiding Tandartsassistente, en doe dat thuis, ik werk 3 dagen per week bij een tandarts en leer daar ontzettend veel wat ik toe kan passen in mn opleiding weer. Gaat redelijk makkelijk tot nu toe.
Dat klopt maar ik heb een vrijstelling door mijn werkervaring Ben blij te lezen dat er toch nog reacties zijn haha, dacht al dat ik een uitzondering was De opleiding is van het LOI en is echt een thuisopleiding zeg maar.. Er staat 3 jaar voor maar je krijgt 6 jaar docentenbegeliding dus je kan het helemaal in eigen tempo doen, als het maar binnen 6 jaar is Klinkt dus heel aanlokkelijk maar ja, wil er niet te makkelijk over denken. Aggy, tuurlijk ligt het heel erg aan je motivatie maar denk toch dat het een wereld van verschil is als je 2 kinderen thuis hebt... Het liefst ben ik in mijn vrije tijd met hun bezig (om je schuldgevoel van het werken maar minder te maken haha) en nu zal je vaak moeten blokken voor tentamens etc... Maar toch wil ik het heel graag, ik ben nog zo jong, vind het zonde om nu al 'vast te roesten' in mijn werk. Tuurlijk kan ik later altijd nog een opleiding gaan doen maar hoe later hoe moeilijker denk...
Ja een jaar geleden al en toen werd ik toegelaten. Maar toen kwam de wens voor een tweede kindje dus geen gebruik van gemaakt. Maar neem aan dat ik na nog een jaar werkervaring ook nog wel wordt toegelaten