Wilde zalm, vanaf welke leeftijd=

Discussie in 'Voeding' gestart door adi, 13 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    harinbgworm: Daarom wordt haring veelal bevroren voordat het overgaat naar consumptie, om de haringworm te voorkomen.
    En de haring wordt zeker wel in een pekelbad gelegd voor smaak en conservering. Rauw, als in sushi/sashimi rauw, kan je het dus niet meer noemen.

Haring wordt hier ook aangeboden en lekker opgegeten. Super gezond.

2. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    @Gwen

Ik kan dit soort info juist nooit vinden op de voedingssite..vandaar mn vraag aan je :)

En mbt haringworm..etc.. tja.. ik denk altijd maar ik pas op.. ik kijk uit met wat ik geef enzo.. maar ik wil wel graag blijven leven zoals ik leef..en dat is soms een harinkje van een viskar..een patatje van een kraam enzo. Wij zijn niet heel erg van de bio verantwoorde etc.. we zijn gewoon wij:)

Bedankt voor de tussenantwoorden:)

3. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maatjesharing = Hollandse nieuwe
    Via google:
    Sinds 1968 zijn de Nederlandse vissers verplicht rauwe vis, dus ook haring, een etmaal bij -20 °C te bewaren of gedurende een bepaalde tijd in een zure marinade te leggen. Hierdoor wordt anisakiasis (haringwormziekte) in Nederland vrijwel niet meer aangetroffen. In landen waar veel rauwe vis wordt gegeten, zoals Japan, komt anisakiasis nog geregeld voor.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Uh... wel gekaakt en gezouten hoor!! Van rauw kan je nauwelijks meer spreken...

5. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    @ Gwen

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Dit wist ik dus echt niet!

Ik maar denken dat het een echt rauwe verse vis was die haring!

Maar dan nog geen haar op mijn hoofd die eraan denkt zo'n ding te eten, terwijl ik gek ben van sushi. Ik vind zo'n haringkar met al die ingewanden en vissenkoppen gewoon zo vies! Datzelfde mesje ook waarmee iedere vis wordt schoongemaakt, bij die aanblik heb ik al gegeten en gedronken...:)

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    De echte rauwe haring heet 'groene haring', maar die mag inderdaad vanwege de haringworm al heel lang niet meer verkocht worden. Je hoort oudere mensen er nog wel over praten. Het was veel milder van smaak (zoals sashimi).

8. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Hier eten ze eigenlijk alle soorten vis wel, dus ook zalm. Gek zijn ze erop! Ook zijn wij begonnen met het ontroduceren van garnalen, rivierkreeftjes enz. Je mag ze rond 1/1,5 jaar aan die dingen gaan laten wennen als ze geen allergieen ofzo hebben. Dus doe ik dat ook maar.

9. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    ik heb vorige week nog een harinkje met uitjes verorberd, samen met mijn zoon. Heerlijk vond hij het! Net als gerookte zalm, forelfilet etc.

Deel Deze Pagina